recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VIASAT SUX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVIASAT SUX

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eltorito Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: VIASAT SUX
    Sendt: 25-December-2010 kl. 02:35
Den 24 dec sendes "Captain Corellis Mandolin" på TV3 - en flot biograf film - men i formatet 4:3.

Herefter sender de "The cristmas card" med oversize undertekster (a.la. Norge 2) og som nærmest spolerer nederste 1/3 af billedet.

Samtidigt på TV3+HD sendes "Poker after dark" i 4:3 og helt uden undertekster.

Så vidt jeg ved så SKAL en HD kanal (i hvet fald) for det meste sende i HD.

Desværre er det sådan, at VIASAT åbenbart har fået møvet sig in som en fast bestanddel af TV-pakken.

Det er utroligt at sådan et selskab kan slippe af sted med det...

GUD - hvor jeg dog glæder mig til at det bliver frit valg på de enkelte kanaler.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 10:33
Du skriver ikke hvem du er kunde hos, men hvis det er YouSee, er der her et par oplysninger:
TV3+ HD kommer først i HD fra 2. juledag. Det du har set er selvfølgelig standard (SD).
TV3 ligger i Grundpakken, og kanalerne i Grundpakken bliver ikke omfattet af Frit Valg.
TV3 kommer i HD pr. 1. marts 2011 i Sverige. Hvornår den kommer i Danmark vides ikke.

Rettelse:
Det er 6'eren HD, der kommer 2. juledag. TV3+ HD har vi haft længe, og den er nu pr. 1. dec. ukodet.

Redigeret af Vilhelm - 25-December-2010 kl. 12:48
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Du skriver ikke hvem du er kunde hos, men hvis det er YouSee, er der her et par oplysninger:
TV3+ HD kommer først i HD fra 2. juledag. Det du har set er selvfølgelig standard (SD).

Jeg har YouSee og har haft TV3+ HD siden den startede (februar/marts 2010?). Siden da har der været superligafodbold, Champions League og muligvis NFL i HD. Resten har været opskaleret.

Ret meget (måske det meste) af det opskalerede er 4:3.

Mon du tænker på 6'eren HD som kommer 2. juledag?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har YouSee og har haft TV3+ HD siden den startede (februar/marts 2010?). Siden da har der været superligafodbold, Champions League og muligvis NFL i HD. Resten har været opskaleret.

Ret meget (måske det meste) af det opskalerede er 4:3.

Mon du tænker på 6'eren HD som kommer 2. juledag?

Åh, beklager!
Ja, det er 6'eren der kommer 2. juledag.
TV3+ HD har vi haft længe, og den er nu fra 1. dec. 2010 ukodet.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Eltorito Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: dk
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 18:54
Tak for jeres svar indtil nu.

Men jeg savner lidt kommentarer om ikke en HD kanal, for at kalde sig HD... SKAL sende det meste i ægte HD.

Desuden lagde jeg også op til røfler til Viasat. De har længe sendt i middelmådig kvalitet....

og ps: Ja jeg har Yousee og de har langt om længe fået rimeligt styr på optager/digital boksen dvs. med firmware rettelser.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu