Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cypher969
Ny bruger
Oprettet: 22-Februar-2011
Sted: Grenå
Status: Offline
Point: 7
|
Emne: Brænde .TS filer direkte til DVD Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:23 |
Hej jeg er ny her og håber jeg har valgt det rigtige sted at placere dette indlæg.
Jeg har ledt efter et svar i meget lang tid (3 måneder) og testet adskillige programmer uden held, hvis mit spørgsmål alerede er besvaret i en anden tråd undskylder jeg men jeg har virkligt ledt :)
OK lang historie kort, min far og jeg købte begge en dreambox DM800 HD PVR og det har virkligt fungeret. For at gøre det klart hvad problmet er er her en smule historie, jeg gør det kort.
Min far optager film fra canal digital som han brænder til DVD til ham selv, det har fungeret perfekt på XP men nu har han win7.Proceduren var at optage (i .TS format) og demuxe/klippe med projectx og så lave en DVD med feks. DVDFlick alt fungerede perfekt i xp , men i win7 er der problemer med sync med underterkster lyd osv.
Jeg har investret i DVDRedoo som klipper perfekt i win7 (alt er i sync) men jeg kan ikke finde et DVDAuthoring program der vil tage en .TS fil direkte, så jeg må demuxe, jeg har kun kunnet finde frem til projectX der kan det, men det virker som bekendt ikke i win7.
Er der en der kender et program der kan tage en .TS fil og lave en DVD direkte ? eller måske et program der kan demuxe uden at lave problemer med sync med tekster osv ?
Den .TS fil dreambox optager indeholder en mpeg2 video der er DVD kompatibel, en AC3 stream der er DVD kompatibel, og en .sub fil der er DVD kompatibel , som sagt før det har virket på XP.
DVDRedoo kan lave en DVD direkte fra den oprindelige TS fil ja, men den insistrerer på at omkode video der alerede er DVD kompatibel hvilket jeg gerne vil undgå.
Jeg håber der er en der kan hjælpe.
Michael
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:32 |
Hvad med at blive *.ts formatet og bare gemme det på DVD som data?
Et program som dvbviewer kan med TV-kort optage i *.TS format, komplet med flere lydspor og undertekster...
Jeg synes det efterhånden er blevet irrelevant at gemme optagelser i DVD format.
Mange udsendelser er også encoded i mpeg4 i dag.
Altså det er meget enklere at blot at afspille en datafil. Det kunne f.eks. også gemmes på SD-kort eller en USB-disk.
*.TS filer kan f.eks. afspilles med dvbviewer, VLC og sikkert flere...
Ved at holde sig til enkelt *.ts fil, er der styr på lydspor og tekster uden videre...
Redigeret af avh - 22-Februar-2011 kl. 20:32
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
cypher969
Ny bruger
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:42 |
Skulle nok lige have sagt at disse film skal afspilles på en dvd afspiller og ikke på en PC, min far vil gerne sidde i hans lænestol og smide en skive i DVD afspilleren som altid :)
Men jo jeg ved godt at mange nye DVD afspillere afspiller avi osv direkte hvis brændt som data, men det undre mig stadigt at man ikke kan demuxe en .ts til m2v,ac3 og .sub uden at det er ude af sync ?!?
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:30 |
cypher969 skrev:
jeg har kun kunnet finde frem til projectX der kan det, men det virker som bekendt ikke i win7.
|
Jeg forstår ikke lige hvad du mener med "som bekendt". Det virker da fint i Windows 7. ProjectX retter jo netop op på eventuelle synkroniseringsfejl.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:40 |
DVD afspilleren er ved at blive forældet..
Hvis du ikke vil bruge en PC som ville simpelt og lige til, så hvad med at prøve at finde en mediaafspiller i stedet, som kan anvendes til *.ts formatet...
Fremgangsmåden med at ville genere en DVD, synes ikke er egnet metode længere..
(plus den er for omstændeligt)
Hvad har du tænkt dig at gøre ved en Mpeg4/h.264 encoded udsendelse??
Mpeg2 udgår efterhånden og det er det dvd-en er baseret på...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
cypher969
Ny bruger
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:50 |
Record til .TS video og audio + sub brænde til DVD MÅ DA VÆRE SIMPEL OG LIGE TIL ??????
Undskyld for caps men det må da være muligt at gørre i win7 hvad jeg kunne i win XP ?!?!?!?!?
OK jeg henligger denne som xfiles kan ikke løses, sorry jeg spurgte vender tilbage til XP .
Case closed ?????????????????????????
tak for hjælp BTW
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 08:28 |
Jeg bruger win 7 x64, demuxer ts filen med projectx og brænder den med DVDLab pro. Det virker fint- ingen problemer med sync hverken lyd eller billede. Skal dog sige at jeg optager med DVBViewer og ikke Dreambox, men kan ikke se det skulle gøre nogen forskel. Og så er der i øvrigt ingen grund til at blive "mopset" fordi du ikke lige får et brugbart svar i løbet af 3 timer 
|
/Peter
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 08:37 |
pfugl skrev:
Og så er der i øvrigt ingen grund til at blive "mopset" fordi du ikke lige får et brugbart svar i løbet af 3 timer  |
Det fik han faktisk også. Jeg skrev jo, at der ingen problemer var med Windows 7, så hans problem må ligge et andet sted.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 17:21 |
fltk skrev:
pfugl skrev:
Og så er der i øvrigt ingen grund til at blive "mopset" fordi du ikke lige får et brugbart svar i løbet af 3 timer  |
Det fik han faktisk også. Jeg skrev jo, at der ingen problemer var med Windows 7, så hans problem må ligge et andet sted.
Flemming |
Nåh Ja.....
|
/Peter
|
 |
cypher969
Ny bruger
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 18:40 |
Beklager min sidste komentar var enden på en meget lang dag, jeg er naturligvis glad for alt input !
For at lige gøre det helt klart spørger jeg på vejne af min far der ikke er nørd på nogen måde.
Han har kørt xp i lang tid, klippet og demuxet med projectx ingen problem. Nu er han skiftet til windows 7 og kan hvis han er heldig få lavet en film der er i sync hvis han prøver 3-4 gange.Underligt nok virker det hvis han prøver nok gange.
Han vil gerne have det ud på DVD skiver da det er sådan han har gjort altid, han er ikke af denne generation der bruger mediacenter medieafspillere osv. han kender hans DVD.
Spørgsmålet gik egentligt bare ud på om der var en der kente et program der kan lave en DVD, med eller uden menu, der kan tage en .ts fil (og ikke m2v+ac3+sub) og klippe lidt af starten og slutningen og så lave en DVD uden at omkode den video der alerede er DVD kompatibel ?.
Problemet er undertekster der ligger som en tekst fil i sub streamen, de er ikke nemme at få i sync, men det kan dvdredoo (og projectx på xp) den ts fil videoredo laver efter at have klippet den virker perfekt med alle mediaafspillere, så det ville være nemt hvis den klippede ts fil kunne impoteres til et program der kan lave en dvd ud af den (det kan dvdredoo men den omkoder aligevel videoen og foringer kvaliteten).
Det korte og det lange er at jo jeg skal nok få det til at virke på alt andet en en DVD afspiller men nu var det altså det der var opgaven hvilket måske var lidt grunden til min sidste komentar, med andre ord jeg ved godt hvordan jeg (35 år yngre end min far) kan afspille filer på alle mulige måder, men han vil gerne have en DVD skive han kan bruge ligesom alle de film han har købt.
Lige et direkte svar til Flemming, takker for dit input men eneste parameter ændret for os er skift fra xp til win7 så for os er det der problemet ligger men jeg kan naturligvis tage fejl 
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 19:24 |
Jeg har googlet på DVDredoo, men kan ikke finde noget som helst om programmet. Har du et link??
Flemming
|
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 21:05 |
Er det VideoReDo TVSuite du bruger ? Det burde være det bedste bud. Jeg bruger det dog ikke til at generere DVD'er så jeg har ingen erfaring her, men kan se at den har muligheden.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |