Nå men jeg har tænkt mig at komme ind i det nye årtusinde ved eeeendelig at få købt mig en NAS, overvejer at købe en synology ds210j. Alle mine cd'er og dvd'er har jeg lagt ind på mine externe harddiske som jeg vil tilslutte min nas - for det kan man godt ikk? Og naturligvis smække en disk ind i den også.
Men hvordan får jeg så lyden ud af anlægget, jeg skal vel have sat min forstærker på netværket på en eller anden måde også. Og hvordan styrer jeg så hvad der skal afspilles?
Og ang. det at få tilsluttet externe harddiske til en nas er vel ikke lige så hurtigt som interne harddiske i en nas. Men det var min tanke at gøre det på den måde for at spare penge, og det er vel hurtigt nok til at streame musik og film, som det hovedsageligt vil være til altså til min egen stue.
Jeg har lige siddet og kigget lidt på apples airport, er det en smart måde at sætte anlægget på netværket?
Og læst lidt videre, har virkelig været inde og kigge på apple nu

airport extreme base station, kan jeg åbenbart sætte extern harddisk til, men hvis jeg kan sætte en hub og flere externe harddiske til den, kan den måske erstatte en NAS. Eller har jeg fuldkommen misforstået det?
Og erstatte min router også?
Jeg er helt ude i hampen, nu bliver det for teknisk for mig.
På forhånd tak
Jakob
Redigeret af spaus - 20-Januar-2011 kl. 00:58