Det er meget svært at finde de informationerne. Jeg ved ikke om de overhovedet findes, (tør dog ikke tro de ikke gør).
I det hele taget kan jeg slet ikke lide disse foreninger. Ikke for det de normalvis burde repræsenterer. Det synes jeg egentlig er fint nok. Men deres indflydelse er ikke passende.
Såvidt jeg husker, så forhandler de vist direkte med kulturministeren omkring priser/afgifter. Og det er så staten som sætter prisen (alt efter hvad Koda dikterer). Jeg mindes ihvertfald den procedure i forbindelse med forhenværende blankbåndsafgift, som vist hedder medieafgift eller lign. idag.
Jeg kommer mig aldrig over, da Koda gik ud i medierne og påstod helt udokumenteret, at der blev solgt mere end 20 millioner blanke cdére til piratkopiering/kopiering af musik. Det lykkedes dem at få forhøjet blankbåndsafgiften ved det stunt.
Det endte for nogle år siden med, at afgiften blev sat efter, hvor meget "musik" der kunne ligge på et medie, uanset størrelse. Det er årsagen til at du finder blanke medier/lagerkort osv med afgift på i DK, men ikke tilsvarende i andre lande, hvorfor folk med en smule fornuft bør undgå at handle i DK. Det er nemlig op til brugeren selv at rapportere, hvis medierne kun bruges til egne værker.
Sådanne metoder bryder jeg mig ikke om!
Mht. den afgift du efterlyser, så aner jeg ikke hvor den findes.