recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 3D BD player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af 3D BD player

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 3D BD player
    Sendt: 05-Februar-2011 kl. 17:54
Hejsa entusiaster

Jeg skal have mig en blue ray afspiller og vil selvfølgelig godt have en god en, men kan ikke hitte ud af hvad jeg skal vælge.

Jeg har et 3D TV så den skal selvfølgelig kunne afspille 3D, men ud over det har jeg ikke nogen specielle krav. Jeg skal måske lige sige, at jeg har alle mine CD/DVD/BD lagt over på min NAS og hører musikken via mit Sonos anlæg og ser film på min Tvix. Det er kun 3D film jeg ikke kan lægge over, så mit behov er sådan set kun når jeg låner en film fra tid til anden eller når jeg skal se 3D. Den skal dog helst have en acceptabel opstartstid og må ikke larme, samt være sort. I fremtiden er jeg ikke sikker på, at jeg vil lægge alle nye BD film over som jeg køber, da jeg ikke er sikker på at jeg har plads på NAS'en, så den vil blive brugt mere og mere, efterhånden som jeg køber BD film.

Jeg har læst mig frem til at OPPO er klart bedst til at afspille DVD, men da jeg allerede har dem på min NAS er der jo ingen grund til at betale ekstra for den kvalitet når jeg ikke har det behov.

Jeg overvejer at købe en ny forstærker med HDMI 1.4, men indtil videre klarer jeg mig med en Onkyo som "kun" har HDMI 1.3, og da jeg gerne vil have HD lyd må afspilleren gerne have en ekstra HDMI udgang til at gå i forstærkeren. Dog gider jeg ikke købe en afspiller til 5K hvis det eneste den gør for mig er den ekstra HDMI udgang, så vil jeg hellere købe en afspiller til 2-3K og en ny forstærker. Forstærkeren jeg tænker at købe er en Pioneer VSX-920 og den køber jeg hvis i mener jeg kan nøjes med en billig afspiller til et par tusinde. (hvilket jeg håber på)

Jeg håber jeg har beskrevet mine behov godt nok, ellers spørg. Jeg ser frem til nogle gode svar. På forhånd tak :)

Rasmus
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 18:09
Der er vist kun 1-2 bd afspillere ud over OPPO ned 2 hdmi ud.
Så køb den billigste 3d bd afspiller og ny reciever,
hvilket 3d tv har du ?
SVP03
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 19:10
Jeg har et Samsung PS50C7705

Jeg har kigget på en Pioneer BDP-LX54 og BDP-430 som umiddelbart er ret ens. BDP-LX54 skulle have backlit remote og et par andre småting, men da jeg har en Harmony universal remote har det heller ikke betydning. BDP-430 har jeg set til omkring 2100,- men jeg har også læst noget om at Pioneer ikke selv laver BD afspillere og at de bare er nogle dårlige Sharp maskiner med et flot ydre.
Samsung er også interessant da jeg jo har TV'et og det gør jo ikke noget at man holder sig til samme mærke. Har også set noget om at der følger en del film med Samsung BD afspillere i noget kampagne i øjeblikket.
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:10
Hej

Jeg har et 7705 tv og en samsung BD 6900 som jeg er yderst tilfreds med. Der er nu nogle fordele ved at have sammme mærke med f.eks all-share og indbygget wifi.

Det er blot et indspark, prøv at kigge på specifikationerne så du har en mere at vælge imellem.

god fornøjelse.

mvh
john hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu