recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD M15
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAD M15

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Emne: NAD M15
    Sendt: 13-Februar-2011 kl. 12:49

Hej Alle.

Jeg købte for et par uger siden en NAD M56 Bluray-afspiller, som endnu en opgradering til mit setup. Af elektronik, har jeg i forvejen en Denon avr2808, en NAD M25 og en NAD C272, som alle naturligvis indgår i mit surroundsetup... På højttalersiden har jeg 5.1 Dali Helicon 800 mk2.

Jeg er klar over, at min nuværende "flaskehals", nok er min Denon, hvorfor jeg nu planlægger at tage det sidste skridt der også. Den ultimative løsning på den nye processor (både visuelt, teknisk og kvalitetsmæssigt), ville nok være en NAD M15HD, men hånden på hjertet, så er jeg simpelthen for nærrig til at betale 27 kilo, for noget der i løbet af 2 år måske kan fås til det halve!

Jeg går derfor og overvejer, om jeg skulle købe en brugt NAD M15 i stedet!?! Nogen, som har nogle erfaringer med denne konstellation? Jeg mener en bluray koblet analogt sammen med en NAD M15? Man vil vel i dette tilfælde lade D/A-konverteren i NAD M56'eren om dekodningen af HD-lydsporet, og blot sende det analoge signal direkte igennem NAD M15'eren? Og derved fortsat have HD-lyd i sin hjemmebio!?! -Ikke???

Ved godt at jeg så også skal ud og investere i nogle kvalitets-signalkabler... Nogle forslag?

Håber der er nogle, som kan hjælpe...

Mvh.

Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 14:35
Hej René.

Jeg har netop den M15HD og der er jo sket en del fra den normale m15 udgave. Du har et fedt setup så jeg ville ikke spare på den HD udgave. Jeg havde langt hellere brugt pengene på den og så sparet den m56'er væk.. den er næsten allerede forældet... m15HD har jo MDC og kan opgraderes når der kommer opdateringer dertil..

Redigeret af Thomaszulu - 13-Februar-2011 kl. 14:54

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Hej René.

Jeg har netop den M15HD og der er jo sket en del fra den normale m15 udgave. Du har et fedt setup så jeg ville ikke spare på den HD udgave. Jeg havde langt hellere brugt pengene på den og så sparet den m56'er væk.. den er næsten allerede forældet... m15HD har jo MDC og kan opgraderes når der kommer opdateringer dertil..

Kan sagtens følge dig, men 27 Kilo er simpelthen bare for mange penge! Dead

Ingen tvivl om, at M15HD er målet, det kan være jeg kan købe din om et par år, når du skal prøve noget andet... Wink

Mht. M56, så fik jeg den som A-demo i HiFi-Klubben til en yderst fornuftig pris,- incl 2,5 års fuld garanti... Det var altså et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til, så derfor opgraderingen!Clap
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Hej René.

Kan sagtens følge dig, men 27 Kilo er simpelthen bare for mange penge! Dead

Ingen tvivl om, at M15HD er målet, det kan være jeg kan købe din om et par år, når du skal prøve noget andet... Wink

Mht. M56, så fik jeg den som A-demo i HiFi-Klubben til en yderst fornuftig pris,- incl 2,5 års fuld garanti... Det var altså et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til, så derfor opgraderingen!Clap

ja så må du jo købe min billig.. ha ha...Smile

Det er jo bare super at du har fået den til en god pris. Det er sku også en lækker maskine. Problemet ligger bare i at det hele skal efterhånden være 3D og HDMi 1.4 osv osv.. og det var grunden til at jeg ikke købte den. Min M15HD'er er dog heller ikke 3D, men de kommer snart med et MDC modul hvor den så bliver 3D og HDMI 1.4 og med 2 hdmi udgange.

De vælger helt at fjerne video scaleringen fra modulet da NAD har fundet ud af, at det forlænger forstærkerens levetid. På den måde kan man have sin forstærker i længere tid uden at den bliver forældet. Classé kører samme princip. Så lader man sin bd-afspiller stå for alt video-behandlingen. Afspillerne idag kan jo fås for slik som egentlig kan det samme som de dyre. Så man skal på den måde kun opgradere sit mindste led. 

Jeg kan godt li princippet i MDC modulerne.. derfor hoppede jeg den vej.. 

Redigeret af Thomaszulu - 13-Februar-2011 kl. 16:51

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 13:36
Thomaszulu - lækkert anlæg du har :)

Minder om mit, dog har du lige NAD Master - gad egentlig godt at høre NAD Master på Mentor.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Thomaszulu - lækkert anlæg du har :)

Minder om mit, dog har du lige NAD Master - gad egentlig godt at høre NAD Master på Mentor.

Mange tak... Smile

Og i lige måde... Hvordan er onkyo'en på mentor? Det har jeg aldrig hørt... NAD og dali har altid gået godt sammen. Det har de altid sagt i Hi-fi klubben hvor det er købt. Og det spiller sku godt sammen. 

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 21:37
NAD og Dali lyder generelt godt sammen. Hørte Mentor på et par forskellige NAD inden jeg købte.

Nu havde jeg onkyoen iforvejen og synes egentlig det lyder godt. Min stue er helt håbløs rent lydmæssigt.....ændrer sig til sommer hvor vores nye hus er færdigt Big smile

Hvis du bor i nærheden af Farum er du da velkommen til at kigge forbi.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 21:41
Nogen som kan hjælpe mig med det første indlæg i denne tråd?
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 21:43
Ja NAD kan have en varm lyd og med meget slag i bassen! hvor Dali kan være meget lyse i lyden.. derfor er det vel et godt match. Jeg bor desværre i det nordjyske.. så det er langt derfra desværre. Men hvis vinden blæser mod sjælland, så smider jeg da lige en besked. Så tak for invitationen... jeg regner også med at ligge nogle billeder ind engang men har ikke helt fået det indrettet ordentlig endnu.. tog nogle billeder igår men de var for høj en opløsing.. så kom jeg ikke rigtig videre..... 

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 21:54
Elsker NAD bas.. POW POW POW Smile Jeg har lige haft en Denon hjemme på prøve, den har slet ikke den samme kant..

Til trådstarter.. I mine øjne er det sgu lidt omsonst at købe den ældre da den ikke har MDC.. Så hellere gemme dine penge et stykke tid endnu, og så købe den når HDeren falder lidt i pris. But that is me!

Nu kan jeg se der er en masse NAD gutter samlet her med jeres M25ere.. Damn you! LOL Er bare misundelig.. Har i prøvet andre processorere på jeres M25ere end NAD? Hvorhenne oplever i NAD bassen sidder? I processoreren eller effekten?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 22:20
Jeg har prøvet en del forskellige processorer... MEn ingen gør det som M15HD... er det ikke det bedste svar!!  ha haSmile

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 22:20
I overtager vist lidt tråden ?
Til top

Besvar Besvar Side  123>