recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!
    Sendt: 23-November-2010 kl. 21:38
Jeg har lige fået mit nye Panasonic TX-P50VT20 plasma TV for lige knap en lille uge siden.

Jeg sidder med en underlig fornemmelse i maven. Kan ikke finde ud af om jeg er skuffet eller tilfreds.

Jeg er rimelig nørdet når det kommer til billedkvalitet. Jeg har en tendens til finde de mindste fejl, som almindelige mennesker i hele deres liv aldrig ville opdage.

Jeg bruger THX billedprofil.

Jeg oplever kraftig "banding" i ansigter og andre lyse farver(specielt hudfarve agtige farver), når der panoreres, samtidig med det lyse objekt, fx. et ansigt bevæger sig i modsat retning. Jeg ser dette ofte i Nyhederne, hvor der filmes i marken. Slår jeg IFC fra, bliver effekten tydeligst / værst. Farve "bandingen" har en tendens til at have en misfarvning henimod noget grønligt.

Det samme hvis jeg afspiller 24P materiale fra fx bluray eller mit WDTV live afspiller( sat til 1080p 24Hz). Slår jeg 24 Smooth Film fra, er effekten der med det samme så snart der panoreres henover nogle ansigter. Igen kraftig farve banding med et grønlig skær. Slår jeg 24P Smooth Film til. Ser det normalt ud. Ingen banding af betydning overhovedet.

Er jeg den eneste der oplever dette på TX-P50VT20??

Jeg har læst et par reviews på nettet af TV'et, hos nogle beskriver man faktisk fænomenet, men det virker som om problemet bliver tysset ned.

Mit tidligere TV var et Panasonic TX-P42PZ800. Panasonic top model i 2008. Med den har jeg ikke oplevet nogen form for banding, andet end den smule der naturligt er på alle plasma tv. Det jeg oplever på VT20, virker seriøst i mine øjne som en fejl, og kun med IFC og 24P Smooth Film slået fra, og TV udsendelser (50Hz) både med og uden IFC. Jeg vil have ægte 24P film afspilning, og det for jeg ikke med 24P Smooth Film og IFC slået til. Afspiller jeg film, fra bluray og WDTV i 60Hz, er der heller ingen banding.

Hermed en bøn til andre TX-P50VT20 ejere. Vil I være venlige at tjekke jeres for oven nævnte problem?

Jeg har søgt i forummet, og kan umiddelbart ikke finde nogen som har beskrevet mit problem tidligere her på recordere.dk

OK, jeg har lige fundet et link som viser mit problem meget godt...


Jeg overvejer seriøst at returnere mit tv Cry



Redigeret af gposch - 23-November-2010 kl. 21:56
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 21:59
Jamen sikke nogetOuch Jeg har selv VT20, og er bare så hammer tilfreds. Havde tidligere Pioneer 500M, og kan vel ikke rigtigt konstatere den store forskel.
 
Jeg oplever ikke dit problem. Jeg benytter Flatpanels kalibreringsindstilling fra deres test af VT20Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 23:18
hmmm.. det ser ud til at være et generelt problem for alle 20'er modellerne fra Panasonic.



Hother, er du sikker på du ikke ser noget underligt i ansigterne på 1080/24p film med 24p Smooth film slået fra?
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

hmmm.. det ser ud til at være et generelt problem for alle 20'er modellerne fra Panasonic.



Hother, er du sikker på du ikke ser noget underligt i ansigterne på 1080/24p film med 24p Smooth film slået fra?
Jeg er 300% sikker - og det var som jeg husker det, heller ikke et issue i Flatpanels test af VT20Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 09:10

Jeg vil give Hother ret, de gange jeg har været hjemme og set på Hother VT20 der har jeg hellere ikke oplevet det du beskriver. Så mit gæt ville være, at dit tv har fejl og skal vel byttes, hvis det stadige er muligt. 

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 09:22
Men synes faktisk man kan læse på avs, at det er et gennemgående problem og at mange oplever det. 
Sort niveauet skulle der også være problemer med over tid, at det forringes. Men hvor stor betydning det har i praksis, er svært at sige 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 10:00
Han det ikke være Intelligent Frame Creation, der giver det problem. På mit V10 var IFC slået til som standard, selv om jeg valgte THX indstilling, og skulle slås fra i Indstiling / Andre indstillinger. Måske er det også sådan på VT20?

Jeg kunne ikke holde ud at se på det med IFC slået til.



Redigeret af Brixen - 24-November-2010 kl. 10:00
Venlig hilsen
KB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 10:30
Har selv haft et P50VT20     og oplevet de samme ting med mit...

Selv flatpanels beskrev det men kun som meget lidt .

Nu får jeg nok hug af pana ejere :-)
Syntes at det er ringe af panasonic at lave sådan et tv i år 2010 !!!

Men jeg blev aldrig tilfreds med mit pga banding osv

Prøvede alle indstillinger fra og til men problemet var der stadig.

Men jeg er også sart vedr billedet :-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 10:34
Snuppet fra flatpanels test:


Jeg oplevede lidt ”bånd” i de flydende gradientovergange, hvilket indikerer, at Panasonic VT20 ikke skelner alle farvenuancer perfekt fra hinaden. Det skete primært i de meget mørke farver. Resultatet er pænt, forstå mig rent, og VT20 har ingen kritiske problemer, men farvenuannceringen er ikke perfekt og ikke bedre end på G20 modellen.

Den kritiske forbruger kan også bemærke dette i hurtige bevægelser og scener fra tid til anden, fordi plasma-teknologien skaber visse farver ved at blande nye farver fra eksisterende (kaldet dithering). Vi så det samme på G20 og det er ikke forbedret synderligt på VT20. Plasma dithering støj er typisk kun synligt tæt på panelet og ikke på afstand, men det kan resultere i let ”banding”, som er synlig fra normal siddeafstand. Dette er et generelt træk blandt plasma-Tv, og selvom det er synligt, er det ikke kritisk for billedkvaliteten.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 11:38
Det skal lige tilføjes, og understreges endnu en gang..

Jeg ser kun colour banding fejl i hudfarve og ander lyse farver, når et ansigt bevæger sig med en bestemt hastighed ved 50Hz ( Tv udsendelser generelt ), og med IFC slået FRA gør det endnu værrere. 

Ved 24P afspilning med 24P Smooth Film slået TIL, er billederne perfekte under panoreringer. Men så snart man slår 24P Smooth Film FRA, for netop at opnå den ægte 24P visning, så opstår colour banding problemet med al tydelighed! 

Ved afspilning i 60Hz, dvs. 3:2 afspilning af 24P film, og PS3 spil er der ingen problemer med IFC slået til og fra heller.

TV udsendelser(50Hz) + IFC TIL = MINDRE FEJL
TV udsendelser(50Hz) + IFC FRA = FEJL

1080p24P + 24P Smooth Film TIL =  INGEN FEJL
1080p24P + 24P Smooth Film FRA = FEJL

1080p60Hz + IFC TIL = INGEN FEJL
1080p60Hz + IFC FRA = INGEN FEJL






Redigeret af gposch - 24-November-2010 kl. 12:18
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 11:59
Håber I har mulighed og lyst til lige at afprøve noget på jeres VT20 for mig?

Jeg har en 50 sekunders 1080p 24hz MKV film klip, som frem provokerer problemet meget tydeligt på mit tv!I må meget gerne afprøve klippet på jeres tv, med 24P Smooth Film slået TIL og FRA. Det kræver selvf. en mediaafspiller sat op til at køre 1080p 24hz. En WDTV Live f.x. 

Håber I vil hjælpe mig lidt her med at konkludere det kun er mit TV det er galt med.

Læg specielt mærke til Murdocks ansigt under tredje panorering fra venstre til højre. Her får jeg et fuldstændigt forvrænget, med kraftig banding og misfarvninger i ansigtet med 24P Smooth Film slået FRA.

Her kan I downloade filen.

http://46.32.44.153:5000

bruger: recordere
pass: recordere

Håber I vil prøve det af for mig, og melde tilbage hvad I oplever.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Håber I har mulighed og lyst til lige at afprøve noget på jeres VT20 for mig?

Jeg har en 50 sekunders 1080p 24hz MKV film klip, som frem provokerer problemet meget tydeligt på mit tv!I må meget gerne afprøve klippet på jeres tv, med 24P Smooth Film slået TIL og FRA. Det kræver selvf. en mediaafspiller sat op til at køre 1080p 24hz. En WDTV Live f.x. 

Håber I vil hjælpe mig lidt her med at konkludere det kun er mit TV det er galt med.

Læg specielt mærke til Murdocks ansigt under tredje panorering fra venstre til højre. Her får jeg et fuldstændigt forvrænget, med kraftig banding og misfarvninger i ansigtet med 24P Smooth Film slået FRA.

Her kan I downloade filen.

http://46.32.44.153:5000

bruger: recordere
pass: recordere

Håber I vil prøve det af for mig, og melde tilbage hvad I oplever.
Kigger på det, men lige nu er jeg ved at integrere ny surround back højtalere. Og det gøres til Stevie Wonder BD - og intet color brandingTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu