recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny harddisk til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy harddisk til PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Karsdæn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny harddisk til PS3
    Sendt: 29-December-2010 kl. 12:12
Hej Forum,

Jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaringer og gode råd i forbindelse med anskaffelse af en ny og større harddisk til den gamle PS3 model? Forslag til valg af harddisk modtages gerneSmile
Til top
SpinX125 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 17:05
Hej

Jeg har skiftet harddisken i min gamle 40gb model med denne:

WD Scorpio blue. 2,5" SATA 500gb

Jeg har læst flere steder på nettet at netop denne er velegnet til PS3. Den må max. køre 5400rpm, ellers bliver den for varm.
Skal være 2,5" SATA.

Redigeret af SpinX125 - 29-December-2010 kl. 17:07
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 23:55
Kan du få fuldt udbytte af de 500 gb?Er der ikke noget med at der er en top grænse i størrelsen?
Til top
Karsdæn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af SpinX125 SpinX125 skrev:

Hej

Jeg har skiftet harddisken i min gamle 40gb model med denne:

WD Scorpio blue. 2,5" SATA 500gb

Jeg har læst flere steder på nettet at netop denne er velegnet til PS3. Den må max. køre 5400rpm, ellers bliver den for varm.
Skal være 2,5" SATA.

Det var bl.a. også sådan en jeg havde i kikkerten. Jeg tror jeg prøver den Smile
Til top
SpinX125 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Skodman Skodman skrev:

Kan du få fuldt udbytte af de 500 gb?Er der ikke noget med at der er en top grænse i størrelsen?

Det ved jeg ikke, men under systeminformation, Ledig plads står der 332GB / 465GB, så jeg går udfra jeg har 465GB plads total, resten fra de 465 og op til 500 er vel systemfiler eller sådan noget, vil jeg tro.
Til top
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 11:41
hvordan fungere det med at flytte alt sin data over på den nye hardisk (savegame, spilfiler osv)
Til top
Karsdæn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Mikaeljensen Mikaeljensen skrev:

hvordan fungere det med at flytte alt sin data over på den nye hardisk (savegame, spilfiler osv)

Jeg har netop fået installeret min nye 500GB harddisk, og det er supernemt!Smile Du skal bruge en ekstern harddisk, som er formateret i FAT32 system, til at tage backup af dine data. Det skal være FAT32, da PS3 ellers ikke kan finde harddisken. Tilslut den eksterne harddisk til en af USB indgangene på din PS3.

Du laver backup'en ved at gå ind i: Indstillinger > Systemindstillinger > Redskab til sikkerhedskopiering. Der får man tre valgmuligheder, og man skal her vælge Sikkerhedskopier, og så er det ellers bare med at vente. Det tager et godt stykke tid at lave kopien, så hav tålmodighed (Det tog 2 1/2 time med min).

Når den er færdig slukker du systemet, fjerner alle kabler og sætter den nye harddisk i din PS3 (Se manual eller søg på youtube, hvis du er i tvivl om hvordan - men dette er også meget nemt). Når du tænder din PS3 igen, kommer der en menu frem, hvor den spørger om man vil formatere den nye harddisk - og man vælger her JA. Så er systemet klar til at køre igen, og for at gendanne systemet med backup'en tilslutter man igen den eksterne harddisk og går ind i Indstillinger > Systemindstillinger > Redskab til sikkerhedskopiering. Her vælger man Gendan og følger anvisningerne på skærmen - så er alle ens savegames, downloadede spil osv. tilbage på den nye og større harddisk.Smile

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu