recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til 93-årig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV til 93-årig

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: TV til 93-årig
    Sendt: 02-Marts-2011 kl. 13:35
Hejsa!

Jeg har fået til opgave at finde et TV til min kære morfar.
Kriterier:
1. Hænge på gipsvæg
2. Nem betjening
3. 40/42"
4. Virke med teleslynge
5. 100 Hz
6. Pris max 6000, og gerne mindre. 3d og full hd og andet gimmick er selvsagt unødvendigt.

Jeg var en tur med ham ud i elgiganten for at kigge på nogle forskellige modeller, og ekspedienten fortalte at Samsung havde for vane at brumme ved teleslynge. Dette kan jeg næsten ikke forestille mig skulle være rigtigt?

Angående 1. er dette ikke et MUST, men blot min morfar, som synes det ser vældig smart ud når det hænger på væggen (det er jo heller ikke ham som får til opgave at få det op en gipsvæg....). Men hvis dette kriterie skal kunne opfyldes, bliver det vel nødt til at skulle være temmelig let. Samtidig skal det hænge helt tæt på væggen for at skabe den mindste kraft nedad.

Jeg har selv et panasonic 42" x10 (x20 i dette tilfælde), som jeg er meget tilfreds med, men tvivler på at det kan hænge på en gipsvæg, da det hverken er særlig tyndt eller særlig let. 

Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 14:24

Hvis du bruger gips rawplugs burde det ikke være noget problem, har selv været med til at hænge et 50 tommer op på gips hvor der blev brugt 4 gips rawplugs og de havde en bæreevne på 30 kg stykket.

Kan ikke lige give dig et præcist bud på model, men en vi gav min far et philips i julegave som har sådan en oval fjernbetjeningen, den egner sig ikke til ældre mennesker fordi det er svært at ramme de små knapper, som ses nedenfor

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 14:25
Ved at Philips spiller med teleslynge og opfylder de øvrige krav, men de er ikke blandt de letteste fjernsyn. Vil måske mene at Sony er en bedre mulighed, men hvordan det spiller med teleslynge ved jeg ikke. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 14:58
Jeg ved fra mine forældres hjem, at teleslynge er en opgave for Kommunen at installere. Det består nemlig af en tynd ledning sat op langs loftet i hele rummet, og forbundet til en box, som så sættes til TV'et. Det hører under hjælpemiddelcentralen og er gratis for pensionister.Big smile

Og så har min 91 årige far et Panasonic plasma TV, som han er noget så glad for. Det er let at finde ud af betjening, herunder se billeder fra SD kort. Og knapperne på fj.btj. er dejligt store og tydelige.Approve
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Hygom Hygom skrev:

1. Hænge på gipsvæg

Irrelevant, da gipsplugs er en gammel opfindelse. Mit aldrende 42" Pioneer plasma hænger på en gipsvæg.

2. Nem betjening
3. 40/42"

Panasonic plasma - mine forældre er glad for deres, min saglige morfar var også glad for sit.

4. Virke med teleslynge

Det gør langt de fleste, det er blot et spørgsmål om, hvad input teleslyngen forventer.

5. 100 Hz

Irrelevant. Det var et issue på billedrørstv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 21:37
Hejsa. Det endte med et Panasonic 42S20 :)

tak til alle. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 22:08
Tillykke! Godt valg!Big smile
Til top

Besvar Besvar