recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - boxer ca-modul dårligere extern boks.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketboxer ca-modul dårligere extern boks.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: boxer ca-modul dårligere extern boks.
    Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:41
Hej jeg har lige fået boxer tv, og har købt et ca-modul med til at sætte i mit panasonic 50" x20 men jeg syntes jeg får et meget mudret billed meget uskarpt. Jeg kommer fra canal digital parabol hvor alt var meget meget klarere. havde regnet med et skridt nedad men ikke så meget. Jeg har så prøvet og køre dvb-t over min canal digital boks, og der er alting en del klarere. er det en dårlig tuner der sidder i tv'et?

nogen der kender til denne observation?
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 23:04
Oplever du specifikt at DVB-T udgaverne af DR1, DR2, TV2 og  DR HD er ringere på dit tv's tuner end via DVB-T på Canal Digital boksen? 

Boxer kanalerne er komprimeret mere end du er vant til fra Canal Digital, så som du selv skriver, så vil du kunne se det på Boxer kanaler i forhold til samme kanaler via satellit på din Canal Digital boks.  

Redigeret af digitalt.tv - 03-Marts-2011 kl. 23:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 23:11
Ja jeg syntes jeg oplever at dr1, dr2 og tv2 står bedre via dvb-t tuneren i min boks i stedet for når jeg ser det igennem mit ca-modul. ved ikke om det har noget at gøre med skalleringen måske?
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Ja jeg syntes jeg oplever at dr1, dr2 og tv2 står bedre via dvb-t tuneren i min boks i stedet for når jeg ser det igennem mit ca-modul. ved ikke om det har noget at gøre med skalleringen måske?

DR1, DR2 og TV2 (samt DR HD, DR K og Ramashang) har intet med BoxerTv at gøre og dermed heller ikke med dit CA-modul.  Ca-modulet benyttes kun til Boxers egne kanaler som f.eks TV2 Charlie og kanal 4 +5
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 12:32
Ja jeg er godt med på at ca-modulet ikke gør andet end at afkode de kodet kanaler. 

Men så må det være selve tuneren i tv der bare ikke virker lige så godt? Skallere den på samme måde? som hvis jeg sætter en boks til, som kører vi hdmi. Jeg ved ikke alt virker bare lidt skarpere når man gør det på denne måde. Hvor jeg må sige, med tv'et tuner så er det hele lidt sløret at se på og ligner noget optaget med hjemmevideo. og tekster står heller ikke bare helt skarpt. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu