recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ for HTCP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ for HTCP?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ for HTCP?
    Sendt: 13-Januar-2011 kl. 11:03

Hej folkens

Jeg er ved at blive godt træt af min HTCP.. Det der genere mig allermest er den tid det tager og starte maskinen op og man skal have mus-tastatur frem for at høre et par enkle musik nummer. Det genere mig grusomt og er nok grunden til jeg ik for hørt så meget musik.

Mit spørgsmål er så hvad er der af alternative?

Bud 1:

Købe en nas server og en logitech squeezebox duet. Så løser jeg problemet med at starten computeren op ved at høre musik, dog skal den opstartes ved at se film.

Bud2:

Købe en Popcorn Hour C210 som kan streame film, men aner ik hvordan den fungere med at afspille musik, primært FLAC filer. Filmvisning er primært MKV filer hvor jeg henter subs til, ved ikke om popcorn kan det.

Aner ik om jeg er helt galt på den eller om der er andre måder at gøre det på.

Kom med nogen bud.

Redigeret af Di Gio - 13-Januar-2011 kl. 11:06
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 11:16

3. Andet software til afspilning ?

Hvad bruger du i dag af software?
Hvilken hardware har du i PC'en?
Bruger du den til "Live" TV?
Undlad at slukke, men vælg "sov" aka "sleep" for hurtigere opstart.

.....
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 11:47
Bud 1 er nok bedst ved fokus på musikken og styring af samme.

Har en PCH A200 og en wd tv live pt, men har haft en del streamere imellem fingrene og de er bare ikke gearede til musik afspilning på en nem flot måde som squeezebox.
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

3. Andet software til afspilning ?

Hvad bruger du i dag af software?
Hvilken hardware har du i PC'en?
Bruger du den til "Live" TV?
Undlad at slukke, men vælg "sov" aka "sleep" for hurtigere opstart.

Software bruger jeg Media Player Classic - Home Cinema til afspilning af film hvor jeg installere Coreavc, Vobsub og MatroskaSplitter. Bruger Foobar2000 til musik.
Den køre med win 7

kan ikke lige huske hardware, men det er ik noget vildt! 8 gb ram, 2 tb disk og et bundkort med garfikkort - ATI.

Jeg bruger ik Live TV.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 13:15
Til Film / musik kan du jo bruge XBMC og så hvis du har en iOS eller android enhed kan så hente en af deres app's til fjernbetjening.
Super løsning.

Du kan også installere "softsqueeze" på din computer og så den til at opføre sig som en squeezebox.
Fjernbetjeningen kan være via iOS eller android eller via en browser på en computer.
.....
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 14:59

Til Film / musik kan du jo bruge XBMC og så hvis du har en iOS eller android enhed kan så hente en af deres app's til fjernbetjening.
Super løsning.

Du kan også installere "softsqueeze" på din computer og så den til at opføre sig som en squeezebox.
Fjernbetjeningen kan være via iOS eller android eller via en browser på en computer.
Så skal computeren stå som dvale. det er jeg ik interesseret i, Har hellere ik nogen android eller iOS.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

Super løsning.

Så skal computeren stå som dvale. det er jeg ik interesseret i, Har hellere ik nogen android eller iOS.

Om du betaler strøm til en NAS eller til den computer der sover er vel lige meget?
Med softsqueeze + en ipod eller billig android mobil får du en fed fjernbetjening.
Simplet og billigere end at købe en komplet squeeze system.

En popcorn hour er fed til musik, men at navigere rundt for at spille musik fungere ikke ret "glat".
Den kan dog uden problemer afspiller de fleste typer undertekster.

Redigeret af Notfast - 13-Januar-2011 kl. 15:11
.....
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:13

Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

Super løsning.

Om du betaler strøm til en NAS eller til den computer der sover er vel lige meget?
Med softsqueeze + en ipod eller billig android mobil får du en fed fjernbetjening.
Simplet og billigere end at købe en komplet squeeze system.

En popcorn hour er fed til musik, men at navigere rundt for at spille musik fungere ikke ret "glat".
Den kan dog uden problemer afspiller de fleste typer undertekster.
Det blev til et Squeeze system! fremtiden er at få et tv der kan streame fra en nas så htcp'en engang kan gå på pension når engang der bliver råd til nyt tv.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:18
@ Di Gio

Du kan bruge foobar2000 til at fjernstyre en wd tv live. Du vælger musikken på computeren og den kommer ud af anlægget. Se min anden tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91877&title=fjernstyring-af-wd-tv-live-fra-pc

Jeg bruger min laptop til at fjernstyre med. Den er alligevel næsten altid tændt.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 16-Januar-2011 kl. 00:20
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu