recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pas godt på jeres kreditkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPas godt på jeres kreditkort

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Pas godt på jeres kreditkort
    Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:28
Tja, så skete det for mig, som man ikke forventer rammer en selvCry
 
Ankom til Malta i sidste uge, hæver Euro på mit Visakort i en bankautomat i lufthavnen, alt gik fint.
 
Ville hæve lidt flere Euro i dag, også i en bankautomat, fik en seddel om, at der ikke var penge på min konto. Prøvede en anden automat - samme besked. Vås tænkte jeg, der står så og så mange penge på min konto.
 
Ringede til min bank og spurgte om der var noget galt på min konto, svaret var nej - der står så og så meget på din konto. Det oplyste beløb var under halvdelen af, hvad jeg vidste hvad der skulle stå. Så gik banken i gang med at checke via PBS. Det vidste sig, at grænsen for hvor mange penge man måtte hæve på sit Visakort i udlandet var overskredet. Det fattede jeg jo ikke så meget af, for jeg havde bare hævet 250 EuroConfused
 
Mens jeg talte med min bankdame gik jeg ind på min netbank, og her var flere poster jeg ikke ville kendes ved. Bl.a. havde jeg købt mobilteleforner i USA, flyrejser hos Easyjet osv osv. I alt er jeg blevet lænset for rigtigt mange penge. Og min bankdame fortalte, at der vare flere posteringer på vej.Cry
 
Altså det korte og det lange, i pengeautomaten i Maltas lufthavn er min kortdata blevet aflæst på en eller anden måde.
 
Surt surt - altså venner pas på jeres hævkort, check om muligt bankautomaten - og jeg kunne bare ikke se noget usædvanligt på den automatConfused  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:40
 
 I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:41
PYHA det er da godt nok for surtOuch , håber da ikke at det vil give for mange problemer med banken. ...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:44
Kan du ikke huske de sager for nogle år siden, hvor der var lavet fusk med tastaturet i penge automater herhjemme. Det var meeeget svært at se Confused
 
Håber du får dine penge igen uden for meget bøvl Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem.
Ih ja, har man penge nok med hjemmefra, kan man blive slået ned, og når man ankommer sent om aftenen er alle banker lukkede, og den automat jeg hævede fra er fra den Maltesiske Nationalbank Bank of VallettaConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

PYHA det er da godt nok for surtOuch , håber da ikke at det vil give for mange problemer med banken. ...
MVH
Det håber jeg sq heller ikkeOuch Det gode er jo, at jeg kan bevise at jeg er Malta, og pengene er hævet andre steder i udlandetEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan du ikke huske de sager for nogle år siden, hvor der var lavet fusk med tastaturet i penge automater herhjemme. Det var meeeget svært at se Confused
 
Håber du får dine penge igen uden for meget bøvl Smile
Jeg kunne overhovedet ikke se noget usædvanligtCry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem.
Ih ja, har man penge nok med hjemmefra, kan man blive slået ned, og når man ankommer sent om aftenen er alle banker lukkede, og den automat jeg hævede fra er fra den Maltesiske Nationalbank Bank of VallettaConfused
 
 De penge man har med lægger man i pengeskabet, og tager med efter behov. Jeg skrev hæv i en bank, ikke i en automat, og brug kortet de steder der anbefales af reprensentanterne for rejseselskabet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså det korte og det lange, i pengeautomaten i Maltas lufthavn er min kortdata blevet aflæst på en eller anden måde.
 
Surt surt - altså venner pas på jeres hævkort, check om muligt bankautomaten - og jeg kunne bare ikke se noget usædvanligt på den automatConfused  


Du kan ikke vide om det er pengeautomaten, medmindre der er tale om et nyt kort som du ikke har anvendt andre steder?

Hvis dit kort var blevet aflæst i pengeautomaten, havde de kriminelle kunnet lave et falsk kort med samme magnetstribe som din (det er meget nemt), og de havde formentlig afsløret din PIN kode med et lille kamera. Med disse oplysninger kunne de hæve penge i andre automater (meget få pengeautomater bruger chippen), men det har de ikke gjort.

I stedet har de købt diverse ting på internettet, og det kræver kun et kortnummer og udløbsdato. Disse to oplysninger kan lige så godt stamme fra en database hos en webbutik, som er blevet kompromitteret. Eller en restaurant hvor du har brugt kortet.

Uanset hvad var det godt at du opdagede det, og forhåbentlig har du et andet kort med.


Redigeret af JesperLund - 11-Januar-2011 kl. 19:57
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem.
Det er da en gang være nonsens. Det er da mere tåbeligt at rende rundt med hele sit feriebudget. Scammer udstyr bliver der også tit brugt her i DK. Eller også er der data indbrud i nogle af de store web firmaer. Der er mange måde at de kan finde kort oplysninger på.
 
Det er jo ikke givet at det er sket på Malta. Det kan også være sket før.
 
Tit når der er brugt scammer udstyr på en automat, så har man jo også tit afluret koden. Så bliver kortet kopieret og så bliver der bare hævet løst i automaterne, indtil man har hævet maximum.
 
Et US Visa koster sidst jeg så priserne 5-10$. Et dansk Visa kort kostede 15-20$. Så de bliver handlet flittigt på nettet.
 
Banken dækker jo tabet, så der burde ikke være noget problem.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 I udlandet har man enten nok penge med hjemme fra, eller man hæver kun i diverse banker, eller anbefalede steder, så er man ude over det problem.


Og du betaler aldrig med dit kreditkort i en restaurant?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:57
Forsatan noget møg - det er bare surt.

Jeg er enig i at man skal tænke sig om, men der er formentlig ligeså stor chance for at blive rullet og frastjålet sine kontanter som at blive snydt med betalingskort..

Jeg går stærkt udfra banken dækker??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu