|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Peter V ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 08-Maj-2006 kl. 15:43 |
|
At programskifte fungere ret langsomt, må man jo nok leve med? Jeg har tilsluttet Sony HDD 1010 recorder via HDMI og det er nu småirritererende at der ikke er en direkte vej til HDMI uden at skulle via Ext1 og Ext2... går jo ikke specielt hurtigt |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Måske en Logitech Harmony fjernbetjening? LINK På mit Philips TV skulle jeg også zappe til EXT ingangene, men min Harmony kan programmeres til at vælge EXT 'x' direkte. Ved dog ikke om det samme gør sig gældende med dit Samsung? |
||
![]() |
||
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
|
Det kan jeg så fortælle, at den kan den. Man kan vælge alle "input" direkte. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Tænkte det nok ![]() Har faktisk fundet flere funktioner som man ikke kan vælge med standard fjernbetjeningen, men som kan programmeres i Harmonyen. F.eks. funktionen [forrige kanal] som jeg virkelig savnede på standard remoten. Kan varmt anbefale Harmonyen (har selv en 525). Den kan simpelt styre ALLE funktioner på mit udstyr (plus et par ekstra), som omfatter: Philips TV Pioneer DVD Pioneer Surroundanlæg Philips DVD optager TDC Selector Rapsody Medieafspiller |
||
![]() |
||
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Hvordan kan man gøre det? |
||
Anders
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan man fordi mange TV har ekstra IR koder som fjernbetjeningen ikke understøtter. Hvis dit TV f.eks. har 4 stk. EXT indgange, skulle din fjernbetjening have 4 forskellige knapper for at kunne vælge dem direkte. De er der ofte ikke, formentlig fordi de ville tage for meget plads på fjernbetjeningen!? Men, TV'et har faktisk ofte IR koderne for direkte valg af hver EXT indgang. Via LogiTechs hjemmeside/interface for programmering af Harmony'en, kan man ofte vælge disse ekstra IR koder og downloade dem til Harmony'en. Man kan så selv vælge hvilke knapper de skal ligge på. Ret smart ![]() |
||
![]() |
||
Peter V ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Det lyder jo som løsningen er fundet
![]() |
||
![]() |
||
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
|
Samsung TV'et har iøvrigt også særskilte koder for tænd og sluk. Dette gør at, Harmony'en ikke slukker for tv'et, når det skal tændes, hvis tv'et i forvejen er tændt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Lige det behøver du nu ikke være bange for med en Harmony. Den husker selv om den sidst tændte eller slukkede for et apparat ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, hvis du kun bruger harmony'en, til at tænde med. Jeg har problemet med min HTPC som er Win MCE. Den kan finde på at tænde af sig selv (ved opdatering eller optagelser). Når jeg så tænder den via Harmony'en (Aktiviteter) så slukker den. Samt i øvrigt mit surround anlæg Samsung HT-P1200 som ikke har særskilte koder til alle inputs |
||
![]() |
||
![]() |
|
OK ja, det er selvf. en forudsætning. På min DVD optager - som jo også tænder selv v. optagelse - har jeg løst det ved at fjerne power toggle funktionen fra Harmony'ens aktivitet, og lægge ON/OFF ind som en knap i LCD displayet. Så kan jeg styre ON/OFF uafhængigt af aktiviteterne. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |