|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() Sendt: 09-Februar-2011 kl. 20:33 |
Hej alle
Håber der er et par Sonos brugere som kan hjælpe mig med svar på et par spørgsmål omkring brugen af Sonos.
Min baggrund: Har i dag integreret Russound anlæg i mit hus med 3 Squeezebokse og 2 DAB radioer som kilder. D.v.s. jeg kan tænde, slukke, skrue op og ned samt skifte kilde i 8 rum via keypads i væggen. Jeg kontrollerer squeezeboksene via Squeezepad på min iPad.
Vi har nu planer om at flytte og jeg kommer til at skulle have noget det nye sted. Måske dette skal være bygget op omkring et miks af Sonos ZonePlayers. En stor fordel vil være at der ikke skal fræses så mange nye kabler ind i væggene som ved en fast multirumsløsning og det er mere fleksiblet. En stor ulempe er at det ikke er lige så nemt at gøre installationen "usynlig" som min eksisterende.
Dertil har jeg nogle spørgsmål som jeg håber eksisternende Sonos brugere kan svare på.
1) Når en ZonePlayer (både ZP90, ZP120 og S5) tændes, spiller de så videre automatisk fra da de blev slukket?
2) Kan man slukke og tænde de forskellige ZonePlayers fra CR200 controlleren og evt. fra iPad controlleren, eller skal de slukkes/tændes på "kassen"?
3) Hvor lang tid kan CR200 holde batteri uden at sidde i doc i dagligt brug?
4) Er man garanteret 100 % synkron afspilning når man parer flere zoner?
5) Er der nogen fordele ved den gamle CR100 controller i forholde til CR200/iPad?
6) Nogen der har prøvet at bruge hovedtelefon udgangen på en S5 for at sætte den til et anlæg, nu der ikke er line-out på den og bliver lyden i så fald hørbart forværret?
7) Er der en eller anden form for vækkeurs-funktion i enten CR200 controller eller ZonePlayers?
8) Noget i vil fremhæve som gør Sonos genialt i forhold til f.eks. Squeezebox + SqueezePad?
9) Noget i kan se som ulemper i forhold til mit nuværende setup ved et rent Sonos setup?
På forhånd tak for hjælpen.
![]() Kristian
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
1) Når en ZonePlayer (både ZP90, ZP120 og S5) tændes, spiller de så videre automatisk fra da de blev slukket?, det må jeg lige tjekke, du kan pause og slukke ihvertfald.
2) Kan man slukke og tænde de forskellige ZonePlayers fra CR200 controlleren og evt. fra iPad controlleren, eller skal de slukkes/tændes på "kassen"?, jep
3) Hvor lang tid kan CR200 holde batteri uden at sidde i doc i dagligt brug?, har kun ipad og ipod, så pas på den
4) Er man garanteret 100 % synkron afspilning når man parer flere zoner? jep
5) Er der nogen fordele ved den gamle CR100 controller i forholde til CR200/iPad?, pas som pkt. 3
6) Nogen der har prøvet at bruge hovedtelefon udgangen på en S5 for at sætte den til et anlæg, nu der ikke er line-out på den og bliver lyden i så fald hørbart forværret?, pas
7) Er der en eller anden form for vækkeurs-funktion i enten CR200 controller eller ZonePlayers?, jep, musik eller radio, tidspunkt start og længde, afkryds af uge dage, der kan laves flere alarmer og de kan tændes og slukkes
8) Noget i vil fremhæve som gør Sonos genialt i forhold til f.eks. Squeezebox + SqueezePad?, kender ikke det, men se klip fra dr soe ein ding.
9) Noget i kan se som ulemper i forhold til mit nuværende setup ved et rent Sonos setup? ? Redigeret af SVP03 - 09-Februar-2011 kl. 20:47 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Du får lige lidt svar nede i din egen quote...
|
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Nogle forskelle mellem systemerne:
Squeezebox har ikke en boks med indbygget forstærker uden højttaler(e). Squeezebox har en SB Radio, som med batteri kan komme med i haven. Squeezebox er afhængig af dit netværk, mens Sonos har sit eget - hvis dit netværk halter, vil Squeezeboksen også gøre det, men der er ikke behov for en bro-løsning til dit eksisterende netværk for at bruge boksene trådløst Squeezebox er afhængig af en ekstern server (pc,nas,internet) (med undtagelse af Touch'en) hvor den er indbygget på Sonos-apparaterne - det betyder at Sonos vinder på stabilitet, mens Squeezebox vinder på fleksibilitet (bruger du plugins?). Squeezebokse har display og det har Sonos ikke Squeezebokse kan have knapper - det har Sonos ikke - fordelen er mere fleksibel navigation og ulempen er mindre stilrent design Den nye Touch har touchskærm, uovertruffen (?) lydkvalitet og indbygget server med mulighed for at bruge en usb-disk - der er ikke engang behov for et netværksshare. Vil tro at Sonos' synkronisering af boksene fungerer bedre (pga opbygningen af det netværk de bruger) end det gør med Squeezeboksene (jeg kan dog ikke selv huske, hvornår jeg sidst har oplevet et problem med mine 3 Squeezebokse!) Da Sonos-boksene alligevel ikke har display kan du gemme dem af vejen, hvilket måske ikke er lige så oplagt med Squeezeboksene - med undtagelse af receiveren fra Duet-løsningen. |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Hvis ellers du har været tilfreds med dit Squeezebox/russound-system, kan jeg kun se én fordel ved Sonos. Og det er at det er trådløst. Og du kan opnå det samme med Squeezebox, ved at flytte enhederne ud i rummene.
Ellers ysnes jeg Tipsen opsummerer forskellene meget godt.
Hvad kan DAB byde på i forhold til netradio?
For det første indeholder So ein ding klippet ikke noget om squeezepad, da det blev lavet inden iPad kom. For det andet er Sonnes anmeldelse tæt på irellevant, som det blev diskutteret over 14 sider her:
|
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
jeg har selv en 90'er, en 120'er og en S5 min 90'er kører igennem en Onkyo 806 forstærker via optisk kabel. mellem 120 og S5 kører det 100% synkront, og har aldrig oplevet problemer.. men tilføjer jeg 90'eren, så kommer der et problem.. for enhederne er synkrone.. men når nu man skal igennem en forstærker som også decoder signalet, så kan der forekomme forsinkelse i lyden (altså den tid det tager forstærkeren at behandle lyden), og så kan man godt høre en snert af echo lyd.. på nogle forstærkere (inklusive min egen) kan man dog sætte "direct mode" til, og så eliminere man mere eller mindre problemet.. det er blot lidt info jeg smider her.. man kan ikke på sonos justere forsinkelse i lyden.. et andet problem er hvis du bruger line in på Sonos. Jeg har f.eks taget phonokabler fra min bluray i soveværelset, og smidt op i min ZP120, da lyden i et par dali trodsalt må være bedre en kasselyden i fladskærmen, her kommer der så et nyt problem.. Sonos behandler lyden, da den skal kunne sende lyden videre til de andre enheder.. dette laver en forsinkelse på 50ms.. og så får du et lip sync problem.. havde Sonos bare valgt at man kunne smide lyden direkte igennem forstærkeren istedet for at den SKAL kunne sprede lyden ud til alle rum, så kunne man rent faktisk gøre dette.. udover de 2 punkter, så har jeg kun ros tilovers til Sonos.. og jeg er blevet rigtig glad for mit system, som jeg bruger dagligt.. (bruger vækkeurs funktionen blandt andet, som nok skal vække dig ;) ) |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Er der også forsinkelse med zp90 analog til reciever og direct ?
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
sålænge jeg kører direct mode, så spiller den synkront, både ved analog og digital..
jeg synes dog at ved "ikke direct mode" at der er en smule mindre forsinkelse ved analog, kontra digital.. dog nok til at det irritere mine øre. direct mode synes jeg heller ikke er så spændende, da jeg så ikke kan køre "all stereo med sub" osv, men kun bruge mine 2 fronter.. mine front højttalere er til mit surround system, så selvom at de spiller musik udmærket, så mangler de dybden fra en sub, så direct mode for mig er ikke godt nok.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Kan man ikke bare tage højde for den slags "flaskehalse" ved at sætte forsinkelser (positive eller negative) for de enkelte afspillere i systemet - det er der mulighed for med Squeezebokse for lige netop at tage højde for den problematik.
|
|
![]() |
|
![]() |
nope..
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
ja.. sorry.. det var sådan jeg huskede det..
bruger det ikke netop pga jeg ikke bryder mig om lyden ved direct mode.. så min stue spiller aldrig samtidig med det andet.. men jeg testede lige både digitalt og analog, og ved direct er der ingen forskel.. men ja.. den er jo også ved at være et par år gammel, og man kan jo få både 9.2 og 11.2 idag.. så er vel på tide at opgradere.. :D
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |