recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital musik over anlægget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital musik over anlægget

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital musik over anlægget
    Sendt: 20-Januar-2011 kl. 00:24
Nå men jeg har tænkt mig at komme ind i det nye årtusinde ved eeeendelig at få købt mig en NAS, overvejer at købe en synology ds210j. Alle mine cd'er og dvd'er har jeg lagt ind på mine externe harddiske som jeg vil tilslutte min nas - for det kan man godt ikk? Og naturligvis smække en disk ind i den også.
Men hvordan får jeg så lyden ud af anlægget, jeg skal vel have sat min forstærker på netværket på en eller anden måde også. Og hvordan styrer jeg så hvad der skal afspilles?

Og ang. det at få tilsluttet externe harddiske til en nas er vel ikke lige så hurtigt som interne harddiske i en nas. Men det var min tanke at gøre det på den måde for at spare penge, og det er vel hurtigt nok til at streame musik og film, som det hovedsageligt vil være til altså til min egen stue.

Jeg har lige siddet og kigget lidt på apples airport, er det en smart måde at sætte anlægget på netværket?

Og læst lidt videre, har virkelig været inde og kigge på apple nu Smile airport extreme base station, kan jeg åbenbart sætte extern harddisk til, men hvis jeg kan sætte en hub og flere externe harddiske til den, kan den måske erstatte en NAS. Eller har jeg fuldkommen misforstået det?
Og erstatte min router også?
Jeg er helt ude i hampen, nu bliver det for teknisk for mig.

På forhånd tak

Jakob

Redigeret af spaus - 20-Januar-2011 kl. 00:58
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 08:37
1. Der findes ikke et produkt der er godt til både at streame film og musik. Du skal have to bokse, hvis du vil begge dele. (Eller en mediacenter-pc)
2. Musikstreaming: Søg det her underforum efter "Sonos", Squeezebox" og "Airport". Så får du tons af input.
3. Video: Ved jeg ikke rigtigt noget om, men der er også masser af tråde om dem her i Streaming media. Jeg nævner i flæng produkter du kan kigge efter: "Popcorn hour" "twix" "xtreamer" "Dune HD" "WD live tv"
4. Valg af NAS afhænger SÅ meget af hvad du vil bruge den til. "NAS" står for "Network Attached Storage". Men nu til dags er det i realiteten mere en "letvægts" server til hjemmebrug uden skærm og tastatur og mus, men med et webinterface istedet. Det findes forskellige styresystemer, de fleste baseret på linux, men Microsoft laver også et der hedder Microsoft home server. (Derudover kan jeg ikke give dig noget råd med på vejen, men det er der andre i forum der kan :) (Én af pointerne med en NAS er vel iøvrigt at slippe for eksterne diske?)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu