|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 01-Marts-2011 kl. 14:57 |
Hej.
Kan man bruge micro simkort i iPhone? Hvis ja, hvordan?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
i en iphone 4 kan man, de ældre er et normalt simkort.
på iPhone 4 sidder kortet i en tray på højre side af telefonen (man skal have en lille spids "nål" man stikker ind i hullet og skuffen popper ud)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() |
Iphone 4 anvender Micro Simkort. Du kontakter din tele udbyder, hvis du skal bruge et, og så sender de dig et eller henviser dig til en shop, hvis de har en sådan. Det gamle kort holder op med at virke efter udskiftningen. Man kan dog stadig tilgå sine kontakter.
Kommer du fra en ældre mobil der bruger alm. simkort, så findes der adaptere hvor du kan placere micro simkortet i og smide adapteren i den gamle mobil, så du kan få kopieret numrene ned på det nye simkort. Afhængig af teleudbyder, så ligger de fleste shops inde med dem eller kan skaffe dem (TDC Butik bl.a. hvis du er kunde der). Det er altid en god ide først at indlæse numrene fra det gamle kort, ind på den gamle mobil, da der kan ligge et par numre der, hvis den gamle mobil er sat til delt hukommelse. Derefter smider du adapteren i og gemmer numrene på micro simkortet. Kommer du fra en ældre iphone, så formoder jeg at itunes har backup af numrene. Redigeret af Guyver - 01-Marts-2011 kl. 15:22 |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Ok altså - det er min til min kone. Hun har idag iPhone 3GS så vidt jeg husker og hun har Lebara taletid. Så ville hun prøve at sætte Lebara simkortet i en iPhone 4, men det kunne hun jo så ikke. Hun kan godt få et microsimkort fra Lebara, men hun kan åbenbart ikke have to simkort med samme nummer. Men hvis man kan få en adapter til mikrosimkortet så hun stadig kan bruge den gamle iPhone, ville det jo være ok.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() |
Med adapteren, som blot er en lille plastik ramme med samme dimensioner som et alm. sim kort, hvor der er plads til micro simkortet, der er det muligt for hende at bruge sin gamle iphone
![]() |
|
![]() |
|
nekolas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() |
Nej der findes ikke en adapter som gør at du kan bruges et normalt simkort i en iphone 4.. et mikrosim er jo dimensionelt mindre, så på den måde er en adapter umuligt. Dog skulle det være muligt at klippe sit gamle simkort til så det bliver på størrelse med et mikrosim og derefter kan bruges
Hvorvidt om der findes et værktøj specifikt til dette ved jeg ikke, men man kan finde flere videoer og lign hvor det er DIY~~ edit: jeg ved ikke om det var dette svar du ledte efter, men på denne måde behøver din kone ikke at have to simkort fra lebara
Redigeret af nekolas - 02-Marts-2011 kl. 09:41 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
![]() |
Jeg har klippet flere til efter denne guide:
http://www.macnotes.de/images/micro-sim-schablone-macnotes.pdf Og så køb en adapter fra micro til normal. det koster ca 40-50.- Men når hun først har brugt ip4 hvor så gå tilbage igen ? Redigeret af hansie - 02-Marts-2011 kl. 10:05 |
|
![]() |
|
![]() |
Hun kan ikke have to simkort fra Lebara med det samme telefonnummer. Hvorfor må jeg indrømme jeg ikke kan forstå. Men i udgangspunktet er det også ligemeget, idét hun har tænkt sig kun at bruge den nye og give den anden til sin søster. Men det der er mere spændende er om den nye er låst - det kan hun jo ikke teste uden at sætte sit Lebara kort i - og dertil er hun tvunget til at få et mikrosimkort fra Lebara, hvilket vi har bestilt.
Men da Guyver siger der findes en sådan adapter til mikrosimkort, der gør at mikrosimkortet kan bruges i telefoner med normal størrelse simkort er det jo også fint nok. På den måde er det jo nemmere at have et mikrokort, da det er sværere at gå fra normalt til mikro, uden at skulle skifte simkort.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Pas på med disse adapter : http://www.mobilsiden.dk/web-tv/advarsel-mod-brug-af-micro-sim,lid.13401/
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Det kan sælgeren da oplyse. Redigeret af FNørd - 02-Marts-2011 kl. 10:46 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men jeg gider ikke spørge - og hun vil jo gerne bruge den under alle omstændigheder, tror jeg - så må jeg jo bare finde ud af at få den låst op.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |