recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med digital tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV med digital tuner?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dolfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Ecuador
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: TV med digital tuner?
    Sendt: 08-Maj-2006 kl. 10:24

Hej, er der nogen som kan fortælle mig om m71 modellen har indbygget digital tuner- hvis ikke hvilken løsning er den bedste hvis man f.eks. gerne vil se vm i fodbold digitalt( jeg har teledanmark kabel-tv). Jeg vil meget gerne undvære en ekstra boks.

Eller er det først når m72 modellen kommer at man får det indbygget.

Med venlig hilsen.

Dolfi

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 10:49
dolfi, du skal vist anskaffe dig en Selector for, at kunne se digital tv. 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af dolfi dolfi skrev:

Hej, er der nogen som kan fortælle mig om m71 modellen har indbygget digital tuner- hvis ikke hvilken løsning er den bedste hvis man f.eks. gerne vil se vm i fodbold digitalt( jeg har teledanmark kabel-tv). Jeg vil meget gerne undvære en ekstra boks.

Eller er det først når m72 modellen kommer at man får det indbygget.

Den digital tuner du som oftest får i TV apparaterne, er en såkaldt DVB-T tuner. Den kan kun bruges hvis du har egen antenne, eller er på en mindre fællesantenne der videresender det digitale DVB-T signal råt.

Men TDC Kabel-TV og Stofa kræver en digital tuner efter DVB-C standarden, med tilhørende kortlæser for abonnementskort.

Indtil videre er det kun Loewe der kan tilbyde det, på deres design serie Loewe Individual.

Så køb en Selector. Vent evt. til d. 29/5 og køb den nye Selector HD - så kan du få VM i HDTV kvalitet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
akselj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 22:09

Det er ikke helt korrekt at man skal bruge en DVB-c tuner for at modtage didisignaler fra Dansk Kabel TV, de "gratis" kanaler sendes som DVB-T

Hilsen Aksel

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2006 kl. 22:15

Oprindeligt skrevet af akselj akselj skrev:

Det er ikke helt korrekt at man skal bruge en DVB-c tuner for at modtage didisignaler fra Dansk Kabel TV, de "gratis" kanaler sendes som DVB-T

Der er vist variationer fra anlæg til anlæg.

Men jeg skrev kun, at til de to store (TDC Kabel-TV og Stofa) skal man bruge DVB-C. Og de to sidder tilsammen på måske 85% af kabel-tv markedet (målt på abonnenter)

TDC ejer også Dansk Kabel TV, men jeg tænker kun på TDC Kabel-TV her.

/Lars

Redigeret af Lars - 08-Maj-2006 kl. 22:15
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10477
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 08:49
[

Men TDC Kabel-TV og Stofa kræver en digital tuner efter DVB-C standarden, med tilhørende kortlæser for abonnementskort.

Indtil videre er det kun Loewe der kan tilbyde det, på deres design serie Loewe Individual.

[/QUOTE]

Technisat har også lige sendt et TV på markedet med disse specifikationer.

Flemming

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 09:28

Hej!

Jeg har set en lille GRUNDIG digital tuner,som man kan sætte i scart bag på fjernsynet,men........kører det så helt af sig selv?Er det en lige så god løsning som at have den indbygget i tvèt?

Er der nogen som ved om den rager så langt ud bagpå,så det bliver et problem med at hænge tvèt på væggen?

m.v.h

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Jeg har set en lille GRUNDIG digital tuner,som man kan sætte i scart bag på fjernsynet,men........kører det så helt af sig selv?Er det en lige så god løsning som at have den indbygget i tvèt?

Er der nogen som ved om den rager så langt ud bagpå,så det bliver et problem med at hænge tvèt på væggen?

m.v.h

Se alle de tidligere indlæg om Brainwave Scart.

Det fungerer rigtig godt, men kræver brug af en ekstra fjernbetjening (som medfølger). Modtageren fylder ca. som en pakke cigaretter med 20 stk. og hvis scartbøsningen på dit TV vender nedad burde det ikke være noget problem med vægophæng. Vender den derimod bagud vil modtageren sikkert være for lang, medmindre scartbøsningen sidder forsænket. En anden ulempe er at modtageren jo optager én af TVets scartbøsninger, men det ville en standalone løsning jo også gøre.

Flemming

Flemming 

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 09:42

Tak -lyder godt.

Men er det ikke mest alm. at bøsningerne vender BAGUD,eller hva`?

Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 11:32

Med hensyn til scart-stikket, kan jeg oplyse, at til Grundigs scart-digital-tuner følger der en lille stump (ca. 20 cm) scart-forlængerkabel med. Derved fylder det kun som et alm. scartstik bag på TV'et, og modtageren hænger så bare i forlængerkablet - det virker fint.

Hilsen

Prepsi

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Prepsi Prepsi skrev:

Med hensyn til scart-stikket, kan jeg oplyse, at til Grundigs scart-digital-tuner følger der en lille stump (ca. 20 cm) scart-forlængerkabel med. Derved fylder det kun som et alm. scartstik bag på TV'et, og modtageren hænger så bare i forlængerkablet - det virker fint.

Hilsen

Prepsi

Glemte at nævne, at det gør det også med Brainwave Scart.

Flemming

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu