strandvasker: Præcis
Jeg har ikke haft TV i flere år nu. Men for nogle år siden købte jeg et TV-kort. På det tidspunkt optog jeg masser af udsendelser. Og pakkede de fleste. Dengang skete det meget grundigt. Så alle undertekster blev kørt gennem OCR.
Men det er faktisk et stort bøvl! Især var TV2, i hvert fald dengang, rigtig træls.
Jeg har fået ny maskine i mellemtiden. Jeg har selvfølgelig gemt mine udsendelser (fakta programmer, film, serier, ...) Og ser noget i ny og næ.
Nu har jeg fundet mit TV-kort frem igen og er godt igang. Men mine udsendelser (i .ts format) fylder ca 1 terabyte. Og selvom harddiske er blevet billigere, - så har jeg ikke lyst til at købe adskillige 2 TB harddiske. Så noget kompression vil være fint.
Men at det går hurtigt og især at jeg ikke skal bøvle for meget er et krav. Så noget h264 eller xvid eller noget, - men med undertekster i et billedformat (så jeg slipper for at køre det gennem OCR) var hvad jeg havde forestillet mig.
Er der noget der gør det og kan fortælle hvordan jeg smart og især effektivt gør det?
Edit: Jeg har kun Free-to-air programmerne (og indtil videre endda kun dem på MUX1, men det håber jeg kommer til at ændre sig). Men med et arkiv er det såmænd også meget fint. Jeg har en del film jeg mangler at se endnu :) Der er også kommet en del i julen.
Egentligt er der også YouSee fællesantenne der hvor jeg bor. Men jeg har ikke en DVB-C modtager.
De film jeg optog sidst jeg brugte det fylder ompakket mellem 400MB og 1GB. Men jeg er helt klar til at de ikke behøver komprimeres så meget.
Lige nu gør jeg det at jeg optager de udsendelser jeg tænker måske kunne være interessante. De er en hel del. Og så klipper jeg dem til med projectX. Så de ikke fylder mere end højst nødvendigt, men nok endnu mere for at de indeholder den udsendelse jeg gerne vil se, og intet andet. Ingen reklame for programmer i morgen eller vaskepulver. Men stadig fylder udsendelserne jo temmelig meget.
Redigeret af Hulobe - 25-December-2010 kl. 22:00