recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv :-)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KalleJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Juli-2010
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv :-)
    Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:53
Hej allesammen Smile

Jeg står og skal ud og købe nyt tv i næste uge.
Glæder mig sindssygt meget, men er kommet SÅ meget i tvivl hvad angår mit vallg:
Samsung PS50C7705. Synes virkelig det er fedt tv og har indtil videre været 100% sikker på, at det skulle være dét.

MEN...! Nu har jeg jo læst herinde at det største problem med plasma er muligheden for burn-in...
Har desværre den dårlige vane med at falde i søvn foran tv'et og ville jo være ret træt af at vågne op og tv'et har stået på en frossen dvd-menu i 6 timer og giver et fint "print" af det Cry
Jeg nyder også en omgang PlayStation i ny og næ og har også læst/hørt flere steder at diverse ikoner kan give burn-in ved det...

Derfor har jeg også kigget lidt på andre tv bla. Samsungs LED tv; UE46C7705 og UE46C8705- den sidstnævnte mest pga af designet hvis det endelig skulle være én af dem Wink
Jeg var også en tur ude i et Sony Center igår hvor jeg så deres NX710 som var ret så lækker.

Er virkelig i tvivl om hvad jeg skal købe! Hælder allermest til Samsungs plasma, men er virkelig bekymret/bange/rædselslagen for muligvis en led omgang burn-in Confused

Er der nogen af jer der evt har erfaringer med plasma'en, især med still-billeder i længere tid og gaming?

Håber på nogle interessante inputs Big smile
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 14:59
Nu har jeg selv LG plasma, så jeg kan ikke sige noget i forhold til den specifikke skærm. Jeg kan dog dele lidt af erfaringen med gaming, når det drejer sig om plasma. 
Det forholder sig sådan at jeg vil kalde det retention istedet, da jeg ser burn-in som en blivende "fejl". Det betyder at det forsvinder relativt hurtigt, men dog kan anes hvis man ser et sort eller hvid skærmbillede. Når det er sagt har jeg dog ingen problemer med gene af dette, hverken efter 1-2 eller 6 timers ps3. Når først jeg slår over på tv igen, så forsvinder det relativt hurtigt, hvis det overhovedet er noget man ser.

Fokuserer man på det, vil man dog altid kunne finde noget, efter gaming eller faste billeder, så som teksttv og sådan.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 15:23
Jeg har den omtalte samsung ps50C7704, det er en super skærm, som opfylder de krav jeg har til billedekvalitet, den er er bedre end min tidligere panasonic v10, på alle områder.
Men det med burn in er et problem, som det er på alle plasma skærme. Man skal virkelig være giga fan af plasma eller blind, for at benægte det.
jeg bruger selv min skærm, en del til xbox 360, og det efterlader mærker ved nogle typer spil. De kan dog relativt nemt fjernes, ved at benytte det samsung kalder ruller under skærmbeskyttelse.
Sættes skærmen på dynamisk, og man kører disse ruller i et stykke tid, så er retentionen væk.
Samlet set, vil jeg sige at skærmen er virkelig god, og jeg kan godt anbefale den.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu