|
DVB-T Ant |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
fimo
Bruger Oprettet: 17-April-2006 Sted: Sweden Status: Offline Point: 70 |
Emne: DVB-T Ant Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:19 |
|
Hejsa,
Jeg har et Finlux TV 32FLD785L
og så har jeg købt denne digitale indendørs ant fra harald nyborg Greentek HD-1 FULL HD 1080 ant http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8361&n=50100 Men når jeg søger efter digital kanaler på mit TV, så kommer der intet frem ? Jeg har bare tilsluttet denne ant via mit ant stik bagpå mit tv, Redigeret af fimo - 04-Januar-2011 kl. 11:19 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:31 | |
Undersøg først dækning på Digi-TV
Dernæst om du søger med DVB-T tuneren
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:52 | |
Det TV du har købt, har godtnok DVB-T, men det er kun MPEG2, hvilket så betyder at der kan kun modtages MUX1, så om et år er det ikke mere værd hvad det angår, uden at der skal bruges en extern modtager.
Derudover, så er der ingen sådan ting som en Digital antenne, er den til UHF, så kan den bruges. Det der er vigtigt, er hvor god den er. Modtagerdel
Redigeret af Radiomanden - 04-Januar-2011 kl. 11:54 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:54 | |
Hvis du bor tæt på en sender, kan den måske virke.
Ellers er de fleste DVB-T antenner noget lort.
Det bedste er en udendørs antenne med flere dipoler, efter hvorlangt du bor fra senderen.
Lynge
|
||
fimo
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:56 | |
Nå det kort havde jeg ikke set og på det kort viser den at jeg ikke har nogen dækning med en indendørs ant, men derimod med en udendørs, ("udendørs" kan det også betyde en ant på loftet eller skal den helst udenfor for at være sikker på dækning ?) Og er der en speciel god UHF ?? ant som andre har gode erfarringer med som jeg kan kigge på for at fange de danske frie kanaler ? Bor lige over på den anden side af sundet, omkring malmø.... Redigeret af fimo - 04-Januar-2011 kl. 11:58 |
||
Radiomanden
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 12:01 | |
Med den lokalitet så ER det en god udendørs monteret antenne der skal bruges, og husk det er KUN DR1+2 og TV2 der kan modtages med det TV, de øvrige fra DK kan du ikke modtage. (DRHD, DRK, DR Update, og Ramasjang).
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
fimo
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 12:26 | |
Tak for alt jeres hjælp og jeg tænkte nok at der var en masse at tænke over :) Og hvis jeg har forstået det korrekt, så kan jeg kun modtage DR1+2 og TV2 med en UHF ant pga mit tv er MPEG2 og ikke MPEG4 (så skal jeg ud og købe en MPEG4 box hvis jeg skal se flere DK eller ?) Og mht til de frie svenske kanaler, så skal jeg købe en VHF ant da vi bor i det område hvor der er sendenet 7 ref dette ? Hdtv-sändningarna kommer att sändas i UHF- och VHF-band Sändarnäten 6 och 7 kommer att driftsättas för hdtv-sändningar i MPEG4 och DVB-T2. Näten kommer att sändas i olika band, UHF och VHF. UHF-och VHF-bandetDigital-tv via marknätet sänds idag ut i UHF-bandet. Marknätet byggs ut till sju sändarnät för att kunna erbjuda hdtv och fler kanaler. Nät 6 kommer att använda frekvenser i UHF-bandet, medan sändarnät 7, beroende på ort, kommer använda frekvenser i antingen UHF- eller VHF-bandet. Orsaken till detta är att det i dessa områden saknas utrymme i UHF-bandet för tv. De områdena ligger ofta för nära ett grannland och vi måste då dela frekvensutrymme med detta grannland. Dagens standard-tv-utbud i mux 1-5 kommer emellertid att ligga kvar i UHF-bandet i hela landet. För standard-tv (DVB-T) och områden där bara UHF-kanaler (k21-60) används rekommenderas UHF-antenner som klarar UHF-kanal 21-61. Vill du ta emot hdtv-kanaler (DVB-T2) från sändarnät 7 krävs det i vissa områden även att du har en antenn som kan ta emot VHF-kanal 5-11.
Redigeret af fimo - 04-Januar-2011 kl. 12:26 |
||
Radiomanden
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 12:36 | |
Her i DK vil der også på et tidspunkt blive brugt VHF til en eller flere MUX, så enten skal man til den tid også have en sådan antenne, eller bruge en Kompaktantenne der kan modtage begge bånd, det er der flere der kan.
|
||
|
||
fimo
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 12:42 | |
okay, jeg takker mange gange for alt jeres hjælp !
|
||
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 12:46 | |
Jeg vil ikke afvise, at du kan modtage de danske signaler med en UHF loftsantenne i området omkring Malmö. Har du udsigt til Øresund, og et tag der ikke er af metal, så ville jeg forsøge mig.
Når nu dit TV ikke kan dekode mpeg4, og der er DVB-T2 på vej i dit område, så skal du nok have fat i en box som netop kan begge disse ting. Om det er top dyrt lige nu fordi DVB-T2 er relativt nyt ved jeg ikke. /B |
||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 13:11 | |
Ifølge det kort har jeg reduceret eller usikker dækning på en stue/indendørsantenne, men selv med placering af en billig stueantenne i hjørnet i stuen med langt til vinduer, så tager jeg dvb-t ligeså godt som det digitale signal fra yousee.
Mon det også har noget med tuneren at gøre? Det er et pio 5090H.
|
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 17:08 | |
Og som radiomanden skriver kun i 2011 at der sendes MPEG-2. Alt antenne/mark-net i Danmark komprimeres med MPEG-4 fra 1-1-2012. Men indtil da har du ret DR1+2 og TV2 (og noget lokalt)
Der sendes allerede fra Jägersro tårnet i Malmø - som du ser på kanal 27* (UHF) og kanal 10 (VHF)
http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/Detaljer/?ft=tv&sid=M , men det er ikke alle 9 HD kanaler, der endnu er begyndt at sende (fx mangler betalingkanalen TV4-HD).
Det er faktisk muligt, at din indendørsantenne kan fange både mux 6 og mux 7, hvis du har rimelig udsigt mod tårnet. Men du skal have en DVB-T2 boks - med eller uden harddisk - eller et helt nyt TV for at kunne modtage HD signalet.
Med den rette antenne mod Danmark, vil en DVB-T2 modtager også kunne modtage de danske frie signaler.
Prøv at downloade earth.google.com og opmål retningen og afstanden fra din bolig til Jägersro, til Gladsaxe og til den store sender i Hove.
Afhængig af din placering i Malmø kan du måske fange svensk UHF 'fra siden' på en god stor udendørs antenne mod Danmark. VHF signalet skal du nok have en antenne til at få ind.
Lars
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |