|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
toullouse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 20-Januar-2011 kl. 17:15 |
Har lige haft min Panasonic DMR-EX77 hos reparatør og iflg. ham, var mit dvd drev gået i udu og det vil koste 4100, 00 kr. at reparere.
Jeg har så fået maskinen hjem igen og søger lidt på de fejlkoder som maskinen skriver i displayet. Henholdsvis U61 og U88 iflg. manualen og div. forklaringer fundet på nettet. Dette skulle skyldes en ikke afsluttet dvd optagelse. Det skal nok være rigtigt for, det var netop i den situation at den gik i stykker. Der står så endvidere at maskinen IKKE er gået i stykker og at den vil gå i gang med en "recovery process" og når den er færdig, skal jeg bare starte op igen. Dette viser displayet atter, efter en meget lang nedlukningsperiode. Når den så efter lang tid kommer igang, viser den U88. Har tidligere vist U61 og jeg kan så gentage processen. Dvd drevet står og giver lyd fra sig, som om det forsøger at læse en skive - som jo ikke er der. Kan nogen hjælpe? Er maskinen alligevel ikke defekt eller ER den lige til lossepladsen? ![]() Som læst på nettet: http://www.makril.dk/fora/panasonic.jpg |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Har du prøvet at resette den? Så vidt jeg husker skrev min også U88 sidste år, men tog den helt fra strømmen i et par timer og resettede den. Kan ikke huske om det var i den rækkefølge, men den virker upåklageligt i dag
![]() |
|
![]() |
|
toullouse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Forhandleren har haft den stående i over 3 uger uden strøm, så jeg tro den er blevet resat, men lidt sjovt var det at, da jeg fik den hjem i dag, satte jeg strøm til og den virkede næsten. I meget kort tid desværre.
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
ØV! Det lyder ikke så godt
![]() En trøst er det så at du kan købe en brugt til ingen penge i dag
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, men jeg har faktisk handlet, men det blev en box m. mpeg4, modsat Pana´en, som er en mpeg 2.
Box´en kan kobles til harddisk og måske det kommer til at virke. Men jeg tænkte at, hvis jeg selv kunne få gang i den, ville det da være herligt. ![]() Det værste er at den Panasonic DMR-EX7 kun er lige knapt 3 år gammel. Hulk. Nu kan maskinen få lov at føre en fremtidig tilværelse i bunden af skabet - og spørg mig ikke hvorfor den ikke ryger på "lossen".
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det var ikke en lang levealder
![]() ![]() Ja det med at gemme kender jeg godt
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Kampus, jeg ved ikke om det er generne der styrer dette, siden jeg gemmer i"gen" og i"gen", men jeg har sjove og komplet ubrugelige ting liggende. Jeg aner ikke hvilken mekanisme hos mennesket der styrer dette, men jeg har altså svært ved at smide ud.
![]() Jo, i starten af disse tings levetid og efter jeg har brugt dem, var det for evt. at kunne hjælpe en ven med at starte der, hvor jeg selv startede, da jeg startede. Kryptisk ikk`. ![]() Nå, men med Pana´en er det måske med det stille håb at, der lige pludselig dukkede én op der havde de vises sten og jeg så kunne få gang i maskinen igen, indtil da, må den henføre en tilværelse i skabet. ![]() Jeg vil afvente og se om løsningen dukker op, men jeg skal såmænd nok rende ind i flere spændene udfordringer og så vender jeg tilbage med flere mærkelige problemer/udfordringer til dette forum. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |