|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 14-Februar-2011 kl. 12:13 |
Hej allesammen
Jeg har et lidt generelt spørgsmål. Jeg har i lang tid haft 2x Conax Cam og 2x FloppyDTV som jeg brugte med 2 Canal Digital program kort. I en periode, hvor mit media center ikke har fungeret, har jeg brugt en settop hd boks fra canal digital. Boksen skal kun bruge 1 programkort (selvom den har dual tuner og kan optage og vise to forskellige kanaler) og kort nr. 2 er så blevet væk. Nu har jeg fået min media center op at køre igen og skal have et program kort mere. Da jeg ringede til Canal Digital for at bede om at få tilsendt et nyt program kort sagde supporteren at han skulle bruge et serienummer eller lign. fra et CAM, en boks eller lign. så han kunne registrere en enhed sammen med kortet. Det lyder jo lidt hen ad chip pairing - men alligevel virker kortet (som virker med settopboksen, og som nok er registreret med boksen) i mine gamle uautoriserede conax cams. Hvordan kan det være? Er det fordi conax cam'et ikke laver noget check? Både boksen/camet og kortet skal vel være "enige" om, at nu skal der tjekkes serienummer osv. og hvis noget ikke stemmer, så skal der meldes fejl til brugeren. Kortet alene kan vel ikke håndhæve pairing... Har jeg forstået tingene korrekt? Mvh Wuhtzu |
|
![]() |
|
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
![]() |
Den er desværre god nok.
Havde for nylig problemer med at Svigerforældrernes Digiality modtager brændte af.
Havde så selv en magen til som jeg ikke længere bruger efter overgang til MC.
Satte deres kort i min modtager, men det virkede ikke.
Testede så lige med mit eget kort, og det virkede.
Havde så fat i CD's support som bad om dokumentation af både den gamle og den "nye" modtagers CAM serienummer.
Det fik de og efter et par timer virkede kortet i den "nye" modtager.
/KL
|
|
![]() |
|
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
![]() |
Snuppede lige en linie fra den sidste email fra CD's support: (Let sløret info) I forbindelse med dine mails, har jeg nu registeret Digiality-422 TV-boxen: 01006015xxxxx ved ”Svigerfars navn” til brug sammen med programkort: 0114710xxxxx. Skal lige tilføje at jeg har indtrykket af at det kun er kort der er af nyere dato der er pairet. Svigerforældrenes kort er i dag ca. 2 år gammelt.
Så pas rigtig godt på de kort som i dag fungerer uden pairing :-)
/KL Redigeret af KL - 14-Februar-2011 kl. 15:54 |
|
![]() |
|
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Men heldigvis har de lanceret et godkendt cam som man vel så "bare" kan bruge istedet for sine gamle CAMs hvis man skulle miste sine program kort.
http://www.parabolshoppen.dk/shop/godkendt-canal-digital-2437p.html Men mit spørgsmål står stadig, både boks og kort skal vel være enige om at der skal foregå noget pairing... Hvordan ved satelitten (eller lign.) at "hov, det kort og den boks hører ikke sammen, nu skal der ikke kunne dekrypteres". Så et problem er selvfølgelig hvordan man får fat i et program kort uden at skulle opgive et korrekt serienummer til canal digital, noget andet er vel hvordan et program kort kan detektere om det sidder i en godkendt boks eller ej? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du kan sikkert ikke få et kort til at virke medmindre det er låst til modtager eller kortlæser. Oplysninger om modtager/kortlæser er lagt ind i kortet når det aktiveres af udbyderen skulle jeg mene.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det må man jo håbe du har ret i - ellers ville systemet ikke være særlig smart.
Jeg undre mig bare over hvordan det virker. Umiddelbart skulle man jo ikke tro der lå noget intelligent i kortet som kunne sige "hov nej, den boks kan jeg ikke sammen med", men det kan selvfølgelig være boksen skal aflæse noget bestemt fra kortet for at kunne dekryptere signalet. Ikke godkendte / ikke-pairede bokse er så måske ikke klar over hvad der skal aflæses og bruges til dekrypteringen... i dunno. Men det er i hvert fald det jeg undre mig over :) |
|
![]() |
|
![]() |
Den her artikel giver en smule mere indsigt i problemet hvis man skulle være interesseret i at få det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Conditional_access Redigeret af Wuhtzu - 14-Februar-2011 kl. 22:19 |
|
![]() |
|
lasjoh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2011 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Alle Canal Digital godkendte bokse kan, grundet Canal Digital styrer softwaren i dem, programmeres via sattelit, således at de kun vil åbne for nogle bestemte kort med bestemte kortserienumre. Pt. kan hver boks programmeres til at godkende op til fem kort.
Alle ikke godkendte modtagere, kan Canal Digital ikke styre, og de vil til hver en tid lukke op for deres programkort, såfremt modtageren har indbygget Conax-kortlæser.
Det er med andre ord modtageren der godkender kortet via serienummeret, og ikke kortet der godkender modtageren.
Dette gør bl.a. også, at Canal Digital ikke skulle udskifte en del kort, for at indføre kortparring.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |