|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
RasmusR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 25-Februar-2011 kl. 08:20 |
|
Hej!
Jeg har kigget herinde et stykke tid nu, og undrer mig over at ingen taler om de billige og fleksible OneForAll fjernbetjeninger.
Jeg har fx. selv brugt en URC-7781 http://www.fovitech.dk/website/~/media//Tradelink/Varebilleder/URC7781/URC7781.ashx
i årevis, og den virker rigtig godt.
Som udgangspunkt er brugbar, men når man har været inde på entusiastsitet
og efterfølgende har lavet et kabel (til at sætte den til computeren), så er den altså en super remote.
Den kan alt det man selv putter i den, understøtter makroer, korte/lange/dobbelte tastetryk, har virkelig kraftig ir-beam usw usw.
Nu kunne dette godt virke som et reklamefremstød, men jeg har altså ingen relationer til nogen som sælger disse remotes.
Jeg har bare været så glad for min OFA, og jeg synes måske folk herinde har brug for et godt alternativ til Harmony - samt uafhængighed fra Logitech. folkene på http://hifi-remote.com/forums/ er entusiaster, som bruger deres fritid på at hjælpe netop dig med at få tingene til at virke, og det lykkes dem stort set altid.
Mvh
Rasmus
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Er også lidt træt af Logitech, men skal bruge en med display stort, af hensyn til ungerne og konen, har en del ting der er afhængig af programeringen. Det skal bare virke og være brugervenligt.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
RasmusR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Knap A: tænder tv og lydanlæg på rette indgang samt tænder satellitreciever.
Knap B: tænder tv og lydanlæg på rette indgang samt tænder DVD-afspiller.
Knap C: tænder tv og lydanlæg på rette indgang til PS3. (Den må man tænde særskilt, da den mangler ir-modtager)
Knap D: tænder tv og lydanlæg på rette indgang samt tænder DVB-T box.
Knap A, B og D efterlader remoten ved aktuelle device.
Holder man powerknappen nede, slukker den alle enheder.
VolumePunchThrough er aktiveret for lydanlæg ved alle devices.
Min LK-lysdæmper er lagt ind på den blå knap under lydanlægget (den var ledig).
Og så er den baggrundsbelyst.
Mvh
Rasmus
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
|
Hvis du ikke har opdaget det, så findes der IR-convertere til at tænde og styre en PS3 også.
Personligt bruger jeg Lintronic og adskillige Beo4'ere til universalfjernbetjening. Dyr men super lækker løsning. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
|
og de har nogle der ligner One modellen Link
![]() Ser nu meget lækker ud Redigeret af hansie - 25-Februar-2011 kl. 09:06 |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
desuden alt det med lyd, så jeg har 12 aktiviteter. Og så mangler jeg ungernes Wii, så det bliver 14 aktiviteter.
Er glad for Logitechs brugervenlighed, men mangler at gå ind bagved.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Min URC-7781 har 45 knapper, og kan styre 12 enheder.
I princippet kan man lægge en makro på hver knap 12x45=540.
Desuden kan man have en på kort tryk, en på langt tryk og en på dobbelt tryk.
Gang selv op...
I praksis vil du støde på nogen begrænsninger, så du skal nok ikke gøre dig forhåbninger om hundredevis af makroer, men du bestemmer selv præcis hvad du vil have på hvilken knap. Du kan også have "fremmede" funktioner liggende hvor som helst. (ex som min lysdæmper på blå knap under device lydanlæg)
Men et meget brugbart eksempel er, at jeg under device TV har de almindelige tal på de almindelige knapper, men på langt tastetryk har jeg AV-indgangene. Dvs holder jeg 4 nede i to sekunder, skifter TVet til AV-indgang 4.
Mvh
Rasmus
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Meget fint, nu er mine børn mellem 7 og 14.
Men den med farveskærm ser spændende ud.
Skal i øvrigt bruge extender, da noget udstyr står skjult, herunder mit TV lift system, hvilket medfører at TVet også er skjult når det er kørt ned. Det skal jo også lige tændes.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mvh
Rasmus
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |