recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital kanaler samsung ue40b7050
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital kanaler samsung ue40b7050

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
toms85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital kanaler samsung ue40b7050
    Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:40
Hej, jeg har et lidt mærkeligt problem, er kunde hos den lokale udbyder som eftersigende skulle sende næsten alle deres kanaler ud digitalt.

Jeg indtaster følgende netværksid på mit fjernsyn og som standard står det på 143000hz, qam på henholdsvis 128 og 256 men kan intet finde, finder så ved et tilfælde en anden frekvens at søge på 314000hz og finder 10 digitale kanaler, men hvor er de sidste? :)

Har kæmpet med samsung og min udbyder, prøvet alle mulige indstillinger og muligheder men uden held, samsung mener ikke mit tv fejler noget da jeg kan finde de 10 kanaler. Har bedt min udbyder  om at få afvide hvilken frekvens de sender de sidste ud på men den kan jeg ikke få, de mener ikke man bruger det mere og fjernsynet selv finder ud af det, men nej :)

Spørgsmålet lyder, SKAL man bruge den frekvens som de bliver sendt på eller?

Mvh Thomas
Til top
toms85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:42
Det er selvfølgelig Khz :)
Til top
thomashh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 23:20
har haft samme problem med mit prøv at ændre sproget til finsk eller svensk så finder den alle kanaler ...........
mærkligt nok men sandt
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af toms85 toms85 skrev:

Jeg indtaster følgende netværksid på mit fjernsyn og som standard står det på 143000hz, qam på henholdsvis 128 og 256 men kan intet finde, finder så ved et tilfælde en anden frekvens at søge på 314000hz og finder 10 digitale kanaler, men hvor er de sidste? :) 
Har kæmpet med samsung og min udbyder, prøvet alle mulige indstillinger og muligheder men uden held, samsung mener ikke mit tv fejler noget da jeg kan finde de 10 kanaler. Har bedt min udbyder  om at få afvide hvilken frekvens de sender de sidste ud på men den kan jeg ikke få, de mener ikke man bruger det mere og fjernsynet selv finder ud af det, men nej :)
Spørgsmålet lyder, SKAL man bruge den frekvens som de bliver sendt på eller?Mvh Thomas

Du modtager åbenbart kabel-tv, men hvem er din udbyder? Stofa Antenneforening eller YouSee eller en anden.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
thomashh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:16
Stofa Antenneforening
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:31
Har du brugt disse indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

I øvrigt mener jeg at du bestemt kan bruge DANSK som sprog og DANMARK som land.

Redigeret af Vilhelm - 16-Januar-2011 kl. 01:03
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Tvixen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 04:10
Prøv med et andet netværksid f.eks 00251

Ellers tast dit postnummer ind og find dit ID her https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
Til top
toms85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 11:30
Hej, undskyld det sene svar, jeg har endelig fundet ud af det, sproget skulle laves om til finsk, bruger ikke netværksid.

De første 10 kanaler finder den, derefter skal jeg ind søge på 2 forskellige frekvenser manuelt, for at finde de sidste 10 kanaler.

Min udbyder er noget der hedder godtone.dk som oplyste mig at de ikke brugte frekvenser derude, kun netværksid, desjove er så, søger jeg med deres netværksid finder jeg intet, står den på auto så finder den kanalerne hvis jeg taster frekvenser ind.

Til top
toms85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 11:31

Jeg kan satens finde dem selvom jeg vælger land til dansk, problemet er bare at jeg ikke kan indtaste søgningen manuelt bagefter og finde de resterende kanaler som ligger spredt på 2 andre frekvenser.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu