Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brianigenigen
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
|
Emne: NAS...men hvilken Sendt: 06-Januar-2011 kl. 09:26 |
Hejsa herinde, og godt nytår til jer.
Skal have en NAS, men er i tvivl om hvilken og om den ene er bedre end den anden. Der skal være plads til mindst 2 HD, gerne flere, den skal understøtte DLNA. Men der er jo ret mange forskellige på market, ville gerne høre jer om jeres oplevelser af De NAS i bruger, og om i kan anbefale nogen specielle Mærker/modeller
På forhånd tak
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7250
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 10:05 |
Den to bedste efter min mening:
Qnap og Synology
Har haft flere modeller af dem begge og kører nu med en Qnap 219P som også er testet her på forumet
Min kører 24/365 uden problemer Og streamer HD film osv Vigtisk er nok valget af diske. Gode diske lig lang leve tid.
Men hvor mange og til hvad skal den bruges til ?
|
 |
Brianigenigen
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 14:46 |
Skal bruges til Film, Musik, billeder og måske backup. Skal kunne se og høre både film, musik og billeder. 2-4 harddiske, da jeg er ret overbevist om at +4 Diske koster kassen
|
 |
dknia
Junior bruger
Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 40
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 21:55 |
Har du opgivet unRAID?
|
/Niels
|
 |
petrich
Ny bruger
Oprettet: 03-April-2011
Point: 6
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 08:34 |
Hvilke diske a 2 TB er lettest at bruge på QNAP TS-219P+ Turbo nas Helst nogle der ikke kræver for mange dikkedarer prisniveau 500-700 kr. pr. stk. Undskyld at jeg bruger denne tråd.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 09:27 |
De her er gode, dem bruger jeg selv:
men er dyrere end dit budget.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
petrich
Ny bruger
Oprettet: 03-April-2011
Point: 6
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 09:35 |
har i grunden set på Seagate og ja lidt over mit budget, hvad mener du om disse
|
 |
Brianigenigen
Guld medlem
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 11:38 |
dknia skrev:
Har du opgivet unRAID? |
Nej Nej slet ikke da, er EXTREM tilfreds med unRAID
det var nu mere en kammerat der var ude efter en NAS, han kan ikke overtales til unRAID ....hehe har skam prøvet, men så sad vi og kiggede NAS på nettet, og blev MEGET i tvivl om hvilken en der var "Bedst" MEN skal siges jeg syntes der er LIDT mangler ved unRAID, kunne forx godt tænke mig at "spin disk down " i bestemte tidsrum og ikke bare efter et vis antal minutter :)
Redigeret af Brianigenigen - 04-April-2011 kl. 11:41
|
 |
Brianigenigen
Guld medlem
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 11:40 |
petrich skrev:
Hvilke diske a 2 TB er lettest at bruge på QNAP TS-219P+ Turbo nas Helst nogle der ikke kræver for mange dikkedarer prisniveau 500-700 kr. pr. stk. Undskyld at jeg bruger denne tråd. |
Det er da helt iorden at bruge denne tråd :) jeg bruger selv disse her Dem er jeg vældig tilfreds med
|
 |
dknia
Junior bruger
Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 40
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 11:56 |
Brianigenigen skrev:
dknia skrev:
Har du opgivet unRAID? |
Nej Nej slet ikke da, er EXTREM tilfreds med unRAID
MEN skal siges jeg syntes der er LIDT mangler ved unRAID, kunne forx godt tænke mig at "spin disk down " i bestemte tidsrum og ikke bare efter et vis antal minutter :)
|
Godt at høre at det virker godt for dig også efter en længere periode. 
Der er ganske vist ikke mange special features som den du nævner der. Men på den anden side kan du formentlig selv snitte en lille chron ting der holder de diske kørende du selv ønsker skal spinne i de tidsrum du selv ønsker. Eller evt. spørge i forummet derovre hvordan du gør. Jeg er overbevist om at det meget enkelt kan løses 
petrich: Jeg bruger også flere af de WD20EARS Brianigenigen linker til uden problemer (men ikke i den device du henviser til - de spinner i min unRAID server)
|
/Niels
|
 |
SosFarum
Guld medlem
Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 12:32 |
Stemmer også for unRaid
Har kørt hos mig uden problemer i snart 3 år og det er det eneste der kan give rigtig meget disk plads. Lige nu 20*2TB til data - tror det er nok til de fleste. Det er ca 1000 Blu ray film....
Og jo hvis du vil have alle disk spinner ned på et bestemt tidspunkt kan et cron job gøre det. Har set indlæg om det på deres forum.
|
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 04-April-2011 kl. 12:41 |
Brianigenigen skrev:
petrich skrev:
Hvilke diske a 2 TB er lettest at bruge på QNAP TS-219P+ Turbo nas Helst nogle der ikke kræver for mange dikkedarer prisniveau 500-700 kr. pr. stk. Undskyld at jeg bruger denne tråd. |
Det er da helt iorden at bruge denne tråd :) jeg bruger selv disse her Dem er jeg vældig tilfreds med |
De bliver frarådet til QNAP.
"Note5 (WD Caviar Green) These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products."
|
Venlig hilsen KB
|
 |