|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nybym ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 720 |
![]() Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:19 |
Skal have invisteret i en NAS-Server. Den skal kører 24/7.
Den skal benyttes til følgende: Min musik (mp3) skal ligge på den så det kan afspilles på min Integra Receiver via kablet netværk. Backup af billeder. alm data backup (ved godt man skal tage ekstern backup også..) Har kigget på Synology og Qnap. har kig på 2 og 4 bays. 2 er nutidsløsningen og 4 er for at kunne udvide i fremtiden. hvilket mærke skal man vælge? hvad med harddiske? regner med 2 gb. Skal man vælge RAID eller hvordan? pris alt inkl Max 4000,-
Redigeret af nybym - 13-Februar-2011 kl. 16:20 |
|
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100 Samsung SMT-H3126 Integra DTR-50.2 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg syntes synology er mest brugervenligt, de kan stort set det samme, så største forskel er at finde i deres system opsætning og webadgang, såfremt du er i tvivl findes der testdrives på begges hjemmesider.
Min erfaring er at der er oftere updates til synology, og at de er bedre til at opdatere deres ældre modeller sådan at selv "gamle" NAS stadig får glæde af nye features.
Raid vil være at foretrække mht datasikkerhed (ikke at forveksle med backup)
Det skal siges jeg har 2 synology og 1 qnap
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
nybym ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 720 |
![]() |
hvilken Synology er så at foretrække?
|
|
Panasonic 42PX80
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
![]() |
har du set denne annonce http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93293&title=s-hp-mediasmart-ex490-home-server
jeg kender ikke sælger, men jeg har selv denne server(bare 475'eren, og det er noget af det bedste jeg har købt. så er der masser af penge til den 4'er disk.
Den tager også backup af de pc'er du har i huset :-)
|
|
![]() |
|
![]() |
bruger den ikke mere strøm end en NAS?
|
|
Panasonic 42PX80
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
synology´s + modeller er at foretrække, er budgettet på 4k så må det være en ds211+ med 2 diske vil den koste omkring 4k
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
hvilke diske er så at foretrække?
|
|
Panasonic 42PX80
|
![]() |
|
![]() |
jeg har selv sat sådan nogle http://www.shg.dk/Harddisk/Western-Digital-2000-GB-RE4-GP-64-MB-2151270.html i min ds1010+ det er entreprisediske med udvidet garanti.. de er måske nok lidt pebrede i pris.. men jeg tror og håber på det kan betale sig i længden, også er de bygget til RAID.
Men i princippet skal du blot sikre dig at de er på kombatabilitetslisten http://www.synology.com/support/hd.php?lang=enu&bays_id=2&product_id=66 udfor den model du vælger Redigeret af rhsin - 14-Februar-2011 kl. 13:40 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
så rammer vi jo også pænt over prisen...
|
|
Panasonic 42PX80
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Kik på dba.dk efter en synology. Til dit forbrug har du ikke brug for en mad masse af ram/høj hastighed.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
kim.t ... du mener det er bedre at købe ordentlige diske i stedet for?
|
|
Panasonic 42PX80
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvis budgettet kun er kr. 4.000,- inkl HDD'er så er da masser af DS2xx'er på dba.dk (mange 207+ faktisk)
Hvem siger at det skal være en ny
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |