recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng (arm?) af 20" - 28" monitor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphæng (arm?) af 20" - 28" monitor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Ophæng (arm?) af 20" - 28" monitor
    Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:39
Hej alle

Jeg overvejer at få smidt min Dell 20" monitor op på væggen og søger i den forbindelse et billigt ophæng til formålet, men er ret blank på dette område og ved ikke hvor meget man skal give for at få noget der virker!

Jeg kunne godt tænke mig at følgende kriterier er opfyldt:

1. Skærmen skal kunne sidde rimelig tæt ind til væggen og skal nemt kunne justeres både op/ned og til højre/venstre - hvor langt den kan komme ud fra væggen er mindre vigtigt.

2. Ophænget skal kunne bære den nuværende 20", men også en fremtidig opgradering som sansynligvis vil være 24", men måske også kan komme helt op på 27" - ved ikke om alle disse størrelser alligevel er så små, at det ikke har betydning for mulighederne.

Har selv fundet nogle "noname" arme ned til 200kr, men ved ikke hvad der findes af alternativer og hvor sådan noget "normalt" købes henne.

Håber I har nogle konkrete forslag eller kan guide mig videre til nogle steder, hvor jeg finde mere information.

Mvh Tommy
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:57
Harald Nyborg, Bilka, Fona, Hifiklubben, Av cables (online) osv... de kan købes over alt!

Til sådan en skærm som ikke vejer så meget ville jeg bare finde en som dækker over den størrelse du har nu og op til det du kunne tænke dig.

Er du stadig i tvivl så gå i en Radio tv forretning og så får du det rette med hjem.

På din nuværende skærm står der sikkeret en VESA mål et eller andet sted (kig også i brugervejledningen).
Det er VESA målene som bestemmer størrelsen på beslag.

Redigeret af Notfast - 11-Januar-2011 kl. 11:58
.....
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 14:00
Mener der er VESA100 på den nuværende - er det rimelig standard eller kan jeg forvente en anden størrelse på en ny/anden monitor? Dækker de ophæng man kan få forskellige typer VESA eller er de skræddersyet til én bestemt størrelse/type?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Dækker de ophæng man kan få forskellige typer VESA eller er de skræddersyet til én bestemt størrelse/type?

De fleste beslag dækker over flere størrelser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 14:57
Ja.
De fleste beslag dækker over flere standarder.
Vesa 100 burde også være det som de fleste skærme i den størrelse bruger.

Så køb du bare løs.

.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu