recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ideel plads til Win XP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIdeel plads til Win XP?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Emne: Ideel plads til Win XP?
    Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:19
Hej,

Jeg har i et stykke tid haft en virtuel installation af Win XP, men det kniber lidt med plads (10 GB). Jeg vil derfor høre hvor meget plads jeg skal lave for både at have plads til programmer og også de mange opdateringer som jeg ikke har kunne installere pga. plads mangel.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:38
 
 Jeg ville da ikke bruge og har aldrig brugt mindre end 20Gb på en OS partition til XP.
 
 
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:46
Jeg overvejer at lave f.eks. 60 GB og så bruge dynamiske partition, så den kan "udvide" sig indtil den når 60 GB, men vil det være nok? Jeg gider ikke klone harddisken engang til.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:48
VMware Fusion foreslår 40 GB harddisk og 512 MB ram til Windows XP.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Jeg overvejer at lave f.eks. 60 GB og så bruge dynamiske partition, så den kan "udvide" sig indtil den når 60 GB, men vil det være nok? Jeg gider ikke klone harddisken engang til.
Kan du ikke udvide, når Windows XP er lukket. Det kan jeg.
Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:53
 
 40 Gb er hvad jeg i øjeblikket har brugt til Win7 med de programmer der er installeret. Har ikke haft nogen problemer med 20 Gb på en Win XP installation.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kurt54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:58
Jeg ville nok heller ikke vælge mindre end 20G - Jeg faldt lige over
XP - 512M ram - 2 G SSD disk... det vil være en udfordring at holde den kørende og opdateret.. plads til sidefil - dvalefil - temprære filer for print..mm..  Den skal nok støøtes af et SD kort- eller SDHC kort.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Jeg overvejer at lave f.eks. 60 GB og så bruge dynamiske partition, så den kan "udvide" sig indtil den når 60 GB, men vil det være nok? Jeg gider ikke klone harddisken engang til.
Kan du ikke udvide, når Windows XP er lukket. Det kan jeg.

Jeg bruger VirtualBox og har ikke umiddelbart fundet den funktion.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:59
 
 Husk i øvrig, uanset hvilke OS der bruges ind i mellem at rense for gamle gendannelsespunkter m.v. da det kan fylde temmelig meget. Ligeledes en regelmessig plan for Defragmentering.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

VMware Fusion foreslår 40 GB harddisk og 512 MB ram til Windows XP.


hmm ja, så må 60 vel være godt nok. Jeg bruger dog 1 GB ram (Har 4 ialt på host computeren og kører ikke rigtig nogen tunge programmer når jeg bruger XP virtuelt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:01
Det kommer jo helt og aldeles an på hvilke og hvor mange applikationer du skal anvende - for at sætte tingene i relief så kræver en VHD med win7 home 16GB og en win7pro 20GB - halvdelen bliver derefter frigjort af de install-filer den så selv sletter. WinXP fylder sjældent over 5GB uden temp-fil, men det kræver du laver et lille eksperiment og finder ud af hvor meget dine applikationer fylder hver i sær og så huske at lave et overhead. JEg ville dog ikke have de store problemer med en 8GB  disk såfremt der ikke skal installeres kæmpe applikationer. men 10-12GB er nok ikke helt ved siden af hvis du skal have applikationer installeret - husk at bruge dit "shared drev" til at gemme alle data på, så der er adgang til den fra HOST-miljøet. Det optræder jo i gæsten som et alm netværksdrev, så optager de data da i det mindste ikke plads i din VM. en af de mere interessante ting er selvfølgelig den hersens windows TEMP-fil som alle XP'ere laver. det er en god ide at have præallokeret diskpladsen såfremt du skal have en 1-2GB tempfil liggende. Det med at lave en dynamisk udvidelse af den kan godt sløve performance afhængig af ram allokeret til xp og dermed størrelsen af temp-filen.

Ps. glemte helt at skrive at du under ingen omstændigheder skal bruge restorepoints i XP - så vil du se plads forsvinde temmelig hurtigt - lav derimod et snapshot i vmware en gang i mellem.


Redigeret af claus_jac - 21-Februar-2011 kl. 19:03
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Husk i øvrig, uanset hvilke OS der bruges ind i mellem at rense for gamle gendannelsespunkter m.v. da det kan fylde temmelig meget. Ligeledes en regelmessig plan for Defragmentering.


Ja, det er jeg også godt til. Men jeg har også Office 2007 pro, Adobe CS4 og andet godt installeret på den, så det fylder jo.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu