recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den evige jagt efter receiver ;-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen evige jagt efter receiver ;-)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ivan.rene Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Den evige jagt efter receiver ;-)
    Sendt: 18-Februar-2011 kl. 21:07
Hej alle

Jeg har i meget lang tid fulgt med i alle de kloge ord her på dette forum ;-)

Jeg har skiftet min H/K AVR-9000 ud med en Pioneer VSX-920, og må nok indrømme jeg blev lidt skuffet over lyden, er godt klar over at de to nok ikke var i samme klasse, men skiftede pga. HD lyd og HDMI, men nu overvejer jeg skal prøve en Marantz SR6005.

Har i nogle input, eller egne erfaringer ????

P.S. Har Dali Ikon 6 MK2 som front med Ikon MK2 center, surround og B&W Sub

Mvh Ivan


Redigeret af ivan.rene - 19-Februar-2011 kl. 06:27
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 21:31
Hmm kan ikke rigtigt sige noget om marantz.. Men prøv en NAD T765 HD2 eller vent til marts og prøv en Anthem MRX-300.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
ivan.rene Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 14:16
Tak for input, den Anthem MRX-300 ser spændende ud, kan jo altid gå efter 500 hvis jeg ikke kan vente ;-)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 14:29
Har Sr6004 og det er en fin receiver sagt på godt jysk.

Anthem er et spænnende mærke pga. dets rumkorrektion, men prisen er så også en helt anden.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af ivan.rene ivan.rene skrev:

Tak for input, den Anthem MRX-300 ser spændende ud, kan jo altid gå efter 500 hvis jeg ikke kan vente ;-)
 
Det er er i hvert fald også en mulighed Wink
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Hmm kan ikke rigtigt sige noget om marantz.. Men prøv en NAD T765 HD2 eller vent til marts og prøv en Anthem MRX-300.

Har du egentligt testet andet end NAD recievere?Smile 

Til opretter: Har god erfaring med Marantz og Harman Kardon og NAD. Sidst nævnte har dog ikke være så meget i den "digitale" tidsalder.

Jokeren er Anthem som har ARC, som virker utroligt spændende.

Har selv en onkyo, men egentlig ikke noget jeg ville anbefale - i hvert fald ikke til musik brug også. Til film er den dog fantastisk.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Hmm kan ikke rigtigt sige noget om marantz.. Men prøv en NAD T765 HD2 eller vent til marts og prøv en Anthem MRX-300.

Har du egentligt testet andet end NAD recievere?Smile 

Til opretter: Har god erfaring med Marantz og Harman Kardon og NAD. Sidst nævnte har dog ikke være så meget i den "digitale" tidsalder.

Jokeren er Anthem som har ARC, som virker utroligt spændende.

Har selv en onkyo, men egentlig ikke noget jeg ville anbefale - i hvert fald ikke til musik brug også. Til film er den dog fantastisk.
 
Ja det har jeg.. Jeg syntes bare NAD er kram.. Masser af power, rumkorrektion og HDMI 1.4.. Hvad mere kan man ønske sig af en receiver? Jeg ved ikke hvad "har ikke været så meget i den digitale tidsalder betyder.." .. Men det er vel det samme som at sige Denon/Marantz har været i den al for meget? Wacko
 
Meget muligt du/i finder det morsomt at jeg anbefaler NAD.. Men jeg finder det lige så komisk i altid får sneget en Onkyo ind..
 
Rettelse: T765 HD2 har ikke rumkorrektion!


Redigeret af Therien - 20-Februar-2011 kl. 16:52
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Hmm kan ikke rigtigt sige noget om marantz.. Men prøv en NAD T765 HD2 eller vent til marts og prøv en Anthem MRX-300.

Har du egentligt testet andet end NAD recievere?Smile 

Til opretter: Har god erfaring med Marantz og Harman Kardon og NAD. Sidst nævnte har dog ikke være så meget i den "digitale" tidsalder.

Jokeren er Anthem som har ARC, som virker utroligt spændende.

Har selv en onkyo, men egentlig ikke noget jeg ville anbefale - i hvert fald ikke til musik brug også. Til film er den dog fantastisk.
 
Ja det har jeg.. Jeg syntes bare NAD er kram.. Masser af power, rumkorrektion og HDMI 1.4.. Hvad mere kan man ønske sig af en receiver? Jeg ved ikke hvad "har ikke været så meget i den digitale tidsalder betyder.." .. Men det er vel det samme som at sige Denon/Marantz har været i den al for meget? Wacko
 
Meget muligt du/i finder det morsomt at jeg anbefaler NAD.. Men jeg finder det lige så komisk i altid får sneget en Onkyo ind..

Hey hey, det var skam ikke fordi jeg finder det morsomt. Det er blot vigtigt for mig at vide om de anbefalinger du laver reelt set er lavet på baggrund af at du finder din NAD bedre end andet, fordi du rent faktisk har testet dette.

Med den digitale tidsalder menes der at min NAD erfaring begrænser sig til NAD T744 som jeg havde, som jeg egentligt var ret tilfreds med. 

Hvad er der komisk med at jeg beskriver en kommentar omkring onkyo, endda en tildels negativ én og så omkring mit eget produkt?Confused
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Hmm kan ikke rigtigt sige noget om marantz.. Men prøv en NAD T765 HD2 eller vent til marts og prøv en Anthem MRX-300.

Har du egentligt testet andet end NAD recievere?Smile 

Til opretter: Har god erfaring med Marantz og Harman Kardon og NAD. Sidst nævnte har dog ikke være så meget i den "digitale" tidsalder.

Jokeren er Anthem som har ARC, som virker utroligt spændende.

Har selv en onkyo, men egentlig ikke noget jeg ville anbefale - i hvert fald ikke til musik brug også. Til film er den dog fantastisk.
 
Ja det har jeg.. Jeg syntes bare NAD er kram.. Masser af power, rumkorrektion og HDMI 1.4.. Hvad mere kan man ønske sig af en receiver? Jeg ved ikke hvad "har ikke været så meget i den digitale tidsalder betyder.." .. Men det er vel det samme som at sige Denon/Marantz har været i den al for meget? Wacko
 
Meget muligt du/i finder det morsomt at jeg anbefaler NAD.. Men jeg finder det lige så komisk i altid får sneget en Onkyo ind..

Hey hey, det var skam ikke fordi jeg finder det morsomt. Det er blot vigtigt for mig at vide om de anbefalinger du laver reelt set er lavet på baggrund af at du finder din NAD bedre end andet, fordi du rent faktisk har testet dette.

Med den digitale tidsalder menes der at min NAD erfaring begrænser sig til NAD T744 som jeg havde, som jeg egentligt var ret tilfreds med. 

Hvad er der komisk med at jeg beskriver en kommentar omkring onkyo, endda en tildels negativ én og så omkring mit eget produkt?Confused

Det er vel også kun fair nok.. Men hvor mange forskellige receivere skal jeg så ha hørt på Dali højtalere før min anbefaling er dette forum værdig? Jeg er oppe på 3 stk. Ved ikke om det så er brugbart..

Allright, jeg var ikke med på din formulering.. Jeg forstod det sådan at du siger NAD's erfaring med det digitale var begrænset..

Det er komisk fordi der altid er en Onkyo.. Anbefalet eller kun delvist anbefalet.. Wink Ja og det faktum jeg tit bliver rullet i høet for at være glad for mit HFK grej.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Det er vel også kun fair nok.. Men hvor mange forskellige receivere skal jeg så ha hørt på Dali højtalere før min anbefaling er dette forum værdig? Jeg er oppe på 3 stk. Ved ikke om det så er brugbart..

Allright, jeg var ikke med på din formulering.. Jeg forstod det sådan at du siger NAD's erfaring med det digitale var begrænset..

Det er komisk fordi der altid er en Onkyo.. Anbefalet eller kun delvist anbefalet.. Wink Ja og det faktum jeg tit bliver rullet i høet for at være glad for mit HFK grej.

Det er skam ikke for at kritisere. Jeg har blot ikke set dig anbefale andet. Derfor bliver jeg jo nysgerrig efter om der er noget erfaring bag det. For ellers er man jo dygtig til at anbefale det man har, hvis man selv er glad for det - uden man ved om man kan finde nogle bedre til prisen. :-)

Eftersom jeg har en Onkyo synes jeg det er nødvendigt at kommentere på dette, da der bliver talt om surround recievere..
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Det er vel også kun fair nok.. Men hvor mange forskellige receivere skal jeg så ha hørt på Dali højtalere før min anbefaling er dette forum værdig? Jeg er oppe på 3 stk. Ved ikke om det så er brugbart..

Allright, jeg var ikke med på din formulering.. Jeg forstod det sådan at du siger NAD's erfaring med det digitale var begrænset..

Det er komisk fordi der altid er en Onkyo.. Anbefalet eller kun delvist anbefalet.. Wink Ja og det faktum jeg tit bliver rullet i høet for at være glad for mit HFK grej.

Det er skam ikke for at kritisere. Jeg har blot ikke set dig anbefale andet. Derfor bliver jeg jo nysgerrig efter om der er noget erfaring bag det. For ellers er man jo dygtig til at anbefale det man har, hvis man selv er glad for det - uden man ved om man kan finde nogle bedre til prisen. :-)

Eftersom jeg har en Onkyo synes jeg det er nødvendigt at kommentere på dette, da der bliver talt om surround recievere..
 
Jeg beklager da også hvis jeg virker meget offensiv.. Når folk ser mit grej formoder de at jeg ikke kommer ret meget ud.. Det er jeg sådan set ret træt af.. Jeg har stået i den situation at skulle købe ny receiver, og jeg står faktisk i den lige nu.. NAD gør det bare for mig, og jeg ved NAD komplimentere Dali skide godt.. Jeg kunne da sagtens bare anbefale noget af det jeg har hørt, men det er ikke det jeg syntes der er det bedste.. Jeg har selv det jeg mener der er det bedste, ergo det bliver tit til en NAD anbefaling fra mig.. At det så virker utroværdigt forstår jeg ikke helt.. Folk der anbefaler alt muligt virker da mere usikkert.. Eller er det bare mig? 
 
Vi kan begge blive enige om at der er et hav af mærker derude, og forskellene ligger tit i detaljen.. Du og jeg har ikke en chance i helved for at gætte hvad trådstarter kan lide.. Det bedste vi kan gøre er vel at tale om det vi bedst kan lide.
 
Med andre ord.. Selvfølgelig skal du nævne en Onkyo, du er jo glad for din.. Alt andet havde da været totalt madness.. LOL 
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Det er vel også kun fair nok.. Men hvor mange forskellige receivere skal jeg så ha hørt på Dali højtalere før min anbefaling er dette forum værdig? Jeg er oppe på 3 stk. Ved ikke om det så er brugbart..

Allright, jeg var ikke med på din formulering.. Jeg forstod det sådan at du siger NAD's erfaring med det digitale var begrænset..

Det er komisk fordi der altid er en Onkyo.. Anbefalet eller kun delvist anbefalet.. Wink Ja og det faktum jeg tit bliver rullet i høet for at være glad for mit HFK grej.

Det er skam ikke for at kritisere. Jeg har blot ikke set dig anbefale andet. Derfor bliver jeg jo nysgerrig efter om der er noget erfaring bag det. For ellers er man jo dygtig til at anbefale det man har, hvis man selv er glad for det - uden man ved om man kan finde nogle bedre til prisen. :-)

Eftersom jeg har en Onkyo synes jeg det er nødvendigt at kommentere på dette, da der bliver talt om surround recievere..
 
Jeg beklager da også hvis jeg virker meget offensiv.. Når folk ser mit grej formoder de at jeg ikke kommer ret meget ud.. Det er jeg sådan set ret træt af.. Jeg har stået i den situation at skulle købe ny receiver, og jeg står faktisk i den lige nu.. NAD gør det bare for mig, og jeg ved NAD komplimentere Dali skide godt.. Jeg kunne da sagtens bare anbefale noget af det jeg har hørt, men det er ikke det jeg syntes der er det bedste.. Jeg har selv det jeg mener der er det bedste, ergo det bliver tit til en NAD anbefaling fra mig.. At det så virker utroværdigt forstår jeg ikke helt.. Folk der anbefaler alt muligt virker da mere usikkert.. Eller er det bare mig? 
 
Vi kan begge blive enige om at der er et hav af mærker derude, og forskellene ligger tit i detaljen.. Du og jeg har ikke en chance i helved for at gætte hvad trådstarter kan lide.. Det bedste vi kan gøre er vel at tale om det vi bedst kan lide.
 
Med andre ord.. Selvfølgelig skal du nævne en Onkyo, du er jo glad for din.. Alt andet havde da været totalt madness.. LOL 

Hvad har du sammenlignet med hvis jeg må spørge? Jeg har jo ikke noget imod NAD, hvor har jeg nævnt det? Jeg var som sagt glad for min NAD T744.

Jeg synes ikke rigtigt at du læser, og jeg synes i den grad du lægger ord i min mund. Jeg kritiserer dig jo ikke, jeg stiller mig bare kritisk overfor dine anbefalinger. Er det at kritisere? 

Jeg nævner Onkyo, endda NEGATIVT. Jeg nævner den jo netop fordi jeg IKKE er så glad for den, som andre er. 
Som sagt, du læser ikke rigtigt hvad jeg skriver.,..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu