|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Zwonkie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 21-Januar-2011 kl. 22:39 |
Hej Alle,
Nu har jeg læst og undersøgt en masse højtalere og har fundet frem til disse 3 som virker interessante. Men hvilket en vil i anbefale? XTZ 99.36 DALI Ikon 6 MK2 eller PSB Image T6 Det skal gerne være et setup som senere hen kan laves til god surround sound og den må gerne have en solid bas og en ikke for kligene diskant. Nogle som har erfaringer med disse højtalere? Det skal lige siges at jeg også er hoppede på El-gigant onkyo bølgen - 608. Hilsen Kim
|
|
![]() |
|
Superbeszzz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Jeg har Onkyo 808 og 99.36 i et surround setup - det er sateme i orden.
|
|
![]() |
|
dysterland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Jeg er også sikker på, at du får mest for pengene med XTZ 99.36.
|
|
![]() |
|
Zwonkie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Min stedfar har 99.38 og det spiller også kanon godt, men kan ikke lade være med at undre mig over om der er nogle bedre - value for money - højtalere end XTZéren
|
|
![]() |
|
dysterland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Hvis du skal have noget bedre for pengene end XTZ, skal du ud og købe brugt. Dog er Focal også suverænt godt til prisen, synes jeg - selvom det kun er de billigste modeller, der er inden for XTZ's prisleje: http://hifi-freaks.dk/webshop//index.php?cPath=99_102 Jeg har selv med stor glæde testet Focal Chorus 806 V: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63 |
|
![]() |
|
![]() |
Focal er også ud til at være lækkere. Hvor meget betyder det egentlig at have bånddiskanten? giver det virkelig noget at komme over de 20khz?
|
|
![]() |
|
Zlatan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 190 |
![]() |
Jeg har gode erfaringer med Dali ikon 6 MK2. Det er virkelig en rigtig god allround højtaler, den har et dejligt lydbilled, og klarer alt slags musik. Men det kræver en god reciever/forstærker, at udnytte deres max. http://whathifi.com/Review/DALI-Ikon-6-MK2/
Jeg har dog selv Dali lektor serien (1,6 og lcr) , og Dali ikon mk2 subwoofer samt Denon avr-1611 reciever. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har selv haft et sæt XTZ med bånddiskant, og den kan noget særligt. Diskanten er meget markant, uden at være skinger, og den får detaljerne rigtig godt med - detaljerne i toppen bliver nok endda lidt fremhævet. Til gengæld betyder det også, at dårligt indspillet musik med skinger diskant kommer til at lyde virkelig dårligt. Det er smag og behag. Jeg har fået andre højttalere, fordi det alligevel ikke var mig med bånddiskanten, og fordi jeg nogle gange hører musik, som er lidt dårligt indspillet. Men jeg kan da godt savne den nogle gange - til den rigtige musik lyder det helt fantastisk.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |