recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Squeezebox Touch spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Squeezebox Touch spørgsmål

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Squeezebox Touch spørgsmål
    Sendt: 15-April-2010 kl. 18:15
Hey forum.....

Fik sådan en sag ind af døren idag, og må sige den er ret så lækker :-) Bare alene indpakningen i kassen, fik mig til at smile :-)

Fik koblet den til anlægget, oprettet forbindelse til mit trådløse netværk, lavet bruger og opdateret software uden problemer. Det hele kørte bare lækkert :-) Og endelig fik min iPod touch tildelt opgaven som remote, den eneste grund til jeg købte sådan en, og det virker også bare upåklageligt.

Men jeg har lige to spørgsmål sådan efter et par timers leg :

Jeg har ind til nu brugt iTunes til al min musik, og rippet i Apple LossLess eller ALACK om man vil.  Mange af mine albums, har jeg kunne finde "album cover" til, ved at højreklikke i iTunes og vælge "Hent album billede", og det har virker fint i iTunes. Jeg har så lagt mærke til, at lige præcis de albums hvor jeg har gjort det ved, viser Toucèn nu ikke billede ved. Og de albums hvor jeg manuelt, har tilknyttet et billede til, fordi iTunes ikke selv har kunne finde det, virker fint. Er der ingen vej uden om, end at jeg må hen nu, manuelt og tilføje billeder til alle mine albums i iTunes ?
Det næste er, at jeg ikke kan spole i numrene, når formatet hedder Apple LossLess, men ved mp3, er der ingen problemer. Vil det mon blive muligt i en senere software opdatering ?

Men alt i alt, efter et par timers leg idag, er jeg godt nok en glad mand :-) Lyden var meget skarp og "digital" og temmelig udetaljeret i starten, men efter 5 timers non stop afspildning, er der begyndt at ske noget................ noget godt :-) Den kommer helt sikkert til at spille bedre med tiden. Jeg har ingen ekstern DAC, så det er bare med den analoge udgang, på et "lakrids signalkabel", jeg skal have fat i et ordentlig signal kabel, så tror jeg helt sikkert det bliver så godt, at overvejelser omkring en ekstern DAC, ikke bliver til noget,

Andre der har fået den ?

Redigeret af SilverLine - 15-April-2010 kl. 18:19
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
HenrikMadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:27
Desværre har jeg ikke fået min endnu, da Post Danmark har smidt den væk. Men dit problem med Apple Lossles er løst i Server 7.5.1, så du skal hente nyt software.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:46
Hmm da jeg startede SB Touch første gang, opdaterede den.  Og kan se at den har software 7.5.0 som den siger er den nyeste ? Hvordan får jeg så lige 7.5.1 ind på den ?

Men dvs. at med 7.5.1 kan jeg både spole og se album billeder ?

Synd med din pakke, du skal glæde dig :-)

Redigeret af SilverLine - 15-April-2010 kl. 19:12
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:06
Rigtigt godt at høre at den er lækker og spiller godt Smile

Del endelig ud af dine kommende erfaringer. Både gode og dårlige. Vi er helt sikkert mange der vil følge med.

Redigeret af Muele - 15-April-2010 kl. 19:06
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:38
  Hey SilverLine . Glæder os til at høre mere om din nye investeringSmile. Du nævner at du har købt en iTouch . Har du så sat din SB Touch ved dit anlæg og bruger du så iTouch som remote eller ?

Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
HenrikMadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:47
Jeg ved ikke med album billeder, men spole i ALAC skulle være noget i 7.5.1. Det ser ud til at den ikke er klar endnu. Men du kan hente en beta her http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.5
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:48
Han har uden tvivl installeret iPeng på iTouchen

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:54
Touch'en kan ikke opdateres ved download. Den henter sin opdateringen som om det er en firmware opdatering, da det er en speciel udgave af SBS der skal bruges og ikke en af de normale tilgængelige. Så vidt jeg husker hedder den 7.5 embedded. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:57
Og så er jeg iøvrigt ikke sikker på at den udgave af SBS har support for ITunes. Jeg har aldrig set det nævnt nogen steder.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 20:00
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 20:00
Så hvad er det vi konkludere ? At jeg skal lade det kører som nu ? Er ikke helt med...
Af mangel på bedre bruger jeg pt. et SD kort som lagerenhed, jeg skal dog have fat i en USB harddisk. Var spændt på hvor godt og hurtigt det ville kører, når touchen selv skulle agere SB server, men det kører ret så hurtigt må man sige. Nu er det også kun et 512mb kort jeg bruger, så det er jo ikke den store database den skal råde over pt. Så ved selvfølgelig ikke om hastigheden ændre sig, når der f.eks. kommer en 500gb usb HD på ?

Ja jeg bruge iPod Touch som remote vha. iPeng. Der følger dog en almindelig IR fjernbetjening med, men den kommer aldrig rigtig til sin ret, når man først har prøvet iPeng.

Redigeret af SilverLine - 15-April-2010 kl. 20:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 20:07
At kunne hente covers ud af ITunes er selv i den normale SBS et forsøg som der ingen garanti er for at det virker. Og hele ITunes supporten er lagt ud i et plugin. Og det plugin er åbenbart ikke med i Touch'ens SBS. Dermed er understøttelsen af ITunes ikke med i Touch'en. Så  Touchen kan godt afspille filer fra ITunes, men den understøtter ikke selve bibliotekets struktur såsom covers og afspilningslister.
At du ikke kan spole i dine filer er åbenbart en "simpel" fejl som bliver rettet i den næste upgrade.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu