Jeg har forsøgt at registrere dette som en fejl hos Sony Support, men de skriver tilbage til mig:
Tak for din henvendelse til Sony Support.
Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.
Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.
Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne
Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Da jeg så gør opmærksom på at det virker på mit W4500 TV og der jo er lyd på når jeg beder om at læse beskrivelsen af et program i "guiden" - så får jeg følgende:
Det er ikke altid muligt at få samme funktioner i et nyere og ældre fjernsyn, da tekniken går frem ad. Nogle gange så går man på kompromi for at få nye funktioner ind i fjernsynet. Og da kan det være at en ældre funktion bliver slettet.
Jeg mener nu der må være tale om at man har lavet en FEJL i den nye software til NX810 - det må de da kunne rette. Jeg har anmodet om at få det registreret i Sony systemet som en sådan... Hvis der er andre der har problemet kan det jo måske hjælpe om I gider maile til Sony Support :)
Kan man ikke konkludere at NX810 ikke er "Yousee ready" idet man ikke overholder de standarder der benyttes ?
Ceefive
Redigeret af ceefive - 29-Januar-2011 kl. 15:37