recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 63" plasma eller projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket63" plasma eller projektor?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sølling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: 63" plasma eller projektor?
    Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:01
Hey alle..

Jeg har længe luret, når jeg har haft brug for info omkring køb af diverse elektroniske ting. Men nu er der et emne, som jeg ikke kan finde så meget info omkring.

Jeg står i den situation at min roomie er flyttet , så nu har damen og jeg 115 m2 for os selv, og et tomt værelse på 15 m2.

Det skal selvfølgelig bruges til en hjemmebio/gameroom Clap

Mit dilemma handler så omkring, hvorvidt om jeg får den bedste oplevelse, og flotteste billede med Samsung 63" C7705? eller jeg ligeså godt kan spare en smule penge, og købe en god projektor til 6.300 kr (tænkte på BenQ W1000+)

Den skal primært bruges til blurayfilm og spil. Den eneste form for tv, som skal ses, er fodboldkampe i HD.

Lyd vælges senere..

Hvad ville i vælge, og hvorfor?

Mvh. Jonas
50" Pioneer KURO 5080XD
5.1 KEF 3005
DENON AVR-1911 Reciever
PS3/XBOX360
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:18
Jeg ved godt hvad jeg ville.....

PROJEKTOR Big smile
Til top
Sølling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:21
hehe :) og hvorfor? Jeg ved godt det bliver større billede, men bliver det ligeså godt som plasma?
50" Pioneer KURO 5080XD
5.1 KEF 3005
DENON AVR-1911 Reciever
PS3/XBOX360
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:32
Det gør det nok ikke helt med en PJ i den prisklasse. Men wow effekten vil være større
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:55
Samsung 63C 7705 fås til ca 18 k på nettet . Jeg ved ikke hvor meget projektor og lærrede man får for dette beløb . . ?
Men som udgangspunkt er der ingen tvivl om, at projektoren giver meget bedre bio oplevelse .Samsung C7705´s største aktiv er komforten = tænd/sluk - og det er det Thumbs Up. Projektor derimod kræver ikke 99% men  100%  mørklagt stue/rum for at yde optimalt, plus noget loftophæng og træls ledningstræk rent møbleringsmæssigt .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Sølling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Samsung 63C 7705 fås til ca 18 k på nettet . Jeg ved ikke hvor meget projektor og lærrede man får for dette beløb . . ?
Men som udgangspunkt er der ingen tvivl om, at projektoren giver meget bedre bio oplevelse .Samsung C7705´s største aktiv er komforten = tænd/sluk - og det er det Thumbs Up. Projektor derimod kræver ikke 99% men  100%  mørklagt stue/rum for at yde optimalt, plus noget loftophæng og træls ledningstræk rent møbleringsmæssigt .  

Mørklægning er intet problem. Det eneste grund til at jeg havde overvejet PJ var, fordi jeg troede jeg måske kunne spare lidt penge, men nu har jeg researched lidt mere, og jeg kan godt se at det løber op, hvis det skal være ordentlig kvalitet.
Og så bliver der heller ikke noget 3D.

Har du nogen erfaring med at spille PS3/Xbox på en PJ?
50" Pioneer KURO 5080XD
5.1 KEF 3005
DENON AVR-1911 Reciever
PS3/XBOX360
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 00:30
Som du selv nævner er BenQ1000 en ok billig projektor. Jeg så den for nylig i hifiklubben på åboulevarden i kbh, hvor den var sat  til i deres helt store demorum med 122" lærred,  der blev vist Avatar i full hd.
Først da jeg kom ind i rummet var jeg ikke lige klar over hvilken projektor der var gang i, men da jeg havde siddet derinde i 5-10 min. tid kom der en ekspedient som jeg lige spurgte hvad det var for en projektor, og jeg må indrømme at jeg først troede han tog pis på mig da han sagde det var en BenQ1000. Jeg synes det var et imponerne flot billed, lærredes størrelse taget i betragtning og jeg bemærket overhovede ikke regnbuer i billede, som jeg normalt godt synes kan være noget irreterende ved dlp projektorer. Det skal dog siges at der var ikke tekster på filmen, hvilket godt kan have en del at sige ifht. regnbuer.
Så har du muligheden for fuldstændigt at mørkelægge rummet, og har meget matriale i full hd og hd, så ville jeg snuppe projektoren for du vil få et flotter, billigere og meget større billede med den.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Sølling Sølling skrev:

Det har jeg og det er max fedt at spille på projektor, har godt nok kun 82" selv, men det holder sku. Dog har jeg også lige fået et 50" 3D tv og må indrømme at spille i 3D det er godt nok også fedt. De spil hvor der er en rigtig fed 3D effekt (for det er der langt fra i alle) der må jeg indrømme at lige pt der synes jeg det er noget federe end at spille projektoren. Det giver jo den tredje dimension i billede som bare gør det til noget helt specielt, det skal bare prøves. Af spil i 3D jeg vil anbefale man prøver med er Wipeout HD og Motorstorm rift 3D hvor jeg synes man oplever den bedste 3D effekt.

Redigeret af Aim - 12-Januar-2011 kl. 00:41
Til top
Sølling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Det har jeg og det er max fedt at spille på projektor, har godt nok kun 82" selv, men det holder sku. Dog har jeg også lige fået et 50" 3D tv og må indrømme at spille i 3D det er godt nok også fedt. De spil hvor der er en rigtig fed 3D effekt (for det er der langt fra i alle) der må jeg indrømme at lige pt der synes jeg det er noget federe end at spille projektoren. Det giver jo den tredje dimension i billede som bare gør det til noget helt specielt, det skal bare prøves. Af spil i 3D jeg vil anbefale man prøver med er Wipeout HD og Motorstorm rift 3D hvor jeg synes man oplever den bedste 3D effekt.

Lige præcis.. Synes også rigtig godt om 3D, i hvert fald til film. Har ikke oplevet gaming endnu.
Tænker også bare at 63" er riiiimelig stort i forvejen. Var lige nede i Sony Center og se et 55", og synes fanme det virker stort ift. min 50" pio.
Hælder mere og mere til plasmaen, som det ser ud lige nu..
50" Pioneer KURO 5080XD
5.1 KEF 3005
DENON AVR-1911 Reciever
PS3/XBOX360
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 23:09
Personligt ville jeg bestemt vælge projektor, suppleret med et lille 40" til nyhederne eller andet pjat,men projektoren sparkede benene væk under mig, så jeg ikke bruger mit tv ret meget mere:-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Sølling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Personligt ville jeg bestemt vælge projektor, suppleret med et lille 40" til nyhederne eller andet pjat,men projektoren sparkede benene væk under mig, så jeg ikke bruger mit tv ret meget mere:-)

Hehe argh! Jeg er splittet :) Hvor stor lærred har du, og hvor langt sidder du fra?

Synes bare man ender op i det samme prisleje, hvis det skal være ordentlig kvalitet.
50" Pioneer KURO 5080XD
5.1 KEF 3005
DENON AVR-1911 Reciever
PS3/XBOX360
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 23:30

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hehe argh! Jeg er splittet :) Hvor stor lærred har du, og hvor langt sidder du fra?

Synes bare man ender op i det samme prisleje, hvis det skal være ordentlig kvalitet.
Jeg tror også du ender i samme leje, men jeg mener bare at effekten af en god projektor/lærred-løsning godt kan findes i 20.000 kr. klasse,og så er det jo spørgsmålet om hvor kræsen man erWink
Jeg sidder omkring 4-5 meter fra 120" og ELSKER det.
Min projektor kostede omkring 16.000 kr. og lærred omkring 3-4.000Wink, men jeg tror man kan få mere projektor for pengene i dag.
Gå efter en med lavt lydniveau, helst under 28 db.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu