Hej
Jeg kunne rigtigt godt bruge nogle ideer til hvordan jeg kommer videre med mit media system. Mit system består af:
Stue
- TV
- Receiver (HK3490)
- Højtalere
- HTPC (Ion, XBMC)
HTPC'en styres af en logitech harmony (gør alt andet også). I soveværelset har jeg så også 2 højtalere samt en pc skærm. Skærmen er sat til media centeret i stuen og højtalere til receiveren i stuen på zone 2.
Har en ir modtager (usb til htpc) i soveværelset også samt en noname fjernbetjening. Når jeg skruer op på fjernbetjeningen i soveværelset går det så igennem htpc'en og en ir transmitter sender så til receiveren (sørger også for at tænde/slukke).
Jeg er ikke 100% tilfreds med løsningen i soveværelset da den jo ikke er uafhængig af stuen og kunne egentlig også godt tænke mig at kunne høre musik i køkkenet (det musik jeg har på htpc'en), både synkroniseret med stuen og soveværelset og uafhængigt.
Det er jo lidt a lá sonos/squeezebox men gider bare ikke have en separat løsning til musik nu hvor xbmc klare det så fint. Så vidt jeg ved kan hverken sonos og/eller squeezebox styre en tredjeparts receiver/forstærker.
Nogle ideer?