|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
DennisRP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 25-December-2010 kl. 10:57 |
Hej,
Svigerfamilien fik en LG BD560 i julegave af kæresten, men da de skulle slutte den til, opdagede de at deres aldrende plasma-tv, LG rz42py10 ikke havde HDMI indgang. Via Google fandt jeg ud af den havde DVI - så er billedet klaret. Jeg blev dog straks mere i tvivl om lyden. De specifikationer jeg fandt, nævnte at der var komponent indgang men kræver det så ikke også at billedet kommer via komponent, før man får både billed og lyd på via skærmen? De har desværre ikke en receiver at køre lyden igennem, den skal komme fra TVet også. Jeg er på nippet til at bestille dette HDMI -> DVI stik HDMI hun - DVI han adapter samt kabler til lyden HomeTheater Stereo Phono Vil dette kunne lykkes? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er som jeg kan se, den eneste mulighed der er, for tilslutning mellem enhederne.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
DennisRP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Ja der er ikke så mange alternativer, når det nu er Bluray kvalitet man forventer.
Men du tror også det vil fungere når billed og lyd kommer fra "forskellige" inputs? (DVI + komponent)?
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Der kan være problmer med HDCP (kryptering, som alle TV i dag med HDMI-inputd håndterer korrekt). Man kan ikke se ud af dit link ovenfor om TV'et understøtter HDCP på DVI-indgangen.
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Er det ikke tilfældet, så vil det ikke kunne lade sig gøre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Aldrende TV og blu-ray er ikke en god combi. Der er også mgl understøttelse af 24p visning, som gir' hakkende panoreringer
![]() |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
![]() |
Uff, det lyder som op af bakke. Det var nu et dyrt/godt TV i sin tid, så tror jeg bestiller kablerne og ser om det går. Ellers må afspilleren returneres.
Jeg fandt nogle flere specifikationer på en anden side hvor de nævnte at den havde HDCP på DVI indgangen, så det skulle helst ikke blive et problem. |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Der er component på begge ,så kan du måske køre 720p eller 1800i hvilket ,er ok ,hved bare ikke om tv'et kan køre så højt ,men det er bedre/nemmere end dvi til hdmi!
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
![]() |
Er component bedre end DVI? Min begrænsede viden siger at component godtnok er et godt analog signal, men det er stadig analog. Jeg tænkte at digital til enhver tid var bedre end analog. TVet burde godt kunne køre 1080i.
Jeg bestiller ydermere et komponentsæt, så må man se hvad der virker/ser bedst ud. Tak for hjælpen til alle og glædelig jul :o) |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Man kan ikke "rigtigt" sige det ene er bedre end det andet ,dvi er digital og behøve teoretisk set ikke blive behandlet før skærm, men det laver en hand shake med hdcp , component ana.... nå men alt det betyder ikke noget hvis du kan få et enten, 720p / 1080i signal igennem (nok lettest med component)og lyd gennem phono ,til tv så spiller det garanteret
![]() |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() |
Lydkablet skal vel være et mini-jack til phono, vil jeg gætte på. Du skal sikkert bruge VGA-lyd indgang sammen med DVI-indgangen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |