recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt møbel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt møbel
    Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:22

Hej folkens :) 

Det kan godt være at følgende ender med at blive verdensmesterskabet i noget der ikke kan lade sig gøre, men det skal have chancen:

Jeg er på udkig efter et nyt hifi-møbel. Den skal kunne have 2 stk monoblokke og dertilhørende forforstærker. Så skal der være plads til en blu-ray afspiller, en samsung tvboks og min Xbox (samt Kinect). Dette kan man selvfølgelig finde i nogle ganske store møbelsystemer, men problemer er at jeg ikke har voldsomt meget plads at arbejde med. Har ikke lige de eksagte mål lige nu, men der er ikke rigtigt plads til et "aflangt" møbel.

Nogen gode idéer? Det er som altid ikke et direkte minus at det ikke koster en formue, men jeg er selvfølgelig godt klar over at den her løsning nok ikke bliver gratis :)

Mvh

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 17:47
Hvad med noget custom byg, det behøver ikke blive ret dyrt hvis du er en smule selvhjulpen. 

Der er flere eksempler her på forummet med folk der har fået savet fx. en bordplade ud efter mål hos Silvan så det resterende arbejde bestod i at lime/skrue tingene sammen. Det er ikke helt lige så nemt som at samle et Ikea møbel, men næsten.
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 19:34

Hey,

Jeg har godt overvejet det, men der er flere forhindringer i det.

1. Jeg bor i lejlighed og har ikke nogen umiddelbar mulighed for at komme i nærheden af et værksted

2. Folk, inklusiv jeg selv, har det med at komme frygteligt til skade så snart jeg nærmer mig noget der er mere avanceret end en hammer Ouch

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 23:38
køb et rack
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Jeg har godt overvejet det, men der er flere forhindringer i det.

1. Jeg bor i lejlighed og har ikke nogen umiddelbar mulighed for at komme i nærheden af et værksted

2. Folk, inklusiv jeg selv, har det med at komme frygteligt til skade så snart jeg nærmer mig noget der er mere avanceret end en hammer Ouch

Det er altid et godt udgangspunkt at kende egne begrænsninger, men det behøver ikke være indviklet og kræve særlige evner. 

Hvis du scroller ned til bunden af linket her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5127&PN=4&TPN=1 så er der billeder af en reol lavet af mdf plader og gevindstænger. Pladerne inkl. huller kan du få fx. Silvan til at lave for dig, de har værktøj og evner til at det bliver præcist og du kan bede dem runde kanterne af så det hele bliver lækkert at røre ved.

Når du har fundet ud af hvor lange du vil have gevindstængerne tager du dem under armen sammen med en 2-3 af de store møtrikker og kigger i telefonbogen efter et lokalt maskinværksted. Du lokker dem til at korte stængerne af til den længde du skal bruge og hører om de vil afregne i øl, kontanter eller om du bare skal opkalde din førstefødte efter dem.. Wink

Arbejdet med at samle tingene efterfølgende må du kunne klare uden at gøre skade på dig selv eller andre.

Nu aner jeg selvfølgelig ikke om reolen falder i din smag, men den er billig, enkel og du behøver hverken værksted eller store evner som håndværker, et par gaffelnøgler til møtrikkerne og et vaterpas til at få hylderne vandrette, så er du på hjemmebane.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu