|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bugger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 108 |
![]() Sendt: 01-Januar-2011 kl. 18:47 |
Hejsa
Er der nogen af jer der har en ide til hvordan jeg kan afspille mkv filer på mit nye Sony? Tak og godt nytår /B |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() |
Hvis jeg læser her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/led-tv/sony_kdl-40ex710-_led-tv.htm står der: *Understøttede formater via netværk: LPCM, MP3, MPEG2, AVCHD, JPEG. ** Understøttede formater via USB: MP3, JPEG, RAW, AVC, AVCHD, DivX, MPEG4 Ergo det kan du ikke, uden først at skulle konvertere dem til et af de formater fjernsynet understøtter. Klaus |
|
![]() |
|
bugger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
OK tak for svar.
Det afføder selvfølgelig nogle nye spørgsmål - Hvis jeg konverterer mkv -> mp4 er det så stadig HD kvalitet? Kan jeg bruge min PC til at afspille mkv filerne på TV´et med? Vil I så fald købe et HDMI kabel til det. Og vil det være i HD ? Hvis ja, -er det så Windows media center jeg skal/kan bruge? eller hvad med VLC? Kan jeg med fordel anskaffe mig en eller anden boks som kan håndtere mkv og tilslutte den til TV? Tak igen ![]() |
|
![]() |
|
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
![]() |
Det første spørgsmål kommer meget an på selve film formatet. Mp4 er i sig selv kun en container man pakker formatet i. grunden til .mkv er så brugt er at det for det meste tillader en større komprimering uden tab af kvalitet, samt berde lydspor. så ja det kunne godt være en mulighed.
Du kan sagtens benytte din PC til afspilning. her ville jeg så anbefale VLC. lille lækkert og gratis program som spiller mere eller mindre alt. Den anden mulighed som du selv nævner og som størstedelen nok gør. Bruge en medie streamer til afspilning. Her er der så mange at vælge imellem og tit er det et spørgsmål om troskab, hvad der er bedst. Så der ville jeg sige at du skal tage at læse lidt op under Streaming sektionen her på forummet. de ligger gerne fra omkring 700kr og opefter. Morten
|
|
![]() |
|
SK085 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Har selv et EX710 og det er rigtigt, at TV'et ikke selv kan aflæse MKV filer. Jeg har mine filer liggende på min eksterne harddisk, som selvfølgelig er forbundet med min computer, min computer er forbundet til min router trådløst og min EX710 er forbundet til routeren med et netkabel. Derefter har jeg installeret Wild Media Server, delt min film-mappe fra den eksterne harddisk og så kan jeg se alle mine film, billeder og høre min musik på mit TV, uden at computer og TV er fysisk forbundet med et kabel. Det køre helt uden problemer med almindelige film og film i 720P. 1080P film, kan godt lagge en anelse engang imellem.
Wild Media Server kan transcode on-the-fly og kan aflæse undertekster mm. Kan også streame fra computeren optiske drev og kan læse ISO-filer, hvis de mountes via et program på computeren. MKV filer kan jo ofte indeholde flere undertekst-spor og lyd-spor og det er muligt, at vælge hvilket af sporene man vil benytte.
Der findes mange andre medie servere som Serviio, PS3 Media Server, TVersity m.fl., men Wild Media Server er den jeg har bedst erfaring med. Koster 30-40 USD, men man har 15 dages prøveperiode og kan få yderligere 15 dage, ved at skrive til udvikleren.
Smider lige et link til det: http://wildmediaserver.com/ Redigeret af SK085 - 05-Januar-2011 kl. 19:44 |
|
NAD C355BEE Stereo Forstærker
2 x Dali Concept 1 Sony subwoofer Indkøbes: NAD CD/DVD-afspiller |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |