recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV & Internet på samme tid....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV & Internet på samme tid....

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV & Internet på samme tid....
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 20:03

Hej Alle

Håber ikke dette er for meget of topic...

Sidder med det problem at jeg gerne vil kunne se IPTV og surfe på sammen tid.

DVBViewer kører på min laptop og jeg ser IPTV herpå via indbygget NIC, men kan derfor ikke komme i kontakt med internettet.
Har forsøgt at sætte WIFI til efter kontakt til IPTV er opnået, men det lader til at min browser ikke kan finde ud af det.

Jeg opnår ikke kontakt til internettet =(

Er der nogen der har en løsning `på det?

Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:34
Samme problem har jeg med vista og windows 7. Men ikke xp f.eks.
Tror bare det er et spørgsmål om at systemet ikke kan finde rundt i de 2 NIC's.
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 20:31
Jeg bruger XP, men det virker ikke hos mig =(
Det må da være muligt at tvinge ens browser til kun ar bruge WIFI forbindelsen???

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BRAS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 21:55

Det burde være muligt at bruge "Route" komandoen i Windows og dermed tvinge ip-adresserne til tv til at gå til den "rigtige" gateway ved at lave nogle permanente routes.

Noget lign. kan vist gøres ved at sætte "Metric" under TCP/IP properties->advanced på de enkelte netværkskort

Det var bare et par hints....resten må i surfe jer til da jeg ikke har 100 % styr på det

Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 20:26
Hej Bras

Tak for dit input jeg vil se hvad jeg kan surfe mig frem
til =)
Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 17:08
Har INGEN ide om dette kunne virke men er et forsøg værd, har kan du sætte dit netværkskort som dit internet kører på til at have en højere prioritet end det med dit IPTV - kan måske hjælpe:

http://www.windowsreference.com/windows-2000/change-network- adapter-priority-in-xp2000/
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 18:52
Hey kigger lige på dit link ser interresant ud =)

Nu er det næste ligegyldigt, alle kanaler er krypteret =(
Det er noget for%/#"&"5r7, sku' for meget når man nu
betaler for en fuld pakke at man ikke engang kan se det

sin laptop.

Det svenskere har gjort skulle man prøve i DK... Prøv at
søg på iptv2htpc, men jeg kan ikke starte exe filen,
derudover virker det sikkert ikke i DK da den bygger på
telias BBB tv så vidt jeg ved..

Anyway tak for dit link..

Redigeret af ozong - 25-Juni-2009 kl. 18:53
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 01:59

På min win7 har jeg lavet 3 statiske permanente routes:

route add -p -4 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 <lan default gw ip> metric 1 if <nummer på lan interface>
route add -p -4 239.1.1.0 mask 255.255.255.0 <'STB' default gw ip> metric 1 if <nummer på 'stb' interface>
route add -p -4 233.136.7.0 mask 255.255.255.0 <'STB' default gw ip> metric 1 if <nummer på 'stb' interface>
 
ovenstående 239.1.1.0 og 233.136.7.0 afhænger selvfølgelig af hvem man bruger til iptv, jeg har pt dansk bredbånd.
Jeg har selvfølgelig startet med at give mit 'stb netkort' 'stb's mac adresse.


Redigeret af poppe - 09-November-2009 kl. 02:00
Mvh
Christian Holst
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cklausman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:42
Hej
 
Det skyldes sandsynligvis at du har to gateways defineret og Windows kan kun håndtere en enkelt. Du skal fjerne gateway for dit IPTV netkort og kun have gateway defineret for dit Wifi, du vil herefter kunne surfe og se tv samtidig
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af cklausman cklausman skrev:

Hej
 
Det skyldes sandsynligvis at du har to gateways defineret og Windows kan kun håndtere en enkelt. Du skal fjerne gateway for dit IPTV netkort og kun have gateway defineret for dit Wifi, du vil herefter kunne surfe og se tv samtidig
uden at have prøvet det, vil jeg så mene at tv ikke bør fungere, da tv netkortet ikke kan finde sin gw uden.
Desuden kan windows sagtens klare flere gateways, den vil vælge closest match med laveste metric for at bestemme hvilken den skal bruge.
Mvh
Christian Holst
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 22:27
Endelig lykkedes det mig at få det til at virke tak til alle input.

Mit ønske er simpelt, Internet skal køre via WIFI og IPTV via kabel.

- Find standardgateways til de to netværk via ipconfig og skriv dem ned.
- Åbn netværksforbindelser
- Højre klik på det første NIC og vælg egenskaber
- åben det første netværkskort
- dobbelt klik på internetprotokol (TCP/IP)
- Vælg "Avanceret" i højre nederste vindue
- Tilføj en Gateway skriv den standardgateway der er tilknyttet det NIC du arbejder med.
- Vælg Metric ud fra hastighed på NIC, se evt: http://support.microsoft.com/kb/894564 kig under "Sample Route Metrics and link speed"

Herefter gentages det på NIC 2..

Det er min metode og det lader til at virke...

Redigeret af ozong - 13-November-2009 kl. 22:44
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 21:27
er det sådan man gør, og det så virker?

eller er der kommet noget nyt ind under solen??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu