Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
affer
Super bruger
Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
|
Emne: fejl på Samsung F86 46" (hjælp) Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:24 |
det er et LE46F86BDX/XEC VERSION SS04 som jeg egentlig er ret glad for, jeg har vel haft det i et godt stykke tid over 3 år, så det har jo gjort det godt.
men nu er der begyndt at komme en random fejl, den viser sig ved at den ikke reagere på remoten, udover tænd sluk, og så finder tvet på selv at cyckle gennem inputs eller trykke konstant til højre.
jeg kan dog trykke på selve tvet og dets knapper for at få det til at reagere.
er der nogen der evt kan hjælpe her? skal jeg evt prøve at se om jeg kan resette firmwaren, opdatere den? eller noget 3. jeg har ikke kunne finde en opdatering på nettet umiddelbart, men måske der er nogle her inde der er mere ferm til sådan noget? Jeg har en kammerat der også har snakket om at man kan resette eeprom med en kortslutning af nogle ben på denne, har dette noget på sig?
jeg synes ikke tiden er inde til at opdatere endnu, jeg vil gerne vente på at der kommer tv, hvor man selv kan installere software før jeg vil opgradere til et nyere, så kan jeg få det her til at køre et års tid endnu, så er jeg frisk på at prøve næsten hvad som helst.
pft
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:29 |
affer skrev:
jeg kan dog trykke på selve tvet og dets knapper for at få det til at reagere. |
Næste gang den gør det, så smid lige fjernbetjeningen ned i en skuffe - forstætter det? Klaus
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:32 |
affer skrev:
jeg vil gerne vente på at der kommer tv, hvor man selv kan installere software |
Den mulighed har været her i nogen tid, det kan gøres på diverse vis enten hente den på nettet eller via OTA, når og hvis der udgives FW updates.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:07 |
KlausDM skrev:
affer skrev:
jeg kan dog trykke på selve tvet og dets knapper for at få det til at reagere. |
Næste gang den gør det, så smid lige fjernbetjeningen ned i en skuffe - forstætter det?
Klaus
|
heh, ja den skulle jo komme, men ja, den har været i skuffen, både med og uden batterier :-) og nej lys dioden for remote aktivitet blinker heller ikke :-)
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:11 |
Radiomanden skrev:
affer skrev:
jeg vil gerne vente på at der kommer tv, hvor man selv kan installere software |
Den mulighed har været her i nogen tid, det kan gøres på diverse vis enten hente den på nettet eller via OTA, når og hvis der udgives FW updates. |
der menes software applikationer, jeg er helt klar over man opdatere firmwares, som jeg også efterspørger, det jeg vil vente på er tv med f.eks android platformen, og at der kommer applikationer til denne, f.eks medie center software og desligende.
|
|
 |
Steen6400
Guld medlem
Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:29 |
affer skrev:
men nu er der begyndt at komme en random fejl, den viser sig ved at den ikke reagere på remoten, udover tænd sluk, og så finder tvet på selv at cyckle gennem inputs eller trykke konstant til højre. |
Har du prøvet at mørklægge rummet? Dagslys eller lys fra elektriske lamper kan i sjældne tilfælde have indflydelse på IR modtagelsen eller hvis vinduerne vender ud mod en nabo med et Samsung fjernsyn. Reelt kan det heller ikke udelukkes at være støj på 230V, så den kan du prøve at tilslutte i et andet stik samt at fjerne alt tilsluttet udstyr.
Jeg har samme problem på min harddisk recorder, så den har jeg åbnet og fjerner så kabel til IR modtageren, når den flipper helt ud. Den har dog ikke generet mig de sidste par måneder 
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:41 |
affer skrev:
heh, ja den skulle jo komme, men ja, den har været i skuffen, både med og uden batterier :-) og nej lys dioden for remote aktivitet blinker heller ikke :-) |
Fucked up CPU kort, eller strømforsyning på vej i døden. Desværre nok nærmest det første....... Klaus
|
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:02 |
Jeg har nu haft åbnet mit tv, og det hele ser egentlig fint ud der inde, ingen støv, eller poppede lyttere...
hvis jeg disconnecter IR boarded, og tænder tvet, så cycler den ikke igennem inputs som den plejer at gøre... så det er jo en slags fremskridt, jeg har fundet et ny ir board på ebay til $10, så det prøver jeg at bestille... det kunne jo være rart at man var heldig det bare var det :-)
|
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:26 |
Så fik jeg er nyt IR board hjem, tvet blev igen skildt af, det viste sig at boradet var af en nyere type, og med et andet stik på, doh.
nå, men det nye stikke passede trodsalt i mainboardet, så jeg kunne jo bypasse on/off funktionen på tvet, og se om det så måske ville virke, og det gjorde det, så nu kan jeg forhåbentlig bruge det her tv et par år endnu, men så er det vidst også udskiftningsmodent. :-)
jeg må dog leve med at jeg ikke kan tænde slukke tvet på selve tvet, men kun på remoten, det går nok også endda.
|
|
 |