recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Stofanet (Internet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Stofanet (Internet)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Stofanet (Internet)
    Sendt: 08-Januar-2011 kl. 08:42
Hej alle

Ved ikke om emnet er placeret i rette forum!

Da jeg skal flytte til ny adresse hvor der er Stofa bliver man "lokket" af, at tage hele pakken (TV/Telefon/Internet).

Jeg antager at TV er TV :-) - men hvad med Internet? Jeg synes at have læst, at man skal "logge" sig på hver gang man går på internet og der er en begrænsning på 5 enheder der kan koble sig på? Er det korrekt - konkret har jeg jo flere squzeebokse, Ipad, Mac' mv. som jeg forventer/kræver kan koble sig direkte på nettet uden (jeg ved iøvrigt ikke hvordan man skulle taste et password på f.eks. squeezebox - udover WPA mv.) at taste password og uden at være begrænset i antal enheder.

Hvordan fungere Stofa løsningen - kan man putte egen router (f.eks. apple extreme) bag på modem/router fra Stofa?

Håber folk vil dele deres erfaring hermed. Alternativt må man jo have bredbånd hos f.eks. Telenor og TV gennem Stofa, men så mister man jo nogle oplagte fordele (webtv, pris/hastighed).

På forhånd tak.

/Jesper
Til top
annmaria Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2010
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér annmaria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 09:31
Vi havde Stofa hos mine forældre, og dengang købte vi os til familiepakken, mener det var 25 kr/måned. Vi havde 8 computere på uden problemer, og satte systemet til at mac-adresserne var allways on.  Men må indrømme det er en del år siden, og kan ikke huske det hele.

Redigeret af annmaria - 08-Januar-2011 kl. 09:35
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 10:31
Jeg har Stofa idag, med egen router bag modemmet. Du skal første gang du logger på oprette allways on med din routers mac adresse, og derefter skal du formentligt aldrig logge på mere(medmindre du skifter router)

Jeg har i løbet af de sidste par år "aldrig" haft nogen problemer.

Så fra min side kan du kun få en anbefaling.

BTW. Familiepakken eksisterer så vidt jeg ved ikke længere.

Redigeret af Cruzz - 08-Januar-2011 kl. 10:32
Til top
mortenkaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenkaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:26
Jeg har det uden problemer. Alle forbindelser er i dag med et modem som er wireless fra starten uden ekstra betaling. 
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:44
Jeg har en lidt blandet mening, når det virker er det ok.
Men nettet er ret tid nede og kører nogle gange langsomt, tv er da ok, men zaptorboksen er ikke noget at råbe hurra for, langsomt kanalskifte, mange genstarter, fryser så eneste måde at få liv i den er at tage strømmen, ingen mulighed for hdd i boksen og så bruger den alt for meget strøm. Jeg overvejer selv at skifte til fiber men det er jo heller ikke uden problemer da de sender tv signal på en måde så man ikke kan bruge tv med indbygget tuner og derfor er tvunget til at have en boks ved hvert tv i mit tilfælde 3 stk. (snart 4)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:45
Alle de gamle restriktioner på Stofanet er fjernet, og man har gjort tingene noget smartere end i gamle dage Smile

Du smider uden problemer din egen router bag kabelmodemet, og så smider du bare enten routeren eller kabelmodemets MAC adresse til Always on, som så automagisk sørger for at logge dig på - så snart en enhed tændes bag modemet, og er det en router så er det helt problemfrit.

Hvis du smider en switch bag modemet, og vil have at alle dine enheder har direkte adgang ud i nettet, uden om routere (kan nok ikke anbefales) så kan det også lade sig gøre ved at smide modemets MAC adresse til Always on, så vil alle enheder der sættes i switches blive automatisk logget på- men dog med et maksimum på 10 enheder i dag, ikke 5 som i gamle dage.

Jeg har selv en Stofanet forbindelse (og arbejder hos Stofa, så måske er jeg lidt forudindtaget Wink ) og det virker uden problemer - oplever meget sjældent afbrydelser, og er der afbrydelser er jeg tilmeldt driftsstatusservicen der som regel giver mig en SMS eller mail hvis der kommer afbrydelser, eller har været afbrydelser, så jeg ved hvad der sker.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

Jeg har en lidt blandet mening, når det virker er det ok.
Men nettet er ret tid nede og kører nogle gange langsomt

Hmmm, kunne du ikke smide mig en PM hvis det er tilfældet - for så jeg vil jeg forsøge at afhjælpe dine problemer! Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 07:08
Hej alle

Tak for de mange svar - det lyder jo i bund og grund godt!

Har I erfaring med at koble usb-dogle (trådløs fra Zaptor) til egen router der sidder bag på kabelmodet fra Stofa? Af nogle indlæg fremgår det, at det ikke er muligt og at den skal have direkte adgang til det trådløse kabelmodem? Jeg vil allerhelst blot bruge kabelmodet som bro til min router.

På forhånd tak - igen :-)

/Jesper
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 15:34
Jeg har en Stofa-internetforbindelse udelukkende til brug på Stofas Zaptorboks. Efter Zaptorboksen og tv'et at dømme er forbindelsen afbrudt mindst to gange i døgnet i kortere eller længere tid.

For ganske kort tid siden var afbrydelsen så omfattende, at end ikke www.stofa.dk kunne tilgås for at se driftsinformation. - Nej, det var ikke Stofa-internetforbindelsen, jeg brugte for at tilgå www.stofa.dk.
Til top
N8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2011
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Alle de gamle restriktioner på Stofanet er fjernet, og man har gjort tingene noget smartere end i gamle dage Smile

Er det bedre den måde stofanet kører på nu?
Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft stofanet for en del år siden.
Og der var det pænt sagt, ikke en særlig god oplevelse.
Hyppige nedetider, og onlinespil duede det slet ikke til. Ping tider var astronomiske, på samme servere som kammerater med f.eks tdc.

Jeg kunne nemlig godt overveje det igen, men kun hvis det er klippestabilt.

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:37
Hej 

Jeg fik Stofanet (Helsingør) da jeg flyttede i april 11 - jeg må erkende at det var en verden til forskel fra mit tidligere adsl Telenor abb - både med hensyn til stabilitet og hastighed.

Jeg er meget tilfreds med Stofanet.

Jeg kender ikke til ping tider - spiller ikke  - men det føles rigtig hurtigt.

/Jesper

Oprindeligt skrevet af N8 N8 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Er det bedre den måde stofanet kører på nu?
Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft stofanet for en del år siden.
Og der var det pænt sagt, ikke en særlig god oplevelse.
Hyppige nedetider, og onlinespil duede det slet ikke til. Ping tider var astronomiske, på samme servere som kammerater med f.eks tdc.

Jeg kunne nemlig godt overveje det igen, men kun hvis det er klippestabilt.

Til top
N8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2011
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 22:09

Det lyder godt. Jeg overvejer at få det igen.

Da det er 6-8 år siden jeg havde mine kedelige erfaringer, kan der selvfølgelig være sket meget. Hvis det er som du skriver hurtigt og stabilt, burde det vel også være godt m.h.t. ping.
Går jeg ud fra Confused

Takker for svar Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu