Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mads A
Super bruger
Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
|
Emne: Boxee Box: Tilslutte til flere tv Sendt: 20-Januar-2011 kl. 22:37 |
Hey hey
Overvejer at købe en Boxee box.. Men kan se den kun har en hdmi udgang..
Jeg ville gerne have adgang til mine film fra NAS både i stuen og i soveværelset. Kan jeg så bare smide en hdmi-splitter på og så trække et hdmi kabel ind i soveværelset??
Eller hvad er den optimale løsning her?
Mvh
Mads
|
 |
Mr. Anderson
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 10:33 |
Hej Mads,
Man kunne godt splitte signalet fra boxee box til to tv'er. Så kan man lavet en anordning med styring af fjerbetjening. Som f.eks. med noget radiobøljer modtager/sender.
Du kan måske få problemer med signal styrken når du splitter.
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
 |
Dovenlas
Bruger
Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Point: 176
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 10:59 |
Hej Mads
Den optimale løsning er vel at købe 2 x boxee box, men selvfølgelig også den dyreste ;)
men som Mr Anderson skriver en HDMI splitter og måske kan remote række fra sv vær til stue ? hvis de ikke ligger alt for langt fra hinanden.
/D
Redigeret af Dovenlas - 21-Januar-2011 kl. 11:07
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 18:15 |
boxee boxen kan vel stadig styres via trådløst netværk? så med en android eller ios baseret tlf så burde du kunne styre boxen selvom den står et andet sted i huset uden problemer. men huske på det med hdmi kabler og længden af dem. Det er altså en temmelig tricky lille ting og kan risikere at blive en halvdyr fornøjelse. ud over hdmi switchen så skal du alt efter afstanden til soveværelset nok kigge på en hdmi extender der lige laver det om fra hdmi til rj45 og tilbage igen. Men det kan sagtens lade sig gøre.
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 19:48 |
Jeg havde tænk mig at styre boxen via min iPhone 4...
Der vil blive ca 10 meter fra, hvor jeg har tænkt mig at placere boxen til mit tv i soveværelset..
Det skal lige nævnes, at begge tv IKKE skal køre samtidigt - hvis det altså betyder noget for signalet...
|
 |
claus_jac
Guld medlem
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 23:09 |
nej men hdmi kabler på 10m begynder at blive et mindre issue hvis du ønsker 1080p visning. hvis du køber et alm hdmi kabel kan du risikere der er for meget tab i kablet til at du kan køre 1080p på tv'et.. det er værd at prøve, men vær forberedt på at du enten skal betale dyrt for et andet kabel eller gå extender vejen med cat6 kabler i stedet. hvis du køber en hdmi switch som kan autodetecte så vil det nok være det bedste - så skal du ikke bruge så meget energi på at skifte enten på boksen eller via en fjernbetjening når du vil gå fra det ene tv til det andet.
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:39 |
Hmmm....
Det lyder lidt som om det godt kan gå hen og blive en halvdyr løsning og så er den tied ikke optimal... Må lige i tænkeboks.. Er der andre gode forslag på, hvad man kan gøre? Altså udover at købe en Boxee til hvert rum...
|
 |
claus_jac
Guld medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 20:40 |
nej . der er 2 muligheder -enten har du en central boks du anvender og sender videosignalet videre til hvor de nu skal hen og hvor det hele splittes fra en videoswitch - det er den vej patriarken går i en stor del af hans løsning - med de begrænsninger/muligheder der er når der skal føres kabler over større afstande. Eller du har en box ved hver skærmenhed. der er fordele og ulemper ved begge. en hdmi extender koster altså ikke alverden. ikke i forhold til hvad man kan finde på at bruge på selve hdmikablet hdmiextender http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_cat5e_extender_532_da/ 10m hdmi kabel! http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/hq_14_high_speed_hdmi_kabel_10_m_726_da.html
som sagt - det er værd at prøve af - men du skal bare have i tankerne at hvis der er problemer med den kun kan vise 720p med rent hdmi kabel - så er det efter al sandsynlighed årsagen.
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 10:43 |
Så fik jeg anskaffet mig en Boxee og går stadig med tanken om, hvad jeg gør for at få signalet ind i soveværelset...
Jeg vil gerne splitte det hdmi-signal, som boxee'en udsender i 2 ind til soveværelset. Men det skal være en switch, som skifter automatisk mellem kilderne.
Synes ikke jeg kan finde sådan en switch - de er alle med RCU... 
Mvh
Mads
|
 |
oo27
Guld medlem
Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 10:14 |
Hvad med bare at flytte boksen fysisk når du vil se i det andet rum? tager vel ca. 30 sek. at hive strømstik og HDMI kabel ud og sætte til i andet rum?
Ellers vil jeg holde på at købe en ekstra box, det andet vil blive noget bøvl og ikke fungere ordentligt mht. betjening.
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
 |