|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:17 |
Ved han hvad han snakker om... Eller ryger der lidt for meget bs.. ud...!
Syntes det virker lidt vildledende.. eller er det bare mig...?
|
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12428 |
![]() |
Jeg kiggede frem i videoen, og faldt tilfældigvis over en grafik, hvor der stod at der findes tre typer fladskærm: LED, LCD og plasma. Allerede der fejler det jo totalt.
|
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
Han gør faktisk opmærksom på, at LED "blot er en videreudvikling af LED". Det er for så vidt vel ikke forkert. Helt vildledende syntes jeg nu ikke det er. Det er meget generaliserende, men det er jo svært, at skulle messe et budskab ud til hr. og fru Danmark, uden at det bliver for teknisk og tager for lang tid.
|
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Det klart, det kan være svært at gøre på så kort tid...! Syntes nu også mere det er infoboksene der godt kunne have haft en anden ordlyd..
![]() |
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
barfodcph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Det er forkasteligt, at sådan en mand skal stille sig op på landsdækkende TV og vildlede Hr. & Fru Danmark på den måde...
Topmålet kommer efter ca. 1 minut og 45 sekunder hvor manden siger:
"Det der er lidt ved dem (LCD skærmene) i forhold til de nyere versioner, er at de er lidt tykkere, i i, ja i selve tykkelsen".
Dette er jo ikke nødvendigvis forkert, men det er nogenlunde niveauet for hele indslaget. Den ene forkerte oplysning afløser den anden.
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() |
Hvor er resten af udsendelsen?
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Go'morgen TV er underholdning, ikke så meget fakta |
|
![]() |
|
Tallahassee ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Plasma er det dyreste, LED er en mellemting og LCD er billigt. Det er meget rart lige at vide ;)
Ej, skal der lidt alvor i, så tror jeg at sådan noget information skal gives efter laveste fællesnævner. Det skal selvfølgelig være rigtig information, men det skal jo være simpelt i sådan en udsendelse. Bliver det så "avanceret" som eks. Hz, så er det jo åbenlyst for enhver, at jo flere Hz, jo bedre (og jo større kontrast osv.). Kunne egentlig være fedt nok, hvis sådan nogle begreber blev forklaret - men tror egentlig at Hr. og Fru Danmark er fuldstændig lige glade. Redigeret af Tallahassee - 26-Januar-2011 kl. 23:51 |
|
I haven't cried like that since Titanic!
|
|
![]() |
|
barfodcph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Enig, men at fortælle at LCD max laves i 40", og at Plasma er de dyreste skærme er blot 2 af flere faktuelle fejl i udsendelsen
![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Er det ment sarkastisk eller er du af den tro, at "more is better" på disse punkter? I så fald så har vi faktisk en relativ ny artikel på flatpanelsDK, der forklarer "Hz"-problematikken i detaljer. Der ligger også en ældre artikel, der forklarer hvorfor kontrastmålene heller ikke kan bruges til noget - den er skrevet med ældre modeller i mente, men gælder stadig for nye TV-modeller. Du kan kaste et blik på artikelsektionen: http://www.flatpanels.dk/artikler.php |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Tallahassee ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Var i tvivl om jeg fik formidlet sarkasmen rigtigt - den kom så ikke helt igennem skærmen :)
Grunden til at jeg skriver det er, at jeg har hørt det beskrevet sådan fra venner og familie, når de kigger ny skærm. Det er jo en dejlig ting med tal, der virker målbare og derfor mener de at det er "sikkert" at gå efter den højeste kontrast og Hz... Desværre..
|
|
I haven't cried like that since Titanic!
|
|
![]() |
|
SMERSH ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
En meget fladpandet, useriøs og overfladisk vejleding eksperten kommer med, hvis man er så fræk at kalde det vejledning.
Man kan vel godt forlange at en (erfaren?) gadget-ekspert researcher mere grundigt og lærer at formulere sig bedre. Jeg nægter ganske enkelt at tro markedet ikke er stort nok til mere seriøse teknologi indslag. Redigeret af SMERSH - 27-Januar-2011 kl. 12:54 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |