|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() Sendt: 20-Januar-2011 kl. 10:30 |
Jeg har efterhånden fået samlet så mange film, at konen begynder at brokke sig en smule over det, så nu har jeg brug for nogle gode råd og bær over med mig, hvis nogle af de følgende spørgsmål er dumme, men jeg har vitterligt ikke forstand på emnet:
1. Lige som jeg kan rippe mine cd'er kan jeg vil også rippe mine film? Men hvilket program skal jeg bruge til det? Og hvordan bliver kvaliteten af det?
2. Hvor meget fylder en normal rippet film?
3. Hvad skal jeg rippe dem ned på? En ekstern HD, en NAS eller mediecenter, hvad er smartest?
4. Hvordan får jeg afspillet de rippede film på mit tv?
Håber virkelig nogle kan hjælpe.
mvh. peter
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Start med at lave en liste over hvilket It udstyr og hifi udstyr du ejer i dag.
Lav så en liste over hvilken funktionalitet og bruger venlighed du kunne tænker dig. Hvor teknisk må det være at sætte op, og hvor mange penge kunne du tænkes at ville bruge på løsningen? Så er det muligt at hjælpe dig til en løsning som fungere godt for dig.
Der findes nemlig en hav af forskellige måder at gøre dette på, og de har alle ulemper og fordele. |
|
.....
|
|
![]() |
|
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() |
Jeg har en NAs, som er en Synologi 210 j, som jeg har 2 diske i med 1TB hver, men overvejer at gå op i 2TB. Så har jeg en soundbar til begge mine Fladskærme, som er fra Sony. Jeg har et sonos anlæg og jeg står foran at skulle udskifte min router i forbindelse med at jeg skal skifte leverandør af internet(vil til at have yousse). Det er hvad jeg har af grej.
Af funktionalitet kunne jeg tænke mig det så nemt som muligt så vores unger også kan hitte ud af det. . Måske om muligt noget med at man kunne browse mellem coversne på skærmen og så vælge den man gerne vil se, som så efterfølgende går i gang. Men ved ikke om dette er muligt.
Jeg er helt grøn teknisk, så der skal jeg nok enten have virkelig god hjælp eller andre til at gøre det for mig og penge er i udgangspunktet ikke et problem så længe vi snakker 4 cifret beløb. Men efter jeg er blevet jyde, så vil jeg jo altid gerne lave en god stabil men også billig handel, så hvis jeg nu siger en 4-5000 i udgangspunktet..
Håber dette hjalp lidt..
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Redigeret af rhsin - 20-Januar-2011 kl. 11:41 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
1. DVDshrink kan bruges til at rippe filmen til harddisk (programmet er meget nemt at bruge og gratis)
2 Dobbelt lags dvd fylder typisk 8-9 GB
3-4) har selv WD TV live (mediaplayer ) med en ekstern harddisk tilsluttet. Fungere super.
Kvaliteten af mine rips til ekstern hardisk og streaming via mediaplayer er som på dvd, hvis du ikke vælger at komprimere kvaliteten af dvd'en. Hvis du har blu-ray film kan du med fordel rippe det til en MKV fil som mediaplayeren også kan læse. Løsningen er rimelig prisbillig og vil koste 1000 kr for mediaplayer og ca 1000 for en harddisk (pt supporter mediaplayeren en maks kapacitet på 2 TB, men der kan sluttes to til)
Efter at wd har lavet nogle firmware opdateringer kan man bruge dvd menuen, så det virker faktisk godt.
Andre vil muligvis foreslå en anden mediaplayer og der findes efterhånden også nogle stykker
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Rene
Tak for hjælpen indtil nu, men har lige lidt flere spørgsmål, fordi jeg er så grøn.
1. DVDfab: Du har både købt DVD og Blueray delen og det er lige så nemt at bruge som Itunes?
2. Kan man eventuelt have 2 NAS systemer kørende, så jeg på et tidspunkt køber en NAs dedikeret til Film, mens jeg på den anden så har billeder, musik og dokumenter, vil det være muligt eller er det dumt, når man bare kan købe en så stor som du selv har?
3. Hvad er det en sådan maskine kan. Jeg slutter den til mit tv og så kommer det som jeg tidligere sagde jeg kunne tænke mig? Altså med covers som ungerne selv kunne bruge og finde?
4. Hvor har du købt din popcornhour henne?
Tak for hjælpen allerede
mvh peter
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Thrane74
Tak for din hjælp. Men har lige flere spørgsmål til dig også
1. Kan dit program det samme som det andet?
2. SÅdan en WD live, der streames det ike trådløst? Altså vil jo gerne kunne gemme min NAS væk så det ikke fylder under tv'et, men det kan jeg ikke med din løsning eller har jeg misforstået noget?
Men tak fordi du gider hjælpe
mvh peter
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Ok.
Du har en NAS og der med også noget kablet netværk? ellers så bør du trække ethernet rundt til dine fjernsyn.
Så køber du en netværks multimedia afspiller - Xtreamer, Popcorn Hour, Boxee Box by D-Link osv. Denne skal self. til sluttes din soundbar og TV samt dit LAN (lokal netværk med din NAS).
Afhæning i af hvilken boks du køber er der det ene eller anden fil format der er bedst.
Generalt : Hvis du ønsker ekstra matriale på dine film rip, så skal du rippe hele film og gemme den som "video_ts" struktur" (<- mest understøttet, men afhængig af afspiller kan der også være andre muligheder) dette er nemmest, og du mister ingen kvalitet - Men det fylder mest vel omkring 4,5-8GB pr film. Programmet AnyDVD (HD) er billig og simpel og god. Hvis du er lige glad med ekstra matriale og gerne vil have det fylder ca. 1/4 af overstående så kan filmen gemmes i H264 i MKV fil formatet, men du kan miste en lille smule i kvalitet - Gjort rigtigt vil du ikke kunne se nogen forskel.
Så er det bare at trykke på play og du er i starten af filmen. På fjernbetjenings knapper vælger du så lyd sprog og undertekster.
(du kan have ekstra matriale med i mkv fil formatet, men det er en smule mere bøvlet).
Her kræves stadig any dvd (eller tilsvarende for at fjerne kopi beskyttelse) og du kan bruge gratis programmet Handbrake til at lave mkv filer.
Afhæning af hvilken netværksmultimedia afspiller du har er der forskellige måder at få vist cover's når man skal vælge film.
Men som sagt der er mange måder at løse det på.
Overstående er en hurtig gennem gang og den nemmeste måde (min mening) på at løse problemet. |
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Tillader mig at svare
1. DVBfab er nem at bruge og næsten lige så nemt som Itunes - der er bare lidt mere at skrue på.
2. Der er ikke nogen grund til at have 2 stk NAS, en vil være hurtig nok.
Men jo du kan godt have 2 stk. uden problemmer.
Det er billigere at købe en stor (mange diske) og så opgradere disk plads efter behov/ prisen falder. 3. Ja du kan få covers at se efter opsætning.
4. ? - det kan jeg med gode grunde ikke svare på.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Trådløs er dømt til at give problemmer (men få er "heldige") !
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Notfast
Tak for et langt svar, som jeg ikke helt forstår alt af. Men jeg påskønner virkelig din hjælp. Men i udgangspunktet behøver jeg ikke ekstramaterialet, da jeg alligevel aldrig ser det(har 3 små børn).
1. Hvordan gemmer jeg i h264, det er bare en knap jeg skal trykke på og så ordnes resten automatisk?
tak for hjælpen
mvh peter
|
|
![]() |
|
![]() |
For nu lige at stille et generelt spørgsmål også her. Når jeg nu ikke har meget styr på dette. Hvis jeg skal have en til at hjælpe mig hands on, når jeg bor i Silkeborg, er det så en elektrikker jeg skal have fat i eller en teknuikker af en elletr anden slags?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |