recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med synology 411j
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med synology 411j

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med synology 411j
    Sendt: 22-December-2010 kl. 12:50
Er der nogle der har lyst til at dele sine erfaringer med en sådan maskine?

Alle review's skriver den har langsom overførsel i data, men i hvilke forhold mener de?

Jeg havde tænkt mig den evt. skulle være i et medie center opsætning, er den så ikke ok, jeg synes nu modellerne uden (j) så bliver prisen pebret, og forskellen er RAM? gør det virkelig en så stor forskel?

på forhånd tak

Redigeret af madbox - 22-December-2010 kl. 12:51
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:21
det er typisk uploadhastigheden på de billigere modeller som bliver træls.. og det er faktisk der man oftest bemærker svagheden.

Normalt når du streamer fra din NAS kan de fleste ubesværet levere den ønskede datastrøm.. endda til flere modtagere, men når du så skal kopiere en fil over på NAS, og de han godt være adskillige GB ved feks hjemmeoptagelser med full hd videokamera, så begynder uploadhastigheden at blive et issue.. der er grænser for hvor længe man gider at vente.. med mindre man har en fast computer stående og det er ligegyldigt om den står i 10min eller 1,5 time.

når man feks ripper film er begrænsningen sjældent skrivehastigheden til NAS der er flaskehalsen, her er det oftere selve det optiske drev og måske behandlingen af datastrømmen i computeren som er flaskehalsen.
Derfor har du større mængder egetproduceret data som skal ofte over på NAS så skal du nok være obs på det.. kan du ellers leve med den langsommere skrivehastighed med ventetid til følge så vil den ellers fint kunne indgå i systemet som den er.

en anden ting er også at har du kun trådløst eller 100mbit netværk så vil begrænsningen også være i netværket og ikke nødvendigvis i serveren, så der er flere svage led hen til serveren du skal være obs på.

Redigeret af rhsin - 22-December-2010 kl. 13:23
Mvh

René
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:

Er der nogle der har lyst til at dele sine erfaringer med en sådan maskine?

Alle review's skriver den har langsom overførsel i data, men i hvilke forhold mener de?

Jeg havde tænkt mig den evt. skulle være i et medie center opsætning, er den så ikke ok, jeg synes nu modellerne uden (j) så bliver prisen pebret, og forskellen er RAM? gør det virkelig en så stor forskel?

på forhånd tak

Sidder med nøjagtig samme issue som dig :) , ved ikke om det skal være DS411j eller DS410 som ifølge synology's hjemmeside har bedre download og upload hastighed. Er bange for at jeg bliver irriteret over den langsomme upload, hvis jeg tager DS411j.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:39
jeg ville vælge ds410 over ds411j hvis det peger dig lidt i den rigtige retning Wink

Mit valg tager jeg udfra de bedre hastigheder på upload samt mere ram i ds410, og et efter min mening bedre kabinet.

Redigeret af rhsin - 22-December-2010 kl. 13:40
Mvh

René
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:22
DS410 er ved at udgå. Det er restlager der bliver solgt da den ikke længere kan bestilles hos distributøren.
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 15:18
så kommer der vel bare en tilsvarende model ? 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 15:39
den hedder ds411+ og prisen på den er væsentligt dyrere
ds410 er en lidt spøjs mellemmodel, som er udgående.. men pt får man meget NAS for pengene i den fordi den performer relativt godt

Redigeret af rhsin - 22-December-2010 kl. 15:42
Mvh

René
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

den hedder ds411+ og prisen på den er væsentligt dyrere
ds410 er en lidt spøjs mellemmodel, som er udgående.. men pt får man meget NAS for pengene i den fordi den performer relativt godt
For mit vedkommende tror jeg at jeg tager DS410'eren. Da den er væsentlig bedre end DS411j. DS411+ er lidt for dyr til mig, men den nye DS1511+ ser lovende ud, selvom den nok bestemt ikke bliver billig :)
Til top
Morten72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2006
Sted: Store Heddinge
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 09:08
Hej
Jeg har også svært ved at vælge hvilken model jeg skal købe.. Jeg synes at DS411+ er for dyr til mit budget. Hele sommeren har jeg sukket efter en DS710+, men nu er DS211+ jo også kommet. Hvad ville I vælge?
Jeg har en DS207+ som har gjort det rigtig godt. Jeg bruger den til streaming af DVD/BD, Sonos samt videoovervågning.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 11:37
ds410 er et godt alternativ hvis altså du stadig kan finde den (den er udgående) men man får meget performance for kr
Mvh

René
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ds410 er et godt alternativ hvis altså du stadig kan finde den (den er udgående) men man får meget performance for kr
DS411+ sammeholdt med denne er den jo kun 800 - 900 kr dyere pt , er den ikke det mere vær tænker på mere ram og stører cpu ?
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 08:43
jamen kan man finde de ekstra penge så ville jeg da også gå efter 411+, dog ville jeg så også sikre mig at jeg i budgettet havde sat penge af til at smide entreprise diske i den... havde jeg ikke det så ville jeg syntes prisforskellen var bedre brugt på harddiskene end ds410 kontra ds411+
kigger man rent op up/download hastigheder så er forskellen ikke ret stor på download det er kun på upload der er en lidt større forskel.. dog ikke voldsom... det med cpu og ram kan de fleste alm brugere leve med da det er sjældent man alligevel belaster den fuldt ud... men det afhænger naturligvis af hvilke services man har tænkt sig at bruge den til.. er det bare lager og alm nfs/smb/upnp stream vil man næppe kunne opbruge kapaciten i dagligt brug med mindre man er mange om at tappe på den samtidig
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu