recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas Harddisk !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNas Harddisk !!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Nas Harddisk !!!
    Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:21
Jeg er ved at købe en Boxee Box, for at slippe for alle mine dvdère. Men skal bruge en Nas harddisk som skal tilsluttes min router.Den skal kun indeholde film/ billeder, og det er kun mig der skal bruge den. Har snart gloet mig blind på Synology,Qnap,WD My Book World Edition, og mange flere. Men den skal kun kun streame film og billeder uden problemer.Så den skal ikke have vildt mange funktioner.Hvilken Nas server ville være bedst for mig ???.

Ups glemte lige at sige at den ikke behøver at kunne køre raid, og den skal være på min. 4 Gb.Tongue
TV: " Samsung KS 8005 55"

DVD:" Pana"DMR-EH67     
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:29
4Gb er ikke engang nok til en DVD film.

Mener du 4Tb?
Mvh Jesper
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:31
UPS !!!!! det var tanketorsk selfølgelig 4 TB  Ouch

Redigeret af øboen - 14-Februar-2011 kl. 14:31

Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:47
Du skal op og have en 4 disks NAS boks. - jeg har selv en Synology DS410 med 4x1½ TB diske, hvilket giver lidt over 4 TB når den er sat op i Raid 5. 4 TB diske tager lang tid at lægge op igen, hvis du mister en disk... Skulle jeg købe i dag, ville jeg vælge 2 TB diske, da prisen er mindre pr GB.

hvilken model du vælger er op til dig selv, men jeg vil ikke kunne leve med at kunne uploade til NAS boksen med kun 20 MB/sek, hvorfor jeg har valgt en model der ikke er den langsomste. (og hurtigste på grund af økonomien)
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:54
Har også tænkt på at bruge min "gamle"medion stationær på kontoret som server eller hvad man nu kan kalde denne løsning, den kunne jeg jo bare tilslutte nogle flere "TB" diske.Ville klart være billigere. Det skal bare køre igennem router og Boxee Box og så til TV.Eller er der andet jeg bør have,og er dette en dårligere løsning ???.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:58
Det kan du også sagtens, men en gammel stationær koster en del mere i strøm og evt også støj.
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 15:12
Det selfølgelig rigtigt.Lige nu bruger jeg min bærbare som er tilsluttet via HDMI, men det noget møj, når jeg så yderligere skal have en extern harddisk tilsluttet (mine film), så er det 2 strømforsyninger og et ledningsrod uden lige Ermm. Men det fede er man sidder bare i "Divaneseren" med sin mus og kan styre det hele.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 15:16
Hvad har du af budget? 
Til top
øboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 15:19
Max 2500 Smile

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 18:45
Så ville jeg nok gå efter at smide nogle diske ind i din "gamle" medion PC. Hvilken model har du? du har formentligt muligheden for at lave noget raid - ja det er jeg fortaler for - i form af 3 stk 2 TB diske til ca 1800 kr i alt. Hvis det sættes op i Raid 5, så har du ca 4 TB disk plads. Google evt raid 5 for at se hvad det handler om.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Så ville jeg nok gå efter at smide nogle diske ind i din "gamle" medion PC. Hvilken model har du? du har formentligt muligheden for at lave noget raid - ja det er jeg fortaler for - i form af 3 stk 2 TB diske til ca 1800 kr i alt. Hvis det sættes op i Raid 5, så har du ca 4 TB disk plads. Google evt raid 5 for at se hvad det handler om.
Imo er raid ligegyldigt hvis det blot er til lagring af dvd iso's. Raid skal bruges hvis du er bange for at miste din data - ikke hvis du "bare" kan genskabe din fil fra en cd. Det er raid på tb diske imo for dyrt til. Desuden, så er det da langt fra sikkert at hans medion pc giver mulighed for raid.

Husk desuden, at raid ikke er til backup, men til fejltolerance. Der er en betydelig forskel.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Husk desuden, at raid ikke er til backup, men til fejltolerance. Der er en betydelig forskel.

Helt enig.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu