Hej alle
Har et problem, som jeg håber I kan hjælpe med. Jeg trænger til en total fornyelse af min "home entertainment"-løsning, og det er bestemt på høj tid at jeg bliver digital

. Er egenligt glad for nuværende løsning, med harddisk recorder som samlet hub for fjernsyn, projektor og lyd. Men mangler fladskærm (som den eneste i danmark) og er derfor ikke på hele hd-bølgen. Desuden hader jeg efterhånden fysiske medier, man ser de nyeste for de ligger forrest.
Jeg tænke: jeg smider alle mine film på en NAS, med det hele (jeg har købt filmene, så jeg vil ikke pakke og derved miste muligheden for undertekster til/fra, forskelligt sprog, ekstra materiale, menuer mm.). Finde en boks der kan afspille Vob'erne eller hvad det nu er. Finde boks der kan gå på nettet. Finde boks der kan epg, pause mm. og har mulighed for hdmi til tv og rgb til projektor.
Der hvor jeg er nu, tænkte jeg på noget qnap nas med dlna. Boxee box til afspiling og net (aner ikke om boxee er dlna - men bare der er en måde). Og jeg aner ikke hvad som skal bruges foran, noget med to dvb-c tunere (optage fra en kanal og se noget andet) og harddisk (eventuelt ekstern) - har noget yousee kabel som antenne. Der skal mulighed for to output-kilder - tv og projektor - eventuelt en splitter af hdmi og konvertering til component kabel, kabel findes og ønsker ikke at lægge nyt.
Hjæææælp!! -vil have rigtig løsning, og kunne alt. Skal kunne skifte tv uden at være afhængig af model, eller at tv skal være tændt for at se projektor.
Håber det er korrekt forum. Er bestemt ikke god til dette.