recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ONTV.dk's epg data som fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ONTV.dk's epg data som fil

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ONTV.dk's epg data som fil
    Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 20:34
Jeg har, som lovet tidligere i dag, lavet et lille program, der henter ontv's (eller andres) xmltv data fra deres hjemmeside(altså hvis du har abonnement på den), og gemmer dem som en fil til import i diverse mediecenter software.

Læs ReadMe.txt Smile

PS. programmet kræver sikkert .net 2.0 runtime for at køre, men mon ikke de fleste er med på "vognen" her.

PPS : bruger du MediaPortal, er programmet ikke nødvendigt, idet du kan bruge deres indbyggede xmltv plugin til at hente data direkte.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 17:08
Hej,

Download linket virker ikke mere, men vil da gerne have programmet. Kan du uploade det igen et sted?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 17:15
Ups ! min webserver holdt lige lukket - det virker nu :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 18:08
kan nielsR's tool ikke det samme?

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 18:46
Det kommer an på hvad nielsR's tool kan ? Big smile

Men så vidt jeg husker, er det et program til at hente epg data ind i Windows Mediacenter - korrekt ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 21:07
Jeg har lidt problemer med nielsR's tool i Win7 X64, og skal bare bruge XML filen som import i DVBViewer, så det lille program er meget praktisk, selv om jeg nu også fik det til at virke med wget.

Mange tak for hjælpen.

Redigeret af digitalt.tv - 01-Marts-2011 kl. 21:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 21:55
Er der mulighed for at køre den i baggrunden eller minimeret fra Opgavestyring?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 22:04
Godt spørgsmål - det er en konsol applikation, så det burde ikke være noget større problem at lægge den ind i scheduleren.

Det er dog meget lidt, jeg selv har brugt det, da jeg for tiden henter epg'en fra dr.dk via et andet stykke værktøj Smile

Edit: har lige prøvet at lave en scheduler(opgavestyring) - det virker fint. Den overskriver tvguide.xml med den nye fil, der bliver genereret.

Redigeret af confused - 01-Marts-2011 kl. 23:24
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 04:41
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det er dog meget lidt, jeg selv har brugt det, da jeg for tiden henter epg'en fra dr.dk via et andet stykke værktøj Smile
Har du et link til dr's epg-data?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 08:02

Nej ikke noget direkte link - jeg bruger et fint lille program som lhulvej har lavet - check denne tråd :

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 09:02
Ja det virker fint fra opgavestyring. Det var også mere om det kunne køre uden at man så vinduet på skærmen. Altså om der var mulighed for at skrive -b for at køre det i baggrunden så man ikke ser noget når den henter filen? 

Det er fordi jeg tænkte på at skrive en lille artikel i forhold til EPG import i DVBViewer på digitalt.tv og måske kunne dit lille program være nemmere at forklare og henvise til end wget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Ja det virker fint fra opgavestyring. Det var også mere om det kunne køre uden at man så vinduet på skærmen. Altså om der var mulighed for at skrive -b for at køre det i baggrunden så man ikke ser noget når den henter filen? 

Det er fordi jeg tænkte på at skrive en lille artikel i forhold til EPG import i DVBViewer på digitalt.tv og måske kunne dit lille program være nemmere at forklare og henvise til end wget.

Jep, jeg kan godt se problemet hvis man bruger maskinen som klient samtidig :-)

Jeg har ændret programmet, så hvis du henter det igen, kommer der ikke længere et vindue frem på skærmen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu