|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 22:38 |
|
hvordan får jeg afspillet en .m2ts fil med subtitles, min Xreamer klarer opgaven fint men min PC med VLC-player kan ikk se nogle undertekster. grunden er at jeg synes det er nemmere bare at gemme denne ene fil.....
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvilken VLC version bruger du? Jeg har VLC 1.2 og jeg kan godt se undertekster fra en .m2ts fil. Jeg er klar over at den officielle version er 1.1.x, men jeg kan desværre ikke huske om denne feature var med i 1.1 (og reelt opgraderede jeg fra 1.0 til en nightly-build version af 1.2 for at få VAAPI GPU understøttelse på Linux, men det er en anden historie...). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
VLC version 1.1.4 afspiller undertekster i en m2ts fil (fra BluRay). Min PC hakker i billederne, hvis filen har høj opløsning (1920*1080, 30 Mbps). CPU'en er med to kerner og Windows Jobliste/Ydeevne, viser at ingen af dem tilsyneladende bliver overbelastet. Er der andre programmer end VLC, der kan afspille undertekster i en m2ts fil? Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvilket OS? VLC 1.1 har GPU understøttelse af Nvidia og ATI, men kun for Windows Vista og Windows 7 (samt Linux hvis VLC er compilet med VAAPI understøttelse). Redigeret af JesperLund - 02-Oktober-2010 kl. 20:23 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Gemmer selv DVB-T optagelser direkte i M2TS filer. Har ikke problemer med undertekster i VLC 1.1.4 og har ikke haft det i de mange tidligere versioner.
/B |
||
![]() |
||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
VLC har jo egne indbyggede codec. Det er mit indtryk, at dets H264 codec fungerer dårligt. På min PC viser GraphEdit at en m2ts fil dekodes med DivX H.264 dekoder. Graphedit og alle andre Windows programmer afspiller m2ts filen pænt og uden den hakken, eller snarere frosne billeder, som VLC lider af. De kan bare ikke vise underteksterne. Er VLC virkelig det eneste program der kan vise undertekster i en m2ts fil? Jeg kan omgå problemet ved at omkode underteksterne til idx/sub format og lægge video, lyd og idx tekster ind i MKV format, men det er en besværlig løsning. Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
![]() |
|
DVB-T udsendelser har en mindre opløsning og bithastighed end BluRay film. Dem har min VLC ikke problemer med. Iøvrigt har DVB-T filer (TS format) en anden struktur end BluRay (M2TS format). Det kan også påvirke dekodningen. Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Hvad med MPC-HT: http://mpc-hc.sourceforge.net/
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|
Det skal siges at min PC er 5 år gammel (CPU Athlon 64 3200+) og grafikkortet ganske ordinært - ASUS N6600. Men med ovenstående indstilling har jeg foreløbig ikke set problemer med HD. Men har dog endnu ikke forsøgt med 1080p. Jeg har andre HD-optagelser (filer), hvor ovenstande indstillinger ikke betyder nogen forskel.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har kun problemet hakkende billeder i VLC med 1920*1080p filer, m2ts fra BluRay, og der virker dine forslag desværre ikke. 'PowerDVD10' afspiller selvfølgelig fejlfrit med brug af DXVA acceleration. Man er bare nødt til at afspille hele BluRay filen for at se underteksterne. Jeg har nu fundet et andet program 'SplashPro' som kan afspille m2ts filerne med undertekster uden at hakke. Det bruger ikke DXVA acceleration, men fungerer fint på min AMD Athlon 64 X2 5200+. Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |