recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel, billig DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSimpel, billig DVB-T

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel, billig DVB-T
    Sendt: 03-Marts-2011 kl. 19:41
Aloha.

Jeg søger en enkel, billig DVB-T tuner, med HDMI. Der er ikke behov for optagelse, pause osv, og EPG er heller ikke vigtigt. Der er kun ét, meget simpelt krav: Det skal f....ing VIRKE! Ikke næsten hele tiden, men HELE tiden. Det vil sige, når man trykker tænd, så skal den tænde, når man trykker sluk, så skal den slukke, når man skifter kanal, så skal den skifte kanal, præcist det antal gange man trykker - 1 tryk lig med 1 kanalskift, ikke 0 eller 2 hver tredje gang. Og så skal den ikke gå kold eller genstarte ud af det blå. Man skulle tro det var et simpelt krav, men det er tilsyneladende ret svært at få... Nogen forslag?

Eftersom det er noget jeg skal anbefale (til noget familie), så er det naturligvis en fordel hvis billedkvaliteten også er god (source direct vil være optimalt), men i situationen er det mere væsentligt at det bare virker.
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 19:52
Hvad fa.... det ligner da ikke dig at skulle ha råd med på vejen!! Smile Det plejer at være den anden vej jo.
Men jeg kan anbefale den som jeg bruger til soveværelset. Det er en Technisat, HDMI, boxer godkendt, lille i design, sort, fjernbetjening (mener ikke den har den der source direct funktion). Den gav jeg 600,- for ved Panasonic-center, og den virker som den skal. Ingen numre, fin PQ.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 19:52
Du så billedkvaliteten på Triax 405, da du var her ifm kalibrering. Det er den box jeg har været mest glad for til dato, og jeg har efterhånden prøvet nogle stykker.

Eneste minus'er: Tætsiddende knapper på remote. Af en eller anden grund forveksles kommandoer i EPG, så hvis jeg lige har set omtaler, går tilbage, trykker ned til næste, så kommer omtaler istedet - meget mystisk, men ikke nok til at jeg vil undvære den.

Og så har den jo Source Direct, og Lip/Sync...

Og også vigtigt, prisen: Under 500 kr i Føtex Smile

Redigeret af Kampus - 03-Marts-2011 kl. 19:53
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:16
Kan forresten se at den Technisat jeg bruger både har EPG og source direct. Jeg kan sige så meget, at de 5mdr. jeg har brugt den, har der ikke været nogen problemer overhovedet, og jeg har alligevel brugt den rimelig meget.
Den sælges desuden hos AV-connection til samme pris.

Redigeret af Lexicon forever - 03-Marts-2011 kl. 20:17
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Kan forresten se at den Technisat jeg bruger både har EPG og source direct.

Really? Dvs. den sender 576i ud på SD kanaler, og hhv. 1080i/720P på HD kanaler?

Triax'en havde jeg ikke set var nede i de penge, det kan godt være en mulighed så.

Og ja, på områder jeg ikke lige fokuserer på til daglig, kan jeg da også få brug for hjælp Smile
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Kan forresten se at den Technisat jeg bruger både har EPG og source direct.

Really? Dvs. den sender 576i ud på SD kanaler, og hhv. 1080i/720P på HD kanaler?

Triax'en havde jeg ikke set var nede i de penge, det kan godt være en mulighed så.

Og ja, på områder jeg ikke lige fokuserer på til daglig, kan jeg da også få brug for hjælp Smile
Fisk. Jeg bruger den kun til mit Loewe Aventos analog tv, så jeg skal bare kunne se tv! - og det kan jeg.

Kan du ikke læse dig til resten? Smile
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Der er kun ét, meget simpelt krav: Det skal f....ing VIRKE! Ikke næsten hele tiden, men HELE tiden.

Mind mig lige om, hvem der er der igennem flere år har forsøgt at sælge den idé, at det er bedre med en ekstern tunerløsning og en ren skærm uden tuner?

Det er jo en smuk, rendyrket tanke, men i praksis lige præcis begrænset af, at de settopbokse, dødelige kan få fat i, rent funktionelt er noget junk. I hvert fald dem jeg har prøvet, som fx har stammet fra fabrikanter i den bedre ende af det marked på brugervenlighed (tror jeg), herunder fx Philips og Triax.

Jeg har p.t. en Triax 405 og selvom den ikke ligefrem er nogen katastrofe er det ikke noget, jeg vil anbefale. Fx noget så banalt som at den altid starter med en yderst langsom softwareopdatering hver gang den har været slukket. Det kan der sikkert være tekniske grunde til, men det fejler på de to eneste krav jeg har til hardware:

1. Det skal virke
2. Det skal virke nu

Mit næste TV skal af samme grund have indbygget tuner, med mindre selvfølgelig Apple lancerer en settopboks i mellemtiden
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Jeg har p.t. en Triax 405 og selvom den ikke ligefrem er nogen katastrofe er det ikke noget, jeg vil anbefale. Fx noget så banalt som at den altid starter med en yderst langsom softwareopdatering hver gang den har været slukket. Det kan der sikkert være tekniske grunde til, men det fejler på de to eneste krav jeg har til hardware:

1. Det skal virke
2. Det skal virke nu

Mit næste TV skal af samme grund have indbygget tuner, med mindre selvfølgelig Apple lancerer en settopboks i mellemtiden
Det er et krav fra Boxer at alle Boxer-godkendte boxe skal starte med SW-opdatering. Så det gør Triax'en, og det tar' under 1 min, so what!

Jeg vil også fremhæve at Triax som en af de eneste behersker HE-AAC niveau4, som er det lydformat DRHD anvender til 5.1 ægte surround.

Redigeret af Kampus - 03-Marts-2011 kl. 23:33
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det tar' under 1 min, so what!

Ok, jeg var ikke klar over, at det skyldes Boxer, som jeg dog ikke abonnerer på længere. Jeg synes dog stadig det er uacceptabelt. Ville du også synes det var i orden, hvis det tog 1 min hver gang du skulle tænde en stikkontakt?

Det skal virke - nu.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:27

Kan du ikke læse dig til resten? Smile

Nej - hvor har du set at den har source direct?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er et krav fra Boxer at alle Boxer-godkendte boxe skal starte med SW-opdatering. Så det gør Triax'en, og det tar' under 1 min, so what!

Sker dette også hvis man ikke skal bruge boxer? Taler vi om efter strøm-afbrydelse, eller når man går ud af stand-by?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Mind mig lige om, hvem der er der igennem flere år har forsøgt at sælge den idé, at det er bedre med en ekstern tunerløsning og en ren skærm uden tuner?

Point taken.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu