recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HomePlug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomePlug

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: HomePlug
    Sendt: 22-Februar-2011 kl. 10:26
hej,
hvad er jeres erfaringer med dette?? Hvis jeg streamer dvd-film trådløst fra min NAS (står på et kontor i huset) til PC (står i stuen) hakker den i afspilningen og jeg har fået anbefalet at købe en HomePlug.

Vil det så betyde at jeg skal trække et netværkskabel fra receiveren på pluggen i stuen over til min PC eller hvordan foregår det? Hvad er det der bestemmer hastigheden på det der bliver overført i en homeplug?

På sigt vil jeg gerne have et mediecenter til streaming så jeg ikke skal bruge min PC nødvendigvis....(jeg fører i dag HDMI fra PC til TV). Men jeg synes det er virkelig meget at vælge imellem (WDtv / Popcon Hour etc) iflg de tråde jeg har kigget lidt igennem herinde, men det er svært at se hvad der lige er rigtigt for mig.
Mit behov er at streame film og min musik og ikke så meget fancy....hvad kan i anbefale her til rimelige penge.

Hører gerne jeres kommentarer - på forhånd tak. Clap

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:30

Du køber er Home Plug sæt. sætter den ene i stikkontaken ved in Router og forbinder de 2 enheder med et Rj45 kabel, så sætter du den anden enhed i stikkontakten ved din PC og forbinder de 2 ligeledes med et kabel, så har du forbindelse med din Router via elnettet. Det vil dog KUN kunne virke hvis begge stikkontakter er på samme fase.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:35
Mange tak for svar - kan man selv tjekke om de er på samme fase selvom man ikke har en elektrikeruddannelse?
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:47

Hvor mange sikringer har du til lysgrupper (loftlys og stikkontakter) i dit elskab.? Er der mere end en, så tilslut en lampe i de udtag du vil bruge, og slukker for gruppen, slukker begge lamper, så er de på samme fase, er det så kun den ene der slukker, ja så er de på seperate faser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:50
det må jeg lige prøve - takker
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 12:07
Der er stor forskel på hvor gode de forskellige homeplug sæt er. http://www.smallnetbuilder.com/ har lavet reviews af de fleste, så giv dem et kig hvis du har lyst. Faktisk er der en test af Netgears løsning på forsiden af hjemmesiden lige nu..
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 14:33
Hvad gør jeg hvis nu jeg gerne vil parre denne homeplug med WD TV live boksen som ikke har netværksstik-indgang? Min NAS har ikke USB udgang så jeg kan ikke engang flytte den ind i stuen og tilkoble direkte (det vil jeg også helst undgå grundet WAF) Wink
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:28
jo WDV live har netværksadgang direkte - det er kun den første generation der ikke havde. WD har faktisk lavet et powerline setup netop til denne boks! - det hedder WD livewire.

PS. jeg har selv et sæt livewire. - find et rent stik til den og brug ikke stikdåse med andre enheder i. Det er i hvert fald min erfaring - jeg ved ikke om det er specifikt for livewire - men jeg har set nogle indlæg rundtomkring og det ser faktisk ikke ud til at powerline løsningen er så forfærdelig god til at overføre STORE filer - om det er noget bufferværk eller setup ved jeg ikke, men små filer klarer de fint - så snart vi kommer over 500mb så ryger performance ned på omkring 10mbit/s. Det er åbenbart et kendt problem på WD løsningen. Det er i hvert fald værd at tage med i betragtningerne.

Redigeret af claus_jac - 22-Februar-2011 kl. 18:32
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:49
Tak for Jeres svar!
Har dog fundet ud af at strømmen kører på 2 forskellige faser! Cry
Hvad gør jeg så? Hvis jeg skal flytte routeren over på den samme fasegruppe  skal jeg til at føre kabel gennem huset og så ryger idéen med det nemme set-up jo i svinget.

Ande gode forslag til løsning modtages med kyshånd - vil så gerne have det her op og køre....

@claus_jac....det lyder ellers fedt med netværksadgang og jeg tror wd tv live ville være en god løsning hvis jeg bare ikke havde ovenstående problem....

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du køber er Home Plug sæt. sætter den ene i stikkontaken ved in Router og forbinder de 2 enheder med et Rj45 kabel, så sætter du den anden enhed i stikkontakten ved din PC og forbinder de 2 ligeledes med et kabel, så har du forbindelse med din Router via elnettet. Det vil dog KUN kunne virke hvis begge stikkontakter er på samme fase.
ARRGH! Nej det er ikke korrekt. Homeplug systemer idag er ikke fase afængig som de var i gamle dage!!!
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 13:07
Det lyder spændende Kim - tak for input Smile
Så vil jeg helt klart teste det  - har en kammerat der skal bestille en til ham selv snarest....
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 13:27
Bare lige til info. Så købte jeg et D-link sæt i går som skulle bruges til min streamer i køkkenet. det fungerede slet ikke optimalt. Den kunne ikke streame en helt sang uden af buffe. Kunne så læse mig til at det helst ikke må side i forlænger ledning men skal side direkte.

Og helt ærligt hvor mange af jer har 2 stik dåser ved siden af hinanden?
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu